P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
http://wiskid.kpn-mobiel.nl/pi/contverl/indi_1jaar.htm dit bijvoorbeeld...
P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B
maar ik wil helemaal geen kpnsigma01 schreef op 21 oktober 2003 @ 19:44:
[...]
http://wiskid.kpn-mobiel.nl/pi/contverl/indi_1jaar.htm dit bijvoorbeeld...
een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(
Verwijderd
Waarschijnlijk alleen de dingen die je zo mag weten, kijk maar eens op http://wiskid.kpn-mobiel.nl/pi/kaarten/index_pi.htm
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Deze informatie zal de verkoop van de toshiba geen goed doenEcho
Er zijn op dit moment een aantal klachten van klanten die tijdens het bellen met de Toshiba TS21i zichzelf terughoren. Onderzoek heeft uitgewezen dat dit probleem kan optreden, als het volume van de Toshiba TS21i te hoog staat. Dit probleem schijnt ook bij andere toestellen, zoals bijvoorbeeld de Nokia, voor te komen. Het verlagen van het volume moet oplossing hierin bieden.
Als ik hieruit mag opmaken dat KPN-medewerkers dus wordt opgedragen wanneer het fout is gegaan klanten bewust niet uit te leggen waarom hun rekening extreem hoog is met als doel gewoon de volgende maand weer zo'n rekening te presenteren, dan vind ik dat een behoorlijk foute manier van zakendoenKlanten die een GPRS-databundel aanvragen worden geattendeerd op de risico's van het internet en geadviseerd een firewall te installeren. Bij klanten die klagen over een onverwacht hoog dataverbruik of hierover door BSM - RB Risicobeheer worden gewaarschuwd, kan het volgende aan de hand zijn. Een klant die (ooit) Napstar, KaZaA of een ander peer-to-peer-programma op zijn laptop heeft geïnstalleerd, verleent toestemming aan derden om bepaalde data (ongemerkt) van de harde schijf te downloaden. [...] De rekening kan dus aardig oplopen wanneer een derde (ongemerkt) bijvoorbeeld 20 minuten lang data aan het uploaden is.
LET OP: bovenstaand verhaal niet actief communiceren.
sigma01: Handige info verder idd
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Als mensen komen klagen over hun hoge rekening zou je dit dus wel als mogelijke oorzaak aan kunnen dragen.
Zal morgen hierover contact opnemen met Mobile
/edit : Geintje..
[ Voor 19% gewijzigd door Tukk op 21-10-2003 21:12 ]
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
Zoiets wist ik wel vaag, handig als de SMSsevrer weer bokt
☎ Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes
Leuk voor alle KPN acties
enne: http://wiskid.kpn-mobiel.nl/pi/klantacc/beleid.htm
en over SMS:
Problemen
Probleem SMS vaste net i.c.m. IN-diensten (verkort kiezen):
De dienst SMS naar het vaste net (text-to-speech) geeft problemen als het een vaste aansluiting betreft binnen een MVPN-omgeving. Na 15 seconden wordt de verbinding doorgezet naar mobiel, maar als er een SMS binnenkomt op het vaste toestel en dit toestel neemt niet op dan zal de SMS op de mobiel worden afgeleverd. De klant zal nu maar een deel van het bericht horen omdat er tijdens de doorschakeling van vast naar mobiel een schijnbeantwoording wordt gegeven. Het eerste gedeelte van het bericht zal dus niet te horen zijn en daar zit bv. het A-nummer (A = zender/B = ontvanger) in.
Problemen afleveren:
Voor SMS-berichten verstuurd vanaf het vaste net wordt binnen 72 uur een aantal malen geprobeerd dit bericht af te leveren. Mocht dit niet lukken, dan wordt de verzender hiervan niet op de hoogte gebracht. (Dit gebeurt ook niet bij SMS via de mobiele telefoon.)
Goede info dit zeg!!
Wil je een FAX ontvangen als je SMS wordt gelezen:
Notificatie naar ander toestel:
Plaats voor het feitelijke bericht het commando [*NMOBIEL(nummer GSM-toestel)#].
Voorbeeld: [*NMOBIEL0653188990#Dit is een test]; de SMS-centrale verstuurt de bevestiging dan naar GSM-aansluiting 0653-188990).
Notificatie naar fax:
Plaats voor het feitelijke bericht het commando [*NFAX(faxnummer)#].
Wat is Last Resort?
Een SMS-bericht dat na 72 uur nog niet is afgeleverd, wordt gestuurd naar de SMS-centrale (0653 - 13 13 13) en vervolgens gewist. Bij een fax-bericht bedraagt de aflevertijd slechts een half uur. Men kan echter aangeven dat na deze periode het bericht moet worden afgeleverd op een alternatief adres, bijvoorbeeld op een fax. Dit heet Last Resort.
Alleen via GSM en PC zonder Tekstberichten Software
Last Resort werkt alleen bij het versturen met een GSM-toestel en via de PC zonder Tekstberichten Software. Aan het feitelijke bericht moet een commando worden toegevoegd.
Last Resort naar Fax
Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRFAX (faxnummer)#] in, direct gevolgd door het bericht.
