Toon posts:

[UTP] 95 meter, soms geen signaal.

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een kabeltje naar de buurman getrokken, zo'n beschermd kabeltje waarvan ik de naam even niet precies weet, FTP, UTP of STP. Het is in ieder geval de duurste soort kabel, met zo'n beschermlaagje van aluminium dacht ik.

Het geval: ik heb link! Yahooo.. alleen de link valt wel eens weg, om vervolgens weer terug te komen. Wat doe ik verkeerd? Ik heb aan beide kanten zo'n wandcontactdoosje geplaatst, dus NIET zelfgeknipte stekkers enzo.

Van beide contactdoosjes ga ik met fabrieks-patch-kabels naar de computers.

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
schakel de computers eens terug naar 10 Mbit (bij eigenschappen van je netwerkkaart) dit werkt in het geval van twijfelachtige kabels wel eens.

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Misschien dan toch ergens een breuk in de kabel. Kijk je kabels nog eens na. Meet ze na. Want meten is weten. ;)
Ik gebruik regelmatig kabels van 100 meter. En dan zelfgemaakt en nooit nergens last van. Tenzij ze de upt connectors verkeerd geknepen zijn. :P

Verwijderd

Topicstarter
Cereal schreef op 21 October 2003 @ 19:25:
schakel de computers eens terug naar 10 Mbit (bij eigenschappen van je netwerkkaart) dit werkt in het geval van twijfelachtige kabels wel eens.
Hmm.. maar 100 mbit moet in principe toch werken? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de maximale lengte iets van 100 meter is ofzo. Lengte moet geen probleem zijn dus?

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Hoe ver woont die buurman? Misschien dat je die kabel wat korter kan maken, hoe korter hoe minder risico op kabelbreuken en dergelijke.

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

Topicstarter
De buurman woont op 95 meter afstand ofzo. Tenminste, de kabel moet zo lang zijn ivm. de toch 'door de huizen'.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-08 18:31
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 19:27:
[...]

Hmm.. maar 100 mbit moet in principe toch werken? Ik meen ergens gelezen te hebben dat de maximale lengte iets van 100 meter is ofzo. Lengte moet geen probleem zijn dus?
Bij een lagere snelheid heb je minder kans op packagelost, op deze manier krijg je dus een stabielere verbinding. Probeer anders eens de RJ-45 connectoren opnieuw aan te krimpen, wil ook nog wel eens helpen.

Verwijderd

welk merk netwerk kaartjes gebruiken jullie ?
>:)

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-08 17:52
zoals jappo al zei, opnieuw connectortjes eraan zetten wil vaak helpen, heb je kabel goed aangesloten? (goeie volgorde dus?) en je zou eens kunnen kijken of de kabel nergens beschadigt is... dit wil ook vaak problemen geven.

Verwijderd

Topicstarter
Hmm.. zoals je BOVEN kunt LEZEN heb ik geen RJ-45 connectoren zelfgeknipt. Ik gebruik van die wandcontactdoosjes i.s.m. een 3com 10/100 switch.

De kabel is absoluut niet beschadigd. Net nieuw namelijk.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:33 ]

• genosis
en die heb je zelf aangesloten? of hoe is dat aangesloten?

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:32:
Hmm.. zoals je BOVEN kunt LEZEN heb ik geen RJ-45 connectoren zelfgeknipt. Ik gebruik van die wandcontactdoosjes i.s.m. een 3com 10/100 switch.

De kabel is absoluut niet beschadigd. Net nieuw namelijk.
Jaja. Niet meteen schreuwen hoor.
Kijk dan je wandcontactdoosjes ff na. Daar kan natuurlijk ook een fout inzitten. Dat er bijvoorbeeld een schroefje los is geraakt.

