[casema] langzaam??

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Falskdansker
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Ik heb Wanadoo Broadband Basic, normaal is dit ± 35 kb p/sec down, nu echter is het eerder 7 of soms 16 :( , komt dit doordat Wanadoo de snelheid aan het verhogen is, als vermeld op www.wanadoo.nl deze site? Of komt het toch ergens anders door :?

Steam

• w0w
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:25

w0w

Hoelang ervaar je dit al? als het nog 'maar' 24 uur is zou ik geen zorgen maken met Casema...

• Falskdansker
  • Niet online
het is vandaag en gisteren. Dus, uhm, langer dan 24 uur (gisteren 10 uur 's ochtends zeker, tot nu en verder.) Bij de "help"desk 09008896 zeggen ze ook niets over een storing in mijn regio (Den Haag)

Steam

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Het enige wat ik heb is dat de mailserver er constant uit ligt. En het laden van hun page duurt ook veel te lang. Voor de rest, ja ik heb uitschieters tot 100 kb, maar soms nie meer dan 50. Ik denk dat ze aan het kloten zijn ofzo. Ik heb ook wanadoo basic :) .

• Falskdansker
  • Niet online
meestal begint de teller bij 80 of 90, dan gaat deze snel omlaag en hangt deze weer redelijk normaal (lees: rustig) bij 30-35 kb per seconde. Maar nu dus wel erg langzaam...

Steam

Verwijderd

Deze mail kreeg ik.

Geachte klant,

Casema werkt continu aan de verbetering van haar netwerk en de uitbreiding van de capaciteit. De werkzaamheden die op dit moment plaatsvinden hebben vooral te maken met de uitbreiding en modernisering van apparatuur en de verdere verbetering van het netwerkbesturingssysteem.

Het kan zijn dat u hierdoor last heeft gehad van een verbinding die niet optimaal werkte. Dit werd vooral veroorzaakt door bovengenoemde werkzaamheden en in een enkel geval door een storing. De storingen zijn inmiddels opgelost en het grootste deel van de werkzaamheden is inmiddels ook afgerond.

Casema probeert de resterende werkzaamheden zo uit te voeren dat u er zo min mogelijk last van heeft. Wij vragen uw begrip hiervoor.

Met vriendelijke groet,

Marco ten Oever
Manager Customer Relations

PS Wij houden u de komende periode op de hoogte over de voortgang van de werkzaamheden. Kijk voor meer informatie op onze website, het Casema Service Kanaal of Casema Teletekstpagina 603.

• Falskdansker
  • Niet online
hè, jammer dat ik geen teletekst heb :(, maar bedankt, mijn vermoeden over de langzame verbinding als gevolg van het verbeteren van het netwerk is bevestigd :)

Steam

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik heb er ook last van. Ook Den Haag. Ik ga er maar vanuit dat het te maken heeft met de werkzaamheden.

Specs

Verwijderd

Ik heb afgelopen maand een 10 dagen achter elkaar uitval gehad in de middag uren.

Na dagelijks ff wezen gallen bij de Helldesk hebben ze mijn lijn wat meer juice gegeven.

De laatste 2 weken is het weer toppie met Power Advanced abbo.

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:22
Wanadoo/Casema Cable is nou eenmaal de meest onstabiele verbinding op dit moment.

Ik heb echt slechte ervaringen met Casema van vroeger.
Na dik 2 jaar geinternet te hebben met een 28k8 en 33k6 (wow! wat een snelheidsverhoging t.o.v. de 28k8 dacht ik) stapte ik over op Casema. Je raad al, in het begin was ik een van eerste in de buurt met Casema met een geweldige snelheid van 12 kb/s (9600bit/s paralle poort). Na dik maandje daalde de snelheid naar 6 en half jaar later werd het zo erg dat het niet boven de 3 komt in de avonduren.
De storingen waren gewoon te erg voor woorden. Per week is er minstens wel een halve dag dat er niet geinternet kan worden. Een keer lag de verbinding er zelfs 2 weken uit. Naar helpdesk gebeld blabla en natuurlijk vroeg ik om vergoeding voor die 2 weken... Natuurlijk niet gekregen, maar wel 2 weken niet kunnen internetten en wel voor betaald!
Zo dus na 1 jaar en nog paar maanden Casema afgezegd, modem opgestuurd en volgens pakketdienst hebben ze getekend voor ontvangst, krijg ik brief van Casema dat ik binnen 14 dagen mijn modem op moet sturen, anders crediteren ze 500 gulden van mijn rekening. Mooi telefoontje naar Casema gepleegd; "Sorry meneer, dit is onze fout, wij hebben de modem inmiddels al ontvangen". Maar je raad het al, na ongeveer 3 weken was er 500 gulden van mijn rekening geschreven. Toen maar persoonlijk naar het Casema hoofdbureau in Delft en een klacht ingediend. Ze hadden beloofd de 500 terug te storten om mijn rekening, maar het gebeurde pas na 2 maanden!
Ik vind het niet gek dat ze op Nr1 met de meeste klachten staan van de Nederlandse top10 lijst.

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

The Conman schreef op 22 oktober 2003 @ 04:09:
Je raad al, in het begin was ik een van eerste in de buurt met Casema met een geweldige snelheid van 12 kb/s (9600bit/s paralle poort).
115k2, serieel :D

NOFI!

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• fjorden
  • Niet online
The Conman schreef op 22 October 2003 @ 04:09:
Zo dus na 1 jaar en nog paar maanden Casema afgezegd, modem opgestuurd en volgens pakketdienst hebben ze getekend voor ontvangst, krijg ik brief van Casema dat ik binnen 14 dagen mijn modem op moet sturen, anders crediteren ze 500 gulden van mijn rekening. [...]
Ik had ook dezelfde ervaring mbt. de snelheid, zodra ADSL beschikbaar kwam ben ik overgestapt, met precies zo'n niet opgestuurd modem verhaal:

En ik dacht nog dat ze bij mij echt een 'foutje' hadden gemaakt. Had nl. ook een brief gekregen dat het modem niet was ontvangen en er +/- 500 gld. zou worden afgeschreven. Echter was die brief pas na 3 (!) maanden verstuurd nadat ik het modem had opgestuurd! Gelukkig de ontvangsbevestiging bewaard en ook gevonden en een kopie daarvan met brief opgestuurd. Daarna nooit meer wat van gehoord.

Die brief van casema zat overigens niet in een casema envelop en was ook niet op casema papier afgedrukt, zag er niet profi uit (net alsof een werknemer daar zelf geld probeerde op te strijken?).

on-topic:

De buren verderop (in Maarssen vlakbij Utrecht) merken op dit moment niets van een trage verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door fjorden op 22-10-2003 14:40 ]

• Harkov
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Ik heb de afgelopen week nogal last van een hoge ping op tijden dat het druk is op inet (rond 8 uur 's avonds en op zondag) Eerst had ik hier nooit last van. :(
Ik krijg zo'n vermoeden dat ze gaan zeggen "ja het is toch weer sneller geworden" nadat ze het nu tager hebben gemaakt. m.a.w. niet veranderd :)
Pagina: 1