Last Resort naar PC
Een PC kan alleen als Last Resort worden gebruikt als deze werkt met software die UPC-berichten kan ontvangen. Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRPC (telefoonnummer modem)#] in, direct gevolgd door het bericht.
Last Resort naar X.400
Toets bij het samenstellen van het bericht eerst het commando [*LRX400 (X.400 code)#] in, direct gevolgd door het bericht (X.400 code) is de code van het X.400-adres dat als alternatief afleveradres voor het bericht dient.
Lekker lap tekst, maar dat is voor als KPN het gat dicht
[ Voor 153% gewijzigd door Stewie! op 21-10-2003 21:27 ]
Het product zal niet actief onder een commerciële naam worden ingezet. Naast een 2-jarige contractverlenging inclusief toestelkorting komt er nu ook de mogelijkheid voor 1-jarige contractverlenging inclusief toestelkorting. Er wordt geen bedrag in rekening gebracht, zoals bij een 1-jarige BM-contractverlenging. Echter: dit is alleen op verzoek van de klant en alleen als hierdoor de klant behouden kan worden.
......
Verkoop/communicatietoelichting
Let op: over deze 1-jarige contractverlenging wordt niet extern (richting klant) gecommuniceerd; dus puur reactief inzetten!
Verkoper moet letten op:
Alleen reactief inzetten op verzoek van de klant of als de klant dreigt weg te gaan bij KPN!
Dus: sturen op 2-jarige verlengingen!
Verwijderd
Maar extra informatie is natuurlijk erg handig
get --mirror http://wiskid.kpn-mobiel.nl
Zoiets toch?
Verder: handige site. Zal niet lang duren eer dat de handel dicht zit. (als het echt niet openbaar gemaakt mag worden)
Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored
Ik verbaasde me ook dat het open was. Kwam er op via een telecomshop die had naar een toestelhandleiding gelinkt. Maarja je bent nieuwschierig of nietTeeDee schreef op 21 oktober 2003 @ 21:29:
hoe was het ook alweer?
get --mirror http://wiskid.kpn-mobiel.nl
Zoiets toch?
Verder: handige site. Zal niet lang duren eer dat de handel dicht zit. (als het echt niet openbaar gemaakt mag worden)
Als KPN dit zelf al dan niet per ongeluk openbaar heeft gemaakt, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid en ik heb er dus geen problemen mee dat dit linkje op GoT staat. Als je 't voor jezelf wilt downloaden moet je dat vooral niet laten, maar posts met links naar mirrors zijn hier niet welkom, aangezien 't uiteraard wel gewoon copyrighted materiaal is dat eventueel alleen door de rechthebbende (KPN in dit geval) mag worden gedistribueerd.
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
- Pastor Richards @ VCPR
Ik wil hier aan topicstarter even een paar dingen aan toevoegen over mijn positie tov kpn en eventuele gevolgen hiervan.intoxicated schreef op 21 October 2003 @ 21:37:
Even voor de duidelijkheid:
Als KPN dit zelf al dan niet per ongeluk openbaar heeft gemaakt, dan is dat hun eigen verantwoordelijkheid en ik heb er dus geen problemen mee dat dit linkje op GoT staat. Als je 't voor jezelf wilt downloaden moet je dat vooral niet laten, maar posts met links naar mirrors zijn hier niet welkom, aangezien 't uiteraard wel gewoon copyrighted materiaal is dat eventueel alleen door de rechthebbende (KPN in dit geval) mag worden gedistribueerd.
- Ik heb deze informatie gevonden via een openbare website die op geen enkele manier beveiligd was.
- De link heb ik gepost als een link naar een normale legale site van een legaal bedrijf
- Ik ga hier maar even uit van mijn vrijuit van meningsuiting
Ik ben het er toch niet mee eens, dat mensen die gaan kopieren e.d.
Ik weet bijna 100% zeker dat dit niet de bedoeling is, dat dit openbaar is, en aangezien ik wel nog steeds bij KPN werk
Daarnaast linken naar warez ed. is ook niet toegestaan...
[ Voor 13% gewijzigd door n00bs op 21-10-2003 21:44 ]
sinds wanneer is het starfbaar een openbare website te bezoeken?n00bs schreef op 21 October 2003 @ 21:41:
intoxicated>
Ik ben het er toch niet mee eens, dat mensen die gaan kopieren e.d.
Ik weet bijna 100% zeker dat dit niet de bedoeling is, dat dit openbaar is, en aangezien ik wel nog steeds bij KPN werk, vind ik het natuurlijk nog meer ongepast dat jullie mods dit topic openhouden.