Verwijderd

Topicstarter
Genosis schreef op 21 October 2003 @ 19:33:
en die heb je zelf aangesloten? of hoe is dat aangesloten?
Kabel - 95 meter
Switch
Twee wandcontactdoosjes
Kabel bevestigd aan wandcontactdoosjes volgens code van handleidingetje.
Met patch-kabels naar switch

Heb zojuist contactdoosjes nagekeken... mankeert niets aan. Is ook goed aangesloten. Ik probeer de 10 mbit nog wel even... maar vind ik niet de mooiste oplossing. :(

ps. het was niet mijn bedoeling om te schreeuwen! ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 19:35 ]

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:46
- Heb je de aders 1 op 1 aangesloten in de volgorde:
oranje/orange-wit/groen/blauw/blauw-wit/groen-wit/bruin/bruin-wit ??
Let dus op dat je groen en groen-wit OVER het blauwe paar heenzet! Anders kan het af en toe inderdaad werken maar krijg je packetloss, zelfs met FTP! Zie de FAQ!

ps> UTP: Unshielded Twisted Pair
FTP: Foiled Twister Pair
STP: Shielded Twister Pair

ps2> Als je vergeet om een aderpaar OVER het "middelste" aderpaar heen te zetten maar je sluit WEL alles 1 op 1 aan; zullen de meeste kabeltesters dit niet eens merken.

[ Voor 34% gewijzigd door Foxfire op 21-10-2003 19:40 ]

Dat dan weer wel......

• genosis
zijn het geen isdn kastjes? ik weet dat isdn meer voltage door de kabel heeft lopen.. misschien heeft dat er iets mee te maken.

Verwijderd

beetje vriendelijk kan ook geen kwaad, test de kabel eens met een utp tester

en als je intel pro netwerkkaarten hebt kun je de kabel zo testen. voor zulke doeleinde raad ik toch die kaarten aan ipv die low budget gevallen.

• Flipmo2K
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het lijkt er gewoon op dat er ergens 'n draadje niet helemaal goed aangesloten is... Zoals al eerder gezegd, met een kabeltester is het zo opgelost waarschijnlijk. Maar aangezien dit erg duur kan zijn als je er nergens eentje kunt lenen zou ik gewoon alle draadjes (van kabel -> wandcontactdoos) voor de zekerheid nog een keer goed aandrukken. Zorg ook voor maximale twisting (dus de draadjes zo laat mogelijk 'uit elkaar halen') en dat de aarde goed is, zeker bij zo'n lange afstand. Ik weet uit ervaring dat dit een gepriegel kan zijn...

[ Voor 24% gewijzigd door Flipmo2K op 21-10-2003 19:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Foxfire schreef op 21 October 2003 @ 19:36:
- Heb je de aders 1 op 1 aangesloten in de volgorde:
oranje/orange-wit/groen/blauw/blauw-wit/groen-wit/bruin/bruin-wit ??
Let dus op dat je groen en groen-wit OVER het blauwe paar heenzet! Anders kan het af en toe inderdaad werken maar krijg je packetloss, zelfs met FTP! Zie de FAQ!

ps> UTP: Unshielded Twisted Pair
FTP: Foiled Twister Pair
STP: Shielded Twister Pair
Nee heb een andere combinatie gebruikt. De combinatie die in de handleiding stond. Deze is: blauwwit/blauw/oranjewit/oranje/groenwit/groen/bruinwit/bruin.

Moet toch goed zijn als het in de handleiding staat ofniet? Die kastjes komen van een gecertificeerd bedrijf.

• Foxfire
indeed: Nee!! Probeer het maar eens zoals ik het zeg; zo staat het ook in de FAQ...

Anders krijg je overspraak! Het maakt niet uit welke kleuren je gebruikt zolang de aderparen maar als volgt zijn aangesloten
ww y xx y zz

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3

[ Voor 61% gewijzigd door Foxfire op 21-10-2003 19:44 ]

Dat dan weer wel......

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09:10
Is de afscherming van de kabel wel aan één kant met een (geaarde!!) pc/hub/switch verbonden?

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y | 3x Victron MP2 6k5, 48kWh

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

maontje

better off Playing

Waar woon je kerel ik heb hier wel een utp tester liggen. Als je bij mij in de buurt woont kan ik hem wel ff brengen en gelijk die kabel ff testen.

