Overklok problemen met Abit NF7-S

Pagina: 1
Acties:

• MegaJurk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-09-2023

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb opeens flinke problemen met mijn pc. Ik kon enkele maanden zonder problemen mijn Barton 2500+ naar zo'n 2270 mhz overklokken. Sinds een paar weken loopt mijn pc tijdens het opstarten steeds in het bios al vast en krijg ik soms ook ernstige Windows XP opstart corruptie meldingen.

Ik moet dan mijn bios naar default waarden terugzetten en dan werkt het weer. Sinds vanmorgen geeft mijn pc als standaard aan dat ik een Barton 3200+ heb ipv een 2500+, dat klopt dus opeens ook niet meer.

Kan mijn bios op een of andere manier corrupt zijn? Het is wel zo dat ik enkele weken terug een Promise Ultra ata 66 kaartje in mijn pc heb gezet om zo een tweede harde schijf aan te kunnen sluiten. Mijn eerste harde schjijf heb ik via een serial ata converter op mijn serial ata aansluiting op mijn mobo aangesloten.

Als ik mijn pc weer opstart en ik ga weer overklokken werkt het goed en kan ik zonder meer herstarten. Maar als ik mijn pc helemaal uit doe en enkele uren later weer aan, dan loopt hij standaard vast.

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
MegaJurk schreef op 21 oktober 2003 @ 18:05:
Kan mijn bios op een of andere manier corrupt zijn? Het is wel zo dat ik enkele weken terug een Promise Ultra ata 66 kaartje in mijn pc heb gezet om zo een tweede harde schijf aan te kunnen sluiten. Mijn eerste harde schjijf heb ik via een serial ata converter op mijn serial ata aansluiting op mijn mobo aangesloten.
Van die serial ata op de nf7-s is bekend dat ie idd corruptie op kan leveren, probeer eens naar het nieuwste bios te flashen en ff een schone windows install, ik denk dat je dan al een heel eind bent. :)

Specs

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Een schone windows install? Het is me niet effe wat.

• Naluh!
  • Niet online
MegaJurk schreef op 21 October 2003 @ 19:27:
Een schone windows install? Het is me niet effe wat.
Tja, als je allerlei foutmeldingen over corruptie krijgt lijkt het mij verstandig om dan een schone install te doen, anders kan je moeilijk verwachten dat alles ineens wel goed werkt, niet?

Specs

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Die melding krijg ik alleen bij het opstarten, als ik nog niet in Windows zelf zit. Als Windows XP eenmaal is opgestart, werkt het allemaal prima, op af en toe een vastlopertje van Outlook Express en Outlook na.

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb bios geupdate, hij herkent nu wel weer 2500+ maar verder blijven problemen. Hij blijft nu bij het opstarten steeds helemaal in het begin al hangen, tijdens de memory check. Misschien dat mijn Corsair geheugen problemen geeft? Ik heb twee weken geleden wel een kapotte kabelmodem adapter gehad door blikseminslag. Verder werkt alles in mijn huis nog. Stekker zat in stopkontakt maar pc was wel uit. Zou mijn mobo toch een opdonder hebben gehad?

• Naluh!
  • Niet online
MegaJurk schreef op 22 October 2003 @ 19:54:
Ik heb bios geupdate, hij herkent nu wel weer 2500+ maar verder blijven problemen. Hij blijft nu bij het opstarten steeds helemaal in het begin al hangen, tijdens de memory check. Misschien dat mijn Corsair geheugen problemen geeft? Ik heb twee weken geleden wel een kapotte kabelmodem adapter gehad door blikseminslag. Verder werkt alles in mijn huis nog. Stekker zat in stopkontakt maar pc was wel uit. Zou mijn mobo toch een opdonder hebben gehad?
Ook dat kan natuurlijk, elektronica kan (hoeft lang niet altijd) door het minste of geringste beschadigd worden.... Zo heb ik ooit een reep geheugen gemold door het aansluiten van de speakers terwijl die nog aanstonden, verder niks kapot, alleen 1 van de 2 geheugenreepjes.

Met die blikseminslag kan er dus van alles kapot zijn gegaan, nu is het een kwestie van onderdelen uitsluiten, dus vervangen met andere onderdelen en kijken of ie het dan wel doet. Dus ik hoop dat je nog wat hardware hebt liggen of kan lenen van iemand.

Verder is het wel handig als je even al je specs geeft, misschien dat iemand dan je probleem herkent en er een lichtje gaat branden......

Specs

• MegaJurk

MegaJurk

NF7-S 1825@2280

Topicstarter
Ik heb mijn pc wel 20 keer opnieuw moeten opstarten voordat ik uberhaupt in het bios kon komen, het is heel treurig. Ik heb een Abit NF7-S 2.0 met bios 19 en een Barton 2500+. Ik heb Corsair PC3200 geheugen, 2x256 mb en mijn Hitachi 120GB HDD zit via een convertor op de serial ata aansluiting van mijn mobo aangesloten. Ik dacht dat het eerst aan het overklokken lag, maar in de fail-safe settings van het bios loppt het nog steeds mis. Het vreemde is dat als mijn pc eenmaal is opgestart in Windows XP, ik zonder problemen kan herstarten. Soms heb ik het gevoel dat hij te koud is en pas als de boel een beetje warm is, het allemaal goed draait.

Overigens heb ik ook steeds problemen met Outlook Express en Outlook en moet ik eerst herstarten voordat het goed draait. Maar aangezien mijn pc bij het opstarten in het bios al vastloopt, kan het toch bijna geen Windows probleem zijn?
Pagina: 1