Daarnaast linken naar warez ed. is ook niet toegestaan...
aan KPN medewerker:
dus? Hij is nu wel nog openbaar. Ik heb nergens in de Algemene Voorwaarden van internet gelezen dat dit nu starfbaar is
[ Voor 14% gewijzigd door Stewie! op 21-10-2003 21:46 ]
- Pastor Richards @ VCPR
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Als het op internet staat lees ik het (net zoals credit card nummers en info)(alhoewel ik de volgende dag gelijk b.v. Visa bel en het zeg, zonder er misbruik van te maken). Dus ik lees gewoon even verder
Verwijderd
www.kpn-mobiel.nl kan ook van een ex werkenemer zijn zijn, want hij linkt gewoon aan www.kpn.com en iedere ziel kan een redirect maken. Ik denk dat het laatste eigenlijk bijna niet kan maar de kans is er (die gene zou dan trouwens wel erg dom zijn)
EDIT
een whois op het domein laat ook zien dat het op naam van KPN staat
BTW Teleport pro rules, ik hoef nu niet meer KPN te bellen
[ Voor 8% gewijzigd door boswandeling op 21-10-2003 22:47 ]
Mede KPN'erBigs schreef op 21 October 2003 @ 22:30:
Hmm.. vreemd dat dit zo beschikbaar staat. De meeste informatie staat bij KPN namelijk op het Intranet, Agora. Dat is alleen van binnen KPN te benaderen, vreemd dat deze afdeling dan zo'n losse site maakt want deze informatie is natuurlijk niet bedoeld om zomaar beschikbaar te zijn.
Ik weet dat ze bij verschillende Billing afdelingen (van Mobile) gebruik maken van Wiskid. Het is idd vreemd, en morgen zal ik in ieder geval contact opnemen met de webmaster e.d.
Ja Teleport pro is de weg. Je weet maar nooite waar voor die info goed voor is.EmBee schreef op 21 October 2003 @ 22:45:
Ik vind het wel slordig dat dit wordt gepubliceerd, het is wel degelijk informatie die intern gebruikt wordt, dat zie je gewoon door de manier van praten.
www.kpn-mobiel.nl kan ook van een ex werkenemer zijn zijn, want hij linkt gewoon aan www.kpn.com en iedere ziel kan een redirect maken. Ik denk dat het laatste eigenlijk bijna niet kan maar de kans is er (die gene zou dan trouwens wel erg dom zijn)
EDIT
een whois op het domein laat ook zien dat het op naam van KPN staat
BTW Teleport pro rules, ik hoef nu niet meer KPN te bellen
Ik heb de site 47,7MB als kijk met win XP.
Tot hoeveel links diep ? TP staat normaal op 5, ik maak daar 10 van en toen 30 maar de site is onder de 10.
[ Voor 11% gewijzigd door -=unicron=- op 21-10-2003 23:42 ]
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
edit: Tot hoeveel links diep zou je moeten gaan om hem echt helemaal te hebben ?
[ Voor 13% gewijzigd door twit op 21-10-2003 23:14 ]
gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo
Verwijderd
Verkopers kunnen op wiskid komen dmv een link die aanwezig is in Mobiel Online. Mobiel Online is een site waarmee nieuwe klanten automatisch in dienst worden gezet. Voor deze site moet de verkopers wel inloggen dus ik denk niet dat dit helemaal de bedoeling is. Ben benieuwd wat KPN er mee gaat doen......
Ik zal er morgen op het werk eens een balletje over opgooien want ik vind het maar raar dat dit zomaar te lezen valt. Maar goed, een verkeerde instelling op een webserver zal wel het probleem zijn want dit soort info vind je normaal gesproken alleen maar via het intranet zoals dat net al is gezegd.
Het is idd een blunder en verder informatie over Wiskid heb ik via google eigenlijk ook niet veel kunnen vinden.twit schreef op 21 October 2003 @ 23:11:
Ik heb dat telepro ook maar even gedownload en is idd mooi programmatje. Hij is nu aan het zorgen voor een browsable copy van de site. Ik vind dit toch wel een enorme blunder van de verantwoordelijke @ KPN. De informatie over bijv die hoge rekenningen geeft nou niet echt een positief imago.
edit: Tot hoeveel links diep zou je moeten gaan om hem echt helemaal te hebben ?
Mischien dat de mederwerkers hier er wat meer over prijs willen geven, dit hebben ze vast wel voor de medetweakers over
Ik heb gekozen voor 15 links op alleen de genoemde url en komt dan met het volgende binnen:
Grootte : 47,7 MB (50.036.908 bytes)
Grootte op schijf: 59,3 MB (62.193.664 bytes)
Bevat 6850 bestanden en 532 mappen
Zo denk ik eerst wel genoeg te hebben.
Natuurlijk wordt alle binnengehaalde informatie alleen voor persoonlijk naslagwerk gebruikt
zoals? Want wat voor handige dingen vond je nu werkelijk?kiddyl schreef op 21 October 2003 @ 23:29:
Een aantal pagina's hebben als datum laatste wijziging 21 oktober 2003. Misschien dat er toen per ongelijk iets verkeerd is ingesteld. Neemt niet weg dat ik morgen de klantenservice bel met een aantal vragen over mijn abonnement
Klopt als een busWestereinder schreef op 21 October 2003 @ 23:35:
[...]
Het is idd een blunder en verder informatie over Wiskid heb ik via google eigenlijk ook niet veel kunnen vinden.
Mischien dat de mederwerkers hier er wat meer over prijs willen geven, dit hebben ze vast wel voor de medetweakers over![]()
offtopic:
Ik heb gekozen voor 15 links op alleen de genoemde url en komt dan met het volgende binnen:
Grootte op schijf: 59,3 MB (62.193.664 bytes)
Zo denk ik eerst wel genoeg te hebben.
