Toon posts:

Vodafone GPRS kwaliteit/dekking

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
'ello

Allereerst hallo allemaal, dit is mijn 2e posting pas op dit forum. Ik hoop dat jullie techies _/-\o_ mij kunnen adviseren.

We zijn op mijn werk met een project bezig waarbij zo'n 12 vrachtrijders op de platformen en randwegen van Schiphol een Tablet PC in hun trekkertje krijgen en daarop enerzijds kunnen zien welke vracht ze waar moeten ophalen (pier en vluchtnummer) en anderzijds kunnen aangeven welke dollys met pallets te bij een vliegtuig vandaan trekken. Er zit nog wat meer functionaliteit op, maar da's teveel om op te noemen. :O

Anyway, erg leuk allemaal.... De software is er al - nu de communicatie nog.

Ik heb een Tablet PC tot mijn beschikking en heb inmiddels met GPRS van Vodafone en KPN getest. Op beiden heb ik de applicatie getest middels het stukje Web interface dat in de applicatie zit gebakken en ik heb via Citrix Metaframe gebruik gemaakt van de applicatie. Ik vind tot nu toe beide aanbieders en beide methoden van gebruik van de applicatie onwerkbaar. Wanneer ik de Applicatie via een normale internetconnectie gebruik werkt alles feilloos, evenals een Citrix connectie over internet. :(

Hebben jullie ervaring met GPRS en zo ja, wat valt er zoal te tweaken aan een GPRS verbinding? Ik merk b.v. dat het bereik binnen helemaal waardeloos is. Het valt mij allemaal vies tegen - je ziet in de reclames op TV dat het allemaal zo gemakkelijk werkt, maar in werkelijkheid valt de snelheid dus vies tegen. :r

Anyway... Ervaringen, anyone?

Grtz,
Eric

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10-11 19:30

IvoB

Prutst er rustig op los

Persoonlijk kan ik zeggen dat de Vodafone GPRS sneller, en langer doorwerkt dan die van KPN. Ik heb beide meer dan een half jaar getest in trein, en Vodafone heeft minder last van time-outs. Qua snelheid heb ik weinig verschil ervaren. Het opzetten van de verbinding gaat bij Vodafone wel sneller.
De vodafone connectcard heeft echter wel een mini-antenne, dus de Sirerra Wireless kaart met echte antenne heeft dus de voorkeur. Met geen van deze kaarten heb ik trouwens ervaring.

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Heb zelf al een aantal maanden met vodafone wirelessweb. Werkt perfect, kan een hele dag rondlopen met mn pda in mn zak, en aan het einde van de dag staat mn connection nog steeds open.

Alleen die pings... Dat is denk ik ook wat jij ervaart, ooit een keer getest en de ping was dacht ik rond de 1 seconde.

Verwijderd

Als ik met vodafone live in de trein zit te spelen heb ik wel vaak last van time outs en andere vage problemen.

• DDX
  • Laatst online: 23:11

DDX

ik heb weinig problemen met grps van vodafone
snelheid is ok genoeg voor ophalen email/irc/sms

alleen erg jammer dat je geen pptp connectie kan maken
(komt niet door hun router heen (je hebt een lokaal ip))
dit is erg jammer, nu moet ik nogsteeds inbellen op 9600 baud als ik wil connecten met een server via terminalservice :(

https://www.strava.com/athletes/2323035

Verwijderd

de ping met gprs is altijd rond de seconde, heeft met het over-the-air protocol te maken, welke provider dan ook

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:27:
Wanneer ik de Applicatie via een normale internetconnectie gebruik werkt alles feilloos, evenals een Citrix connectie over internet. :(
K neem aan dat je met een "normale" verbinding bedoelt: een 28k8 modem verbinding? Want vergeet niet dat een GPRS verbinding op zn best zo snel is (met een veel hogere latency alleen). Web vind ik over het algemeen wel prima te doen via de laptop zolang er niet te veel grafische elementen over de lijn moeten gaan. (Overigens: via bluetooth <-> GSM en Telfort GPRS). Maar bijv. PCAnywhere is door de hoge latency vrij irritant (dat zal met Citrix dus wel hetzelfde zijn).

Verwijderd

Ik hoor toch niet al te goede berichten met gprs in mobiele voertuigen. Als het om kleine stukjes data gaat zal het wel gaan, maar anders duurd het toch nog wel effe voordat je de data binnen hebt, plus dat je volgensmij als de verbinding wegvalt hij opnieuw starttarief telt.
Wij zitten internationaal dus gprs is niet zo interessant, en we doen het dus met sms/datacall en puur op satteliet. Het enigste bedrijf wat goed met GPRS data om kan gaan is (maar niet in de toepassing zoals jullie willen hebben) is volgensmij Carrier Web omdat die een eigen protocol handteren

• PowerFlower
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:49

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Verwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 16:45:
plus dat je volgensmij als de verbinding wegvalt hij opnieuw starttarief telt.
Starttarief? Bij GPRS? Dat wordt toch gewoon per KB afgerekend?
Wij zitten internationaal dus gprs is niet zo interessant, en we doen het dus met sms/datacall en puur op satteliet.
GPRS wordt internationaal steeds minder een probleem hoor... uit eigen ervaring weet ik iig al dat ik zonder problemen GPRS roam in België en Italië, Duitsland en U.K. zouden iig ook geen probleem moeten zijn en daarbuiten zullen het er nog een stuk meer zijn/worden!

• DDX
  • Laatst online: 23:11

DDX

PowerFlower schreef op 22 October 2003 @ 17:19:
[...]

Starttarief? Bij GPRS? Dat wordt toch gewoon per KB afgerekend?
'starttarief' heb je wel bij gprs in buitenland
naja dat wordt naar boven afgerond per 75kb
dus als je verbinding steeds wegvalt...
PowerFlower schreef op 22 October 2003 @ 17:19:
GPRS wordt internationaal steeds minder een probleem hoor... uit eigen ervaring weet ik iig al dat ik zonder problemen GPRS roam in België en Italië, Duitsland en U.K. zouden iig ook geen probleem moeten zijn en daarbuiten zullen het er nog een stuk meer zijn/worden!
het tarief zou wel eens aangepast mogen worden
in nederland rond de 2 euro per mb, en dan denken ze dat je video's gaat bekijken

hebben we het nog niet over het buitenland met 12 euro per mb.....

(laatste vakantie had ik 6mb traffic, kassa...)

[ Voor 21% gewijzigd door DDX op 22-10-2003 18:30 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Pagina: 1