ADSL demon probleem

Pagina: 1
Acties:

• bogey_21
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-12-2022
beste tweakers,
ik heb een probleem met adsl en ik hoop dat jullie mij ermee kunne helpen.
Ik heb sinds 2dagen een demon express 8mbit aansluiting (bbned) en dit draai ik op een 10/100 netwerkaart en op windows ME. Bij een speedtest op ww.speedtest.nl kom ik bij de download test niet hoger dan 134kb. wat erg laag is aangezien ik een 8mbit aansluiting heb, Wat helemaal raar is is dat met dezelfde kabel en modem (dus zonder router) bij mijn buurjongen (studentenflat) bij dezelfde test 800kb haalt en bij nog een jongen in de flat 400kb. Het ligt dus niet aan de kable of de adsl aansluiting maar aan de computer. De vraag is waarom mijn pc de snelheid zo knijpt en waarom hij bij mij niet die snleheden draait..ik heb van alles geprobeerd maar ik zou niet weten wat er aan de hand is.Want erg oud is mijn computer niet. Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

en wat doet ie bij jouw als je de router ertussen uit laat :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Verwijderd

Kijk eens op www.speedguide.net
Ik heb dit probleem vroeger ook gehad maar na een optimizer werkte het beter. Toen haalde ik 300. Na de overstap op 2000 en xp zat ik op 800 down.

• bogey_21
als ik router ertussenuit laat doet die precies hetzelfde\

• Nukubu
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Probeer eens nieuwe firmware in je modem te zetten,
staat als het goed is op de Demon site, dit lost een hoop problemen met lage snelheden op.

http://www.demon.nl/support/dslexpress/drivers.html

[ Voor 18% gewijzigd door Nukubu op 21-10-2003 19:04 ]

• bogey_21
probleem is dat alles hoort te werken in principe..het adsl werkt op andere pc perfect...alleen op de mijne niet...heel frustrerend

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
Ik wil niet lullig zijn, maar Windows Me, gaat dat wel goed met internet? :) Misschien is het tijd voor Windows XP/2K

• bogey_21
hey leviathan....goede tip...ben op de site geweest en na die optimiser haal ik nu wel 800kb!!! THX!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-05 13:59

theezeefje

Poehee

Is iedereen er van op de hoogte dat voornamelijk de Vigor 2200E 8mbit niet aankan ?

meerdere collega's van mij ondervonden het probleem met deze router.

zonder router was de 8mbit gewoon te halen, en met router maar iets van 400/600k/sec

dit even ter info.

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
theezeefje schreef op 22 oktober 2003 @ 15:10:
Is iedereen er van op de hoogte dat voornamelijk de Vigor 2200E 8mbit niet aankan ?

meerdere collega's van mij ondervonden het probleem met deze router.

zonder router was de 8mbit gewoon te halen, en met router maar iets van 400/600k/sec

dit even ter info.
In die lange topic van Demon stond er iets over, uit mijn hoofd dacht ik dat deze max 6 Mbit/s kon
Pagina: 1