Natuurlijk wordt alle binnengehaalde informatie alleen voor persoonlijk naslagwerk gebruikt
Ik heb gekozen voor 30 links op alleen de genoemde url en komt dan met het volgende binnen:
Grootte op schijf: 231 MB (242.712.576 bytes)
AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB
UNICRONBOT schreef op 21 October 2003 @ 23:46:
[...]
Klopt als een bus![]()
Ik heb gekozen voor 30 links op alleen de genoemde url en komt dan met het volgende binnen:
Grootte op schijf: 231 MB (242.712.576 bytes)
Hoe kan het dat jij op 231 MB zit met hetzelfde aantal bestanden en ik maar op 59,3 MB zit
Hier is het FAT32
5 links away from target in TPro v1.29 komt met dit:
Ik heb alles gewoon naar 1 dir gemirrored, dus hence de 0 mappen.Grootte: 46,2 MB (48.514.579 bytes)
Grootte op schijf: 81,1 MB (85.131.264 bytes)
7048 bestanden, 0 mappen
Op die HD staan de allocation unit nog op 32 bytes, De HD is ook FAT32.Booster schreef op 22 October 2003 @ 00:04:Westereinder
Om het nog gekker te maken:
5 links away from target in TPro v1.29 komt met dit:
[...]
Ik heb alles gewoon naar 1 dir gemirrored, dus hence de 0 mappen.
Dat is voor Westereinder, Sorry Booster
[ Voor 12% gewijzigd door -=unicron=- op 22-10-2003 00:26 ]
met wget krijg ik niet voorelkaar of ik moet de verkeerde commando's gebruiken?
er komt wel wat binnen, maar als ik dan een bestand open krijg ik niets in beeld.
toch heb ik wel 38 mb binnengehaald.
aah oke, hij heeft het wel binnengehaald, maar nou klopt er niets van de links.
Even kijken of ik dat kan oplossen
[ Voor 60% gewijzigd door job op 22-10-2003 00:46 ]
Toch leuk voor de consument om te zien hoe het dan echt werkt en dat er dus heel wat vooroordelen wel bevestigd worden, echter ben ik niet verbaasd over iets ofzo.
Degenen die dat wel zijn, zijn volgens mij een beetje naïef aangezien het zo bij elk bedrijf gaat eigenlijk (de bedrijfsvoering), aangezien het toch allemaal om winst draait. Alleen zijn daar natuurlijk nooit de details van bekend
Misschien toch eens een mailtje sturen naar a.scheepbouwer@kpn.com
Al met al, wat een
Verwijderd
Heh, toch wel grappig dat dit artikel hier op de front page staat. Ach, ze zijn zo bang voor hun baantje lolol, terwijl ze eerder bang moeten zijn voor de consument, die ze niet altijd even correct behandelen
Volgens mij zijn dit soort regels en afspraken gemeengoed bij elk groot bedrijf hoorSjah schreef op 22 oktober 2003 @ 03:50:
Ben ergens niet blij dat ik dit gelezen heb, want hoe zit met bijv ABN of andere van dat soort dienstverlende bedrijven? Heb ook weer niet zoveel zin om met argusogen elk gesprek met een "adviseur"te voeren, en overal een dubbele bodem achter te moeten zoeken.
Eeuwige n00b
Verwijderd
Welkom in de echte wereld!Sjah schreef op 22 oktober 2003 @ 03:50:
Ben ergens niet blij dat ik dit gelezen heb, want hoe zit met bijv ABN of andere van dat soort dienstverlende bedrijven? Heb ook weer niet zoveel zin om met argusogen elk gesprek met een "adviseur"te voeren, en overal een dubbele bodem achter te moeten zoeken.
Bedrijven hebben maar 1 doel en dat is geld verdienen, alle andere doelen zoals continuïteit, klantvriendelijkheid, etc. dienen dat eerste doel.
Het is juist goed om commerciele acties met een kritische blik te bekijken.
* ESteg kucht subtiel en vraagt zich af wat er met die mirrors gaat gebeuren...
i2Paq schreef op 22 October 2003 @ 09:04:
Hmm, volgens mij zijn de links dood of gaan naar een "gewone" KPN pagina.
Die zullen wel blijven bestaan, maar intoxicated had toch duidelijk gewaarschuwd dat die linkjes hier niet voorbij mochten komenESteg schreef op 22 October 2003 @ 09:15:
Damn, ik ben ook altijd te laat bij dit soort dingen...
* ESteg kucht subtiel en vraagt zich af wat er met die mirrors gaat gebeuren...
57696520646974206c65657374206973206e657264
Als ik op de URL klik, krijg ik de startpagina van KPN
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
ja dat vraag ik me ook afSluuut schreef op 22 oktober 2003 @ 09:25:
Jammer dat hij offline is nu, is er iemand die hem gesaved heeft en online heeft staan?
maarja mag niet gepost worden
is mailen een optie?
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Trouwens, ik heb een beetje overdreven met teleporter.
19247 files
229 MB
Oops, had hem niet de hele nacht aan moeten laten staan.
