Toon posts:

Kan InCD niet op een CD-rom?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zoals gebruikelijk eerst de search geraadpleegd, veel problemen met InCD, branders, Nero etc. Maar ik heb dit probleem er niet bij gevonden.

Probleem is alsvolgt:
Ik heb een lite-on brander (CD) en ik gebruik InCD als back-up medium.
Nu wilde ik een aantal bestanden via een Rw-cd overzetten op een andere PC.

Deze PC (Windows Mil) heeft een LG 52* CD-rom speler.
RW er in, verkenner gestart, maar deze ziet geen CD in de speler.

Nero & InCD geladen op de PC, RW er weer in.
Verkenner ziet hem nu wel, klik......PC staat vast.

reset, hard, ctr-alt-del werkt ook niet meer, opnieuw geprobeerd, vast.

Mijn conclusie is dat een RW alleen kan worden gebruikt in een CD-brander of kan het iets anders zijn?

• Vinnie
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 19:45:
Mijn conclusie is dat een RW alleen kan worden gebruikt in een CD-brander of kan het iets anders zijn?
Dat is iig gelul. Voor een groot gedeelte.
Alleen erg oude CD-ROM spelers hebben vaak moeite om CD-R of CD-RW's te lezen (4x ed ).

Verder zou ik het niet weten, ik gebruik geen InCD :)

[ Voor 6% gewijzigd door Vinnie op 21-10-2003 19:50 ]

C:\>_

Verwijderd

Als ik jou was zou ik eerst maar eens kijken of je die bestanden wel kunt kopieren op de eerste comp. Misschien is het brandproces niet zo goed gegaan als je dacht.
Als hij het daar wel doet, dan kan het zijn dat als die LG een wat oudere brander is hij geen rw ondersteund, maar dat is niet zo waarschijnlijk.

Als de RW een MMore is ligt daar je probleem die worden namelijk door een heleboel apparaten niet goed gelezen, weet ik uit ervaring. heeft te maken met een iets te goeie beschermlaag.

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
probeer het nog eens, nadat je dit programma op de ME pc geinstalled hebt: http://www.ahead.de/en/631925878740327.html

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 21:39
Volgens mij moet je Easy WriteReader 4 geinstaleerd hebben om met InCD gebrande CDRW's in een gewone cd-drive te lezen, staat op je nero cd.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:52:
Als ik jou was zou ik eerst maar eens kijken of je die bestanden wel kunt kopieren op de eerste comp. Misschien is het brandproces niet zo goed gegaan als je dacht.
Als hij het daar wel doet, dan kan het zijn dat als die LG een wat oudere brander is hij geen rw ondersteund, maar dat is niet zo waarschijnlijk.

Als de RW een MMore is ligt daar je probleem die worden namelijk door een heleboel apparaten niet goed gelezen, weet ik uit ervaring. heeft te maken met een iets te goeie beschermlaag.
De bestanden werken perfect in mijn PC. En die LG is geen brander, maar een romspeler, zoals vermeld. Dat is juist de vraag.
De RW is de originele CD-RW74 van Lite-on.

De LG romspeler kan met z'n 52* nooit echt antiek zijn, al weet ik niet precies hoe oud.

Dat proggie ga ik zo even proberen, thanx.

Verwijderd

Topicstarter
grolo2010 schreef op 21 October 2003 @ 20:01:
Volgens mij moet je Easy WriteReader 4 geinstaleerd hebben om met InCD gebrande CDRW's in een gewone cd-drive te lezen, staat op je nero cd.
Genoemd proggie van Mr Nobody is inderdaad Easy WR4.

Maar de PC blijft vastlopen, zal er toch wel iets anders zijn.
Pagina: 1