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

luister na foxfire

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:19

maontje

better off Playing

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 19:40:
[...]

Nee heb een andere combinatie gebruikt. De combinatie die in de handleiding stond. Deze is: blauwwit/blauw/oranjewit/oranje/groenwit/groen/bruinwit/bruin.

Moet toch goed zijn als het in de handleiding staat ofniet? Die kastjes komen van een gecertificeerd bedrijf.
De volgorde is volgens mij oranje,wit/oranje/groen,wit/blauw/blauw,wit/groen/bruin,wit/bruin

Teminste zo is de europese norm dacht ik. ook voor ftp en stp

En idd Foxfire heeft gelijk..

[ Voor 4% gewijzigd door maontje op 21-10-2003 19:45 ]

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

Verwijderd

Topicstarter
maontje schreef op 21 October 2003 @ 19:43:
Waar woon je kerel ik heb hier wel een utp tester liggen. Als je bij mij in de buurt woont kan ik hem wel ff brengen en gelijk die kabel ff testen.
Heee super voor 't aanbod... maar ik woon in 't Oosten... en ga vanavond weer naar m'n kamer in Nijmegen. Wil dus niet. In ieder geval hartstikke bedankt!
Foxfire schreef op 21 October 2003 @ 19:41:
indeed: Nee!! Probeer het maar eens zoals ik het zeg; zo staat het ook in de FAQ...

Anders krijg je overspraak! Het maakt niet uit welke kleuren je gebruikt zolang de aderparen maar als volgt zijn aangesloten
ww y xx y zz

http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/3#3
Hee dankje... ik ga dat proberen.. maar ander keertje dus.. zoals jullie hierboven kunnen lezen ga ik over 'n uurtje of wat weer naar nijmegne.

• Foxfire
Goodluck; dat gaat werken. Wel aan allebei de kanten hetzelfde doen dus he ;-)

Dat dan weer wel......

• nAFutro
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-04-2020

nAFutro

hmm

Was het niet zo dat er alleen bij shieled twisted pair +- 100 meter werd gegarandeerd? Weet je zeker dat je de duurdere variant hebt?
Voor langere afstanden is coax toch iets beter, maar dat zal nu een beetje te laat zijn..

[ Voor 12% gewijzigd door nAFutro op 21-10-2003 19:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar ik heb shielfed twisted pair. Tenminste, als dat staat voor een kabeltje met een aluminium dingetje eromheen en zo'n stukje plastic-achtig.

Verwijderd

Foxfire schreef op 21 October 2003 @ 19:47:
Goodluck; dat gaat werken. Wel aan allebei de kanten hetzelfde doen dus he ;-)
Maar in het geval van ftp, maar aan één kant aarden!!

Verwijderd

Topicstarter
HMm... dat aarderen, wat moet ik me daar precies bij voorstellen? Ik heb nu dat ijzeren draadje met rondjes gewikkeld om de overige acht.

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Nu online
Er zit bij die contactdoosjes meestal een kleurcodering, welke niks te maken heeft met die uit de faq. Bij mij stond et beide keren op de connector uit het kastje.

Je kan - meen ik - gewoon aarden door dat schild (ijzeren draadje) aan je groen/gele aarddraad te knopen uit een stopcontact, of aan pckast, als die tenminste in een geaard stopcontact zit.

Verwijderd

De kleuren maken niet uit, als je maar de kleurparen bij elkaar hebt, en verbindt ze dan als foxfire zegt.. Keep it simple.. :)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Je moet aan 1 kant je shield aarden, hetzij door deze met een FTP/STP kabel in een geaarde PC te drukken, hetzij met een draadje naar de aarde.
Let op dat je niet aan beide kanten aardt, of dat je aan de andere kant een ongeaarde PC erop aansluit met FTP/STP, dat gaat fout.

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Idd goed verbinden.. Ik heb dit ook ooit gehad, houdt gewoon het standaard kleurenschema aan.. Staat in de FAQ :)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Pagina: 1