[ Voor 54% gewijzigd door Twisted op 22-10-2003 09:35 ]
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
is mailen een optie?
"Assumption is the mother of all f#ckups" Travis Dane (Under Siege 2: Dark Territory)
Wel gesaved maar ik geloof dat het online plaatsen niet legaal is. Maar ik ben niet zo erg thuis in auteursrecht en dergelijke.Sluuut schreef op 22 October 2003 @ 09:25:
Jammer dat hij offline is nu, is er iemand die hem gesaved heeft en online heeft staan?
Ik heb het wel overwogen maar het lijkt me gewoon niet verstandig om te doen.
Ik heb dit gisteren ook al gemeld, en dit is gewoon tegen het beleid in. Anders kunnen we straks nog wel meer topics gaan openen, naar links die niet toegestaat zijn of zaken posten zonder toestemming van de makers.
Houdt er ook rekening mee dat KPN op de hoogte is gesteld, dus hier gaan posten over duplicatie en verspreiding van deze informatie is niet echt verstandig
[ Voor 24% gewijzigd door n00bs op 22-10-2003 09:37 ]
Nog niemand heeft een link gepost dus er is niks illegaals gebeurt. Dat jij bj KPn werkt wil niet zeggen dat jij een bepaalde volmacht hebt om hier dingen te laten gebeuren. Wij bespreken gewoon een website die tot kort openbaar was. Daar is niks op tegen.
du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'
Als iemand me hier over wil mailen kan dat
mb_1010(at)hotmail.com
een link mailen bedoelde ik heh
[ Voor 8% gewijzigd door JSchut op 22-10-2003 09:44 ]
PSN jschut_82 | Xbox: JSchut82
Maar ik zeg alleen dat het niet verstandig is, topics over warez zijn ook uit den boze en wanneer zaken besproken worden over verspreiding en duplicatie over bepaalde content (of er nou wel of geen link wordt geplaatst) is ook niet toegestaan.
Daarnaast hoort dit een afgeschermde site te zijn... Omdat er op een extreem simpele manier toegang is verkregen tot deze pagina, doet niet af dat dit tegen de regels is. En daar is iedereen zich ook wel van bewust
Een deur van een huis die openstaat, ga jij naar binnen of niet?
[ Voor 39% gewijzigd door n00bs op 22-10-2003 09:46 ]
Heeft iemand op die site iets gelezen over het niet mogen downloaden van deze VOOR IEDEREEN VRIJ TOEGANKELIJKE website?n00bs schreef op 22 October 2003 @ 09:36:
. ...
Houdt er ook rekening mee dat KPN op de hoogte is gesteld, dus hier gaan posten over duplicatie en verspreiding van deze informatie is niet echt verstandig
PS: ik weet van niks, heb niks gezien, zal ook niks zien, wil het niet zien
jij dus ookM0rpheus schreef op 22 October 2003 @ 09:43:
Discussieren over zon stommiteit van KPN is niet tegen het beleid van GoT. En als iemand hier de regels overtreed dan wordt hij daarvoor gestraft
Als iemand me hier over wil mailen kan dat
<email adres>
in principe is dit hetzelfde als een warez request
Je zou je af kunnen vragen of dit "warez" zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat KPN dit niet gepublicveerd wilt hebben. Maar het was openbaar.n00bs schreef op 22 October 2003 @ 09:44:
Ik heb ook geen macht
Maar ik zeg alleen dat het niet verstandig is, topics over warez zijn ook uit den boze en wanneer zaken besproken worden over verspreiding en duplicatie over bepaalde content (of er nou wel of geen link wordt geplaatst) is ook niet toegestaan.
Stel een journalist achter een groot duister geheim van een hoog geplaatst persoon komt. Deze persoon kan dat ook niet (legaal) tegenhouden. Freedom of information e.d.
Ik ben niet thuis in de juristische wereld maar volgens mij is het gewoon legaal om deze contest te verspreidden.
Ik loop hier niet iemands prive woning in, ik loop de winkel van KPN in. En goh, daar op tafel ligt een catalogus. Vrij toegangelijk. Ik blader erin en niemand houdt me tegen. Kan ik dat niet aan andere mensen in de winkel laten zien? Of even op de copyapparaat leggen?n00bs schreef op 22 October 2003 @ 09:44:
...
Een deur van een huis die openstaat, ga jij naar binnen of niet?zoja valt nog steeds onder inbraak
[ Voor 24% gewijzigd door Twisted op 22-10-2003 09:49 ]
Dat mag dus net zo goed niet, dat is gewoon uitwisseling van illegaal spul via dit forum. Net als met warez, daar kan je ook niet zeggen "Ik mag niet vragen om een linkje naar Max Payne 2 dus kan iemand me ff mailen met een linkje? Thnx".JSchut schreef op 22 October 2003 @ 09:43:
[...]
een link mailen bedoelde ik hehniet een de complete site
jschut_82@hotmail.com
Dan moet je eens kijken naar de dir structuur.Twisted_Bunny schreef op 22 oktober 2003 @ 09:33:
Je wilt 60 mb gaan mailen? Ik denk dat eMule een beter optie is.
