Sennheiser oordopjes defect

Pagina: 1
Acties:
  • 138 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• me1299
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-08 18:29

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Ik bezit een Iriver IMP 400. Nu was pas geleden mijn batterehouder kwijtgeraakt. Dus heb ik een nieuwe in belgie gekocht (webshop)

Ik heb toen ook gelijk Sennheiser MX 500 oordopjes besteld. Deze deden het goed tot vandaag. Ik zat lekker muziek te luisteren en opeens begint m'n linker oordopje te kraken. Dus ik dacht dat m'n mp3 cd brak was. Daarna nog was nummer geprobeerd, maar met harde bass begon hij opeens te trillen :(

Weet iemand misschien hoge kwaliteit dopjes of kop telefoon (wel een beetje draagbaar / sportief) die een goede bass produceert? Ik heb me laten vertellen dat Philips oordopjes veel duurder zijn dan sennheiser en nog slechtere kwaliteit ook hebben.

Ik heb er zelf niet zoveel verstand van maar ik ben wel een groot liefhebber van dance muziek en daarom vind ik het wel belangrijk dat de bass hard kan en goed klinkt.

Ik heb nog even gezocht onder dit subforum maar kon niet iets recent vinden.

Maakt het qua prijs nog veel uit of je via internet besteld, of kan je beter een audio zaak binnen lopen en het daar kopen?

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• Paquito
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Grappig, ik heb precies hetzelfde. Ik heb voor mijn Iriver IHP-100, Sennheiser MX 400 oordoppen gekocht. 1 van de doppen is echter na een paar weken al gaan kraken. Denk dat de draadverbinding binnen die doppen niet al te stevig is.

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Raven- schreef op 21 October 2003 @ 19:24:
Grappig, ik heb precies hetzelfde. Ik heb voor mijn Iriver IHP-100, Sennheiser MX 400 oordoppen gekocht. 1 van de doppen is echter na een paar weken al gaan kraken. Denk dat de draadverbinding binnen die doppen niet al te stevig is.
Ik had toch verwacht dat ze kwalitatief beter zouden zijn dan de MX300. Die houdt het al een jaar langer uit.

Het maakt eigenlijk niet uit wat je bewuste geest doet, omdat je onderbewuste automatisch precies dat doet wat het moet doen

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-07 18:42

JT

VETAK y0

Mijn MX500 werken al enkele jaren, alleen gebruik ik ze sinds een jaar niet meer :P Mijn 15 euro Philips koptelefoon voor op straat ziet er blits uit, zit best aardig en klinkt beter dan welk setje oordopjes dan ook, ook dan die van 50 euro ofzo.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Yalopa
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yalopa

Less is more!

oordopjes vind ik erg onprettig, de bass is meestal crap en comfortabel dragen is het nu ook niet echt, voor mn draagbare muziek en laptop gebruik ik een Sennheiser PMX 60. Zit erg aangenaam (nekmodel) en klinkt aangenaam. prijs 30 EUR ongeveer.

You don't need eyes to see, you need vision

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
MX 500

code:
1
2
3
Sound pressure level (SPL) 125 dB(SPL) 
THD, total harmonic distortion 1 % 
Frequency response (headphones) 18.....22000 Hz

PMX 60

code:
1
2
3
Frequency response (headphones) 18.....21000 Hz 
Sound pressure level (SPL) 122 dB(SPL) 
THD, total harmonic distortion < 0,5 %

Hieruit maak ik op dat die PMX 60 slechte geluidskwaliteit heeft dan de MX 500. Of verkijk ik mij hierop?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Waar leid je dat uit af? Geluidskwaliteit is namelijk absoluut niet af te leiden uit specs.

Overigens klinken die philips neckband dingen slechter dan m'n standaard sony dopjes. Bass? Welke bass?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
Sorry hoor, maar oordopjes klinken bijna altijd slechter dan echte koptelefonen

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20-07 15:47
Ik heb de Sennheiser PX100 (inklapbaar model) en die heeft weer een hele goede kwaliteit, is niet super goedkoop (32 euro bij megapool), maar heeft een goede bass, en prettig geluid. Er zijn dus wel goede sennheisers (eerlijk gezegd, er zijn weinig slechte..)

|>

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

caspergt schreef op 21 October 2003 @ 20:30:
Sorry hoor, maar oordopjes klinken bijna altijd slechter dan echte koptelefonen
Je denkt nu niet verder dan de oordopjes die je bij allerhande hardware krijgt. Als je echt investeert in oordopjes heb je kwaliteit die grote hoofdtelefoons bang doet kijken.

