JVC QP-ES-serie of los :S?

Pagina: 1
Acties:

• A. Qonsaides
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-08 19:51
Sinds kort heb ik een nieuwe TV JVC AV-28Z25S _/-\o_ . Nu heb daar een Home-Cinema-Set bij nodig. Nu speel ik al mijn audio over mijn Creative-set 4.1, maar de kwaliteit is daar behoorlijk slecht van, tevens is dat op een laag volume mijn boxjes piepen.
Nu heb ik dus al aardig rondgezocht naar enkele systemen. Ik wil zowiezo een JVC-systeem (hooguit de boxen niet) hebben, omdat ik de rest ook al van JVC heb. Ik heb daarom al naar de volgende sets gekeken:
- QP-ES1
- QP-ES5
- Losse componenten (JVC RX-8032, JVC XV-NA77, SP-X103, SP-DW103)
- Losse componenten (andere merken)
Nu heb ik ook al aardig wat reviews gelezen en er wordt gezegd dat de versterker behoorlijk warm wordt van de "QP-ES"-serie.
Heeft iemand enig ervaring met deze sets en anders wel de losse componenten?

[ Voor 4% gewijzigd door A. Qonsaides op 04-05-2004 22:24 ]

• RAZORDUDE
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-12-2021

RAZORDUDE

aka MARAUD3R

Je moet even kijken in de winkel (als jum in de winkel haalt) of er ook een gele stikker op de QP-ES1 doos zit, dan zou het warmte probleem opgelost moetten zijn.

[ www.coredamage.com ] - [ Z mod (W40k:DOW) ]

• A. Qonsaides
ok thnx, ik heb btw ook al in de winkel gekeken naar de "QP-ES"-serie en die is errug mooi :9~

• A. Qonsaides
Als ik de QP-ES1 koop doe ik dat el via inet, tis namelijk veel goedkoper

Is er ook ervaring met de losse componenten?

Verwijderd

ik vind zelf het verschil tussen een qp-es1 en de losse componenten die jij beschrijft _minimaal_ (kwa geluid dan)

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 16:25

megaleo

Special member

Bij de QP-ES5 was er eerder wel een probleem mee dat ie na tijdjes draaien zomaar opeens geen geluid meer gaf. Idd omdat hij te warm werd. Dat kwam omdat dvd-speler en versterker op elkaar stonden. En daardoor kon de versterker z'n warmte niet meer goed kwijt.
Maar ik heb ook ergens gehoord dat dat weer opgelost schijnt te zijn. Maar daar ben ik nog niet helemaal zeker van.

• A. Qonsaides
Zijn er ook nog mensen die ervaring hebben met losse sets en dan bedoel ik met name de JVC RX-8032 >:)

Verwijderd

ik heb geen ervaring met de rx-8032 maar met de rx-5032v waar dezelfde versterkers inliggen volgens mijn gezien dezelfde spec`s alleen die 8032 is 6 kannaals.

ben over de rx 5032 zeer tevreden. het geluid klnikt topie. makkelijk te bedienen en goed in te stellen zonder allerlei moeilijk menu`s. afwerking is netjes.

• A. Qonsaides
Ik heb uiteindelijk toch gekozen om losse componenten aan te schaffen, hierbij heb ik geluisterd naar de Onkyo TX-SR701E. Deze vond ik erg goed klinken, maar wat is het verschil met de TX-SR601E. Deze is namelijk zo'n 330 euro goedkoper alleen mist THX en lager aantal Watt (120 ipv 130).

Ik vraag mij duzz af, is die THX dan dat extra geld waard, zijn er mensen die ervaring hebben met THX.

Als speakers neem ik de Kef Q5 :Y) als front en Q1 als surround, over de center ben ik het nog niet helemaal eens.

Kleine add-on: mijn kamer heeft een oppervlakte van zo'n 16 m2 ;)

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05:36
Gelukkig dat je geen JVC QP ES set gaat nemen. Hoewel mensen er heel tevreden mee zijn, heb ik er veel te veel van in het service magazijn van mijn werkgever zien staan. de meest wazige problemen altijd...te warm, slecht geluid, uitvallend geluid etc etc.

luister ook even naar een Harman Kardon in jouw prijsklasse i.c.m. Infinity speakers of wellicht Canton

[ Voor 27% gewijzigd door Dericteur op 04-05-2004 22:27 ]

• A. Qonsaides
Ik vindt de muziek die vanaf een homecinemaset wordt gespeeld echt slecht klinken :( . Daarom heb ik gekozen voor losse componenten aangezien ik veel naar muziek luister.
Pagina: 1