Trouwens, ik heb een beetje overdreven met teleporter.
19247 files
229 MB
Oops, had hem niet de hele nacht aan moeten laten staan.
Ze zijn qua naamgeving een beetje slordig daar.
Zo zijn er na mirroring bijv. 3 dirs met de naam pi (pi, Pi en PI). Dan krijg je wat meer files dan nodig en werkt met een nette webserver de site niet meer.
Maar ja die site is dan ook gemaakt met Frontpage en de gebruikte browser is bekend, daar 'ie alleen voor interne doeleinden bedoeld is.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Verwijderd
Euh, leg eens uit? Het internet is toegankelijk voor iedereen.. En als je bepaalde sites niet publiekelijk toegankelijk wilt hebben, dan moet je zorgen voor een goeie beveiliging.... Dat heeft de KPN niet gedaan, dus zal het ze niet boeien...n00bs schreef op 22 October 2003 @ 09:36:
Ik denk beter dat dit topic dicht kan lieve modjes
Ik heb dit gisteren ook al gemeld, en dit is gewoon tegen het beleid in. Anders kunnen we straks nog wel meer topics gaan openen, naar links die niet toegestaat zijn of zaken posten zonder toestemming van de makers.
Anders ga ik straks ook iedereen sue'en omdat die naar mijn site hebben gelinkt of er gekeken hebben...
ehm, deze site had (denk ik) afgeschermd moeten zijn, en KPN haalt dat ding niet voor niets nu wegVerwijderd schreef op 22 oktober 2003 @ 09:47:
[...]
Euh, leg eens uit? Het internet is toegankelijk voor iedereen.. En als je bepaalde sites niet publiekelijk toegankelijk wilt hebben, dan moet je zorgen voor een goeie beveiliging.... Dat heeft de KPN niet gedaan, dus zal het ze niet boeien...
Anders ga ik straks ook iedereen sue'en omdat die naar mijn site hebben gelinkt of er gekeken hebben...
hoe zou jij het vinden als per ongeluk je prive documenten online komen door een foutje, jij haalt ze vervolgens online, en verschillende mensen publiceren ze weer met mirrors, zou je ook niet fijn vinden denk ik.
[ Voor 99% gewijzigd door Wokschotel op 22-10-2003 09:52 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Ja, die heb ik ook. Maar niet alleen dat!TD-er schreef op 22 October 2003 @ 09:47:
[...]
Dan moet je eens kijken naar de dir structuur.
Ze zijn qua naamgeving een beetje slordig daar.
Zo zijn er na mirroring bijv. 3 dirs met de naam pi (pi, Pi en PI). Dan krijg je wat meer files dan nodig en werkt met een nette webserver de site niet meer.
Maar ja die site is dan ook gemaakt met Frontpage en de gebruikte browser is bekend, daar 'ie alleen voor interne doeleinden bedoeld is.
Ik heb ook www.bruna.nl en www.samsung.nl en dergelijke. Ik heb bijna het internet gedownload
Volgens mij is het zo dat je de informatie wel mag gebruiken en ook verspreiden, alleen de bestanden dus niet.Twisted_Bunny schreef op 22 oktober 2003 @ 09:46:
[...]
Je zou je af kunnen vragen of dit "warez" zijn. Ik kan me heel goed voorstellen dat KPN dit niet gepublicveerd wilt hebben. Maar het was openbaar.
Stel een journalist achter een groot duister geheim van een hoog geplaatst persoon komt. Deze persoon kan dat ook niet (legaal) tegenhouden. Freedom of information e.d.
Ik ben niet thuis in de juristische wereld maar volgens mij is het gewoon legaal om deze contest te verspreidden.
[...]
Op de bestanden (of de folder) zit een copyright. De informatie die die bestanden uitdragen valt niet onder copyright.
Hetzelfde als een film. Je mag 'm niet kopieren, maar je mag wel een ander vertellen waar de film over gaat.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)
Dat is allen maar zo als KPN copyright heeft over alle pagina's die daar stonden. Meestal staat er een meldingin in de trend van :TD-er schreef op 22 October 2003 @ 09:55:
[...]
Volgens mij is het zo dat je de informatie wel mag gebruiken en ook verspreiden, alleen de bestanden dus niet.
Op de bestanden (of de folder) zit een copyright. De informatie die die bestanden uitdragen valt niet onder copyright.
Hetzelfde als een film. Je mag 'm niet kopieren, maar je mag wel een ander vertellen waar de film over gaat.
"Copyrighted 2002 " etc.
Niks dergelijks gezien.
Maar als wat je zegt waar is dan mag ik alles copy pasten en in een word documentje plaatsen en dat op internet zetten.
[ Voor 12% gewijzigd door Twisted op 22-10-2003 09:59 ]
deze gebruiken de site om info op te zoeken, bekend te raken met KPN mobile.
en ook om de dealerhelpdesk te ontlasten.
ik vraag me ook af waarom ze deze niet beveiligen netzoals de abbo administratie site van KPN.
