Van een kennis kreeg ik een KPN Telecom Chicago 390 USB, een draadloos modem voor de Vox Chicago 390 ISDN. Deze Vox heeft ze zelf gehouden (is nog in gebruik), maar aan de USB had ze niks. Nu is mijn vraag: kan ik er iets mee zonder de Vox? En: zijn er drivers voor XP?
Dit is dezelfde als een M105 Van Siemens...
Wat is het?? Een draadloze isdn adapter.
Je moet het kastje zien als een Dect apparaat die draadloos een isdn verbinding kan maken met bijvoorbeeld het Internet.
Als het goed is kan je daarmee ok de "centrale" programmeren.
Wat is het?? Een draadloze isdn adapter.
Je moet het kastje zien als een Dect apparaat die draadloos een isdn verbinding kan maken met bijvoorbeeld het Internet.
Als het goed is kan je daarmee ok de "centrale" programmeren.
Prima, maar kan ik het apparaat ook gebruiken ZONDER de centrale? (m.a.w. heb ik aan een S0 ISDN lijn genoeg)
Nee, je hebt de centrale nodig. Ik heb hier precies dezelfde i.s.m. een draadloze ISDN centrale. Je hebt die centrale nodig omdat die het echte werk doet, het enige wat de USB adapter doet is de gegevens ontvangen, het is geen modem die zelf kan "internetten" dus.
Of er drivers voor 2000 of XP zijn? Ik weet het niet, toen mijn ouders het setje kochten nog niet, maar misschien nu wel. Ik zal eens kijken.
Of er drivers voor 2000 of XP zijn? Ik weet het niet, toen mijn ouders het setje kochten nog niet, maar misschien nu wel. Ik zal eens kijken.
Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr
Verwijderd
beste mensen,
Sinds ruim 2 jaar ben ik in bezit van de CHicago 390 en onder XP werkt er geen enkel ISDN modem bij mij.
Ik heb er 6 getest, waaronder de USB draaloods zoals eerder omschreven, ISDN interne adapters op PCI en ISA geen van allen werken.
Heb nu ADSL via XS4ALL aan geschaft heb oa van KPN alles binnen gekregen zoals splitter en multimodem.
Nu valt mijn gehele CHicago 390 zelfs uit.
Heb call aangemaakt bij KPN. ZIJ KENNEN HET PROBLEEM.
Nou, dat viel al niet tegen, wordt binnen 48 uur terug gebelt!?
Indien iemand iets weet , ik houd me aanbevolen.
Sinds ruim 2 jaar ben ik in bezit van de CHicago 390 en onder XP werkt er geen enkel ISDN modem bij mij.
Ik heb er 6 getest, waaronder de USB draaloods zoals eerder omschreven, ISDN interne adapters op PCI en ISA geen van allen werken.
Heb nu ADSL via XS4ALL aan geschaft heb oa van KPN alles binnen gekregen zoals splitter en multimodem.
Nu valt mijn gehele CHicago 390 zelfs uit.
Heb call aangemaakt bij KPN. ZIJ KENNEN HET PROBLEEM.
Nou, dat viel al niet tegen, wordt binnen 48 uur terug gebelt!?
Indien iemand iets weet , ik houd me aanbevolen.
mmm, die Chicago USB is idd lastig onder xp aan de praat te krijgen, maar het is niet onmogelijk. Kwestie van 105 drivers van siemens gebruiken. BTW RLMConsenheim: Probeer eens de firmware van de centrale te updaten.
Pagina: 1