(Denk aan etymotic research, Shure, en iets goedkoper: de senns.)

Verwijderd

Had ik ook met mijn MX 300 dopjes van bij mijn Iriver, ze zijn echt supergeluid, maar crap, na een week begon er eentje enorm te kraken. Dan waren ze kapot. 2 maand geleden kocht ik sony oordopjes van 18 euro, ik denk dat geluidskwaliteit evenredig is maar nu begint mijn rechterdopje wéééééér te kraken !!!

• me1299

me1299

$ondertitel

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 21:22:
Had ik ook met mijn MX 300 dopjes van bij mijn Iriver, ze zijn echt supergeluid, maar crap, na een week begon er eentje enorm te kraken. Dan waren ze kapot. 2 maand geleden kocht ik sony oordopjes van 18 euro, ik denk dat geluidskwaliteit evenredig is maar nu begint mijn rechterdopje wéééééér te kraken !!!
super geluid zou ik nu ook weer niet willen zeggen.. Klinken wel aardig.. die MX500 was wel een stukje beter. Totdat die vandaag overleed that is.

Btw: Ik wil maximaal ongeveer 50euro spenderen..

Ik zit nu toch toch denken over de PX 200.

http://www.sennheiser.com...eadphones_portables_05207

Heet iemand daar ervaring mee?

[ Voor 18% gewijzigd door me1299 op 21-10-2003 22:29 ]

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-04 16:28
Als eigen mening, zou ik een Sony E-888 adviseren kost wel wat >€80,- maar dan heb je toch het beste setje oordopjes wat te verkrijgen is!

..::System Specs::..

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Tekn0z schreef op 21 October 2003 @ 23:09:
Als eigen mening, zou ik een Sony E-888 adviseren kost wel wat >€80,- maar dan heb je toch het beste setje oordopjes wat te verkrijgen is!
Dat is dus ook helemaal niet waar. Ik zie dit ook al een thread worden in de trant van 'koop dit, die zijn het beste, die heb ik ook!', zoals je vaak bij Sennheiser ziet gebeuren op fora als GoT.

TS: voor ervaringen, reviews, etc. van alle waardige hoofdtelefoons, oordoppen, en alles gerelateerd: http://www.head-fi.org/. Het leuke is dat de mensen hier nog weten waar ze het over hebben, en waar ze op moeten letten bij een hoofdtelefoon.

Zo zie je hier op GoT vaak zat mensen zeggen dat hun philipsjes van ^euro 5,- bij de Blokker heerlijk zitten (voor 5 minuutjes) en geweldig klinken (voor een constante toon van 5KHz), dus waarom geld uitgeven aan een dure :? :?
Meningen over hoofdtelefoons van mensen hier vertrouw ik dus ook niet zomaar, tenzij het toevallig van iemand komt als Exirion, die wel een referentiekader heeft.

• JAM
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 05-05 14:07

JAM

De 'oordopjes' (In-ear met verstelbare beugel die onder een hoek van 90 graden in je oren staan => dus veel directer richting het trommelvlies staan) die ik zelf gebruik en die ik echt kan aanbevelen zijn van Sony (Type MDR W24V) De sportversie hiervan (geel van kleur) is het type MDR-W20G. Beide geven zeker meer laag dan het gros van de losse dopjes die ik heb gehad in het verleden. Meestal leg ik de dopjes die standaard bij een nieuw apparaat zitten al snel aan de kant, omdat deze in-ears gewoon nog steeds beter klinken. Het voordeel is dat je niet meteen een kapitaal kwijt bent, ze kosten nl. rond de € 15,- (laat je niet misleiden door die lage prijs, ze zijn gewoon goed :-))

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Nu online

Piggen

Lekker bakkie

De Sony MDR-EX71SL zijn helemaal top en zeker voor onder de 50 te vinden
Pagina: 1