Als jij dit een warez request vind dan moet je dat melden, en niet hier de mod uit gaan hangen. Valt me trouwens heel vaak op bij jou. En had ik een tijdje terug niet ergens gelezen dat die wannabee mods posts niet echt gewenst waren?Erkens schreef op 22 October 2003 @ 09:46:
[...]
jij dus ook
in principe is dit hetzelfde als een warez request
mja, als het voor intern gebruik is...Twisted_Bunny schreef op 22 oktober 2003 @ 09:58:
[...]
Dat is allen maar zo als KPN copyright heeft over alle pagina's die daar stonden. Meestal staat er een meldingin in de trend van :
"Copyrighted 2002 " etc.
Niks dergelijks gezien.
daarnaast hoeft er geen "copyright" bij te staan
Wat op een publiek toegankelijke webserver wordt gepubliceerd is gewoon te lezen. Juridisch gezien is hier dus niets illegaals aan. Zelfs lezen op een computer die niet met een wachtwoord beveiligt is wordt door een rechter niet beschouwd als fout.n00bs schreef op 22 October 2003 @ 09:36:
Ik denk beter dat dit topic dicht kan lieve modjes
Ik vind het trouwens wel schattig hoe je voor je werkgever in de bres springt, liev
M0rpheus schreef op 22 October 2003 @ 09:58:
[...]
Als jij dit een warez request vind dan moet je dat melden, en niet hier de mod uit gaan hangen. Valt me trouwens heel vaak op bij jou. En had ik een tijdje terug niet ergens gelezen dat die wannabee mods posts nie echt gewenst waren?
Ik moet wel zeggen dat ik het erg dom vindt van KPN. Het doet me ook weinig vertrouwen geven als ik een winkel in stap.
M0rpheus schreef op 22 October 2003 @ 09:58:
[...]
Als jij dit een warez request vind dan moet je dat melden, en niet hier de mod uit gaan hangen. Valt me trouwens heel vaak op bij jou. En had ik een tijdje terug niet ergens gelezen dat die wannabee mods posts niet echt gewenst waren?
tuurlijk had ik hem ook gemeld wees maar niet bang, echter ik wilde met deze post voorkomen dat andere ook de fout in gaan, echt niet wannabee mod achtig
Verwijderd
Allemaal onzin, gewauwel en puur KPN geneuzel.Erkens schreef op 22 October 2003 @ 09:59:
[...]
mja, als het voor intern gebruik is...
daarnaast hoeft er geen "copyright" bij te staan
Op die site staat geen duidelijke copyright, als je op die zite komt word je ook niet kenbaar gemaakt dat de informatie alleen voor werkenemers van de KPN bedoeld is en niet voor consumenten of mensen die niet actief bij KPN werken. Dus iedereen weet wel dat dit kostbare info is die niet voor ons bedoeld is, maar wij zijn nergens mee akkoord gegaan dat we info bekijken en ons voordoen als KPN medewerkers terwijl wij weten dat we het niet mogen zien.
Dus, een hele stomme fout van de KPN en voor ons heel erg handig en niemand is illegaal bezig! De enige die een
En zo is het
Heel jammer dat er mensen zijn die zoooo diep met hun kop in de reet van hun werkgever zitten
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:09 ]
Erkens schreef op 22 October 2003 @ 10:05:
[...]
offtopic:
tuurlijk had ik hem ook gemeld wees maar niet bang, echter ik wilde met deze post voorkomen dat andere ook de fout in gaan, echt niet wannabee mod achtig
De islam kan uw vrijheid schaden
Mja ik had je post wel gezien en ik kan je wel aanraden even na te denken VOOR je hem post in plaats van erna....... Kan een boel gezeik schelenWokschotel schreef op 22 October 2003 @ 10:07:
[...]
Het is maar goed dat ik mijn bericht al geedit heb.
Verder lijkt het me verstandig als we deze draad gewoon verder met rust laten en wachten op een I&T mod om iets te doen tegen die mail/mirror requests, en de andere offtopic posts.
[ Voor 4% gewijzigd door m-m op 22-10-2003 10:11 ]
dus omdat ergens geen copyright bij staat rust er geen copyright opVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:07:
Op die site staat geen duidelijke copyright, als je op die zite komt word je ook niet kenbaar gemaakt dat de informatie alleen voor werkenemers van de KPN bedoeld is en niet voor consumenten of mensen die niet actief bij KPN werken. Dus iedereen weet wel dat dit kostbare info is die niet voor ons bedoeld is, maar wij zijn nergens mee akkoord gegaan dat we info bekijken en ons voordoen als KPN medewerkers terwijl wij weten dat we het niet mogen zien.
getuige het feit dat die site niet meer bereikbaar is lijkt me dat het niet voor iedereen bedoeld is om te lezenDus, een hele stomme fout van de KPN en voor ons heel erg handig en niemand is illegaal bezig! De enige die eenis, die hebben hem openbaar gemaakt (ook al is het een ongeluk en grove fout) en nergens word er iets van een link of info gegeven dat de info ABSOLUUT niet voor mensen zijn bedoeld die niet bij de KPN werken.
Heel jammer dat er mensen zijn die zoooo diep met hun kop in de reet van hun werkgever zitten
Wokschotel schreef op 22 October 2003 @ 10:07:
[...]
daar heb je ook heel verstandig aan gedaan
Verwijderd
Ik vind wel de sommige mensen hier enig overdrijven in de aangeboden informatie. Zo geheim is die nu ook alweer niet. Als je nagaat dat alle verkopers van welke keten dan maar ook (dus niet alleen primafoon) toegang heeft tot deze info dan valt het wel een beetje mee dacht ik zo.
En wat betreft die 1 jarige verleningen het was nog week bekend binnen KPN voor dat alle verkopers het al wisten, dus dat is niks nieuws. Waarom promoten verkopers 1 jarige verleningen dan minder dan 2 jarige simpel voor een 2 jarige vangen ze meer.....
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 10:20 ]
Vraag ik om de info van kpn? NEE
Vraag ik om warez? NEE
Breng ik GoT in gevaar omdat er hier dan illegale activiteiten plaatsvinden? NEE
Dus ik snap sowieso niet waarom sommigen dan meteen MOD MOD in hun ogen zien. Nou ja snap het wel, maar laten we het daar maar niet over hebben.
Deze site had ik zelf, als mobile medewerker al een tijd terug gevonden, en verbaasde me erover dat hij publiek beschikbaar bleek. Wiskid van medewerkers is _veel_ uitgebreider, en de wiskid waar de meeste verkopers mee werken ook. Daarom had ik (met enkele uitzonderingen) de indruk dat er weinig op stond waarvan het minder was dat het openbaar was. Ik had ze destijds wel (zowel intern als extern) enige mails hierover gestuurd, of de siten iet inderdaad offline zou moeten. Nou, 1) nooit reacties op deze mails en 2) site bleef online.
Toch wel grappig dat binnen een dag na het postten van de link hij offline is. Tevens wel erg jammer, want ik had de site in het verleden dus _wel_ gemirrored staan, want gezien ik binnenkort geen werknemer aldaar meer ben zal ik nu dus geen prettig overzicht in alle KPN zaken meer hebben
M0rpheus schreef op 22 October 2003 @ 10:12:
offtopic:
Vraag ik om de info van kpn? NEE
Vraag ik om warez? NEE
Breng ik GoT in gevaar omdat er hier dan illegale activiteiten plaatsvinden? NEE
Dus ik snap sowieso niet waarom sommigen dan meteen MOD MOD in hun ogen zien. Nou ja snap het wel, maar laten we het daar maar niet over hebben.
Kortom, daar was al lang en breed gister voor gewaarschuwd, en die waarschuwing wordt dus in de wind geslagen.intoxicated schreef op 21 October 2003 @ 21:37:
Even voor de duidelijkheid:
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
Verwijderd
dus omdat ergens geen copyright bij staat rust er geen copyright opVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:07:
getuige het feit dat die site niet meer bereikbaar is lijkt me dat het niet voor iedereen bedoeld is om te lezenDus, een hele stomme fout van de KPN en voor ons heel erg handig en niemand is illegaal bezig! De enige die eenis, die hebben hem openbaar gemaakt (ook al is het een ongeluk en grove fout) en nergens word er iets van een link of info gegeven dat de info ABSOLUUT niet voor mensen zijn bedoeld die niet bij de KPN werken.
Wokschotel schreef op 22 October 2003 @ 10:07:
[...]
daar heb je ook heel verstandig aan gedaan
Beetje naïef dit allemaal hé?
Als mensen die site bezochten, werden ze geconfronteerd met een w8woord? Een user policy? Hebben wij ons voorgedaan als KPN medewerkers? Allemaal niet! Dus dat we weten dat de info niet voor ons bedoeld is maakt niet uit! Als de site on-line staat zonder gebruikersbeperkingen of iets kunnen en mogen wij dat gewoon bekijken.
Het feit dat de site nu niet meer on-line is getuigd van niks. (we weten allemaal hoe het zit maar niemand heeft wat van de KPN gehoord.) Als het allemaal onze fout zou zijn had de KPN maybe wel van zich laten horen dat we illegaal bezig zijn! Dat is niet aan de orde want die
En dat van die werknemers, dat ze het zoooooooo voor de KPN opnemen! Nee, dat soort mensen doen het altijd leuk op verjaardagen
Verwijderd
linkje of kopietje vragen mag hier niet, is er een plaats waar je dat wel mag vragen?
Verder vind ik de info die daar schijnt te staan niet vreemd. KPN is een normaal commercieel bedrijf en ze doen niets vreemds in mijn ogen! Ieder commercieel bedrijf heeft als doel om zo veel mogelijk winst te maken, natuurlijk probeer je een contract met 2 jaar te verlengen ipv met 1 jaar. Dat ze dat hun medewerkers moeten vertellen vindt ik eigenlijk wel triest.
"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan
1. De KPN link is niet meer bereikbaar, het originele doel (het elkaar wijzen op die link) is dus komen te vervallen
2. Er is duidelijk gezegt dat er geen mirrors geshared mogen worden, zodra de kpn link dood was had het weinig nut er naar te vragen.
3. Men ging al weer op de flametoer en de discussie ging nergens meer over.
Dit topic is gesloten.
![]()