[router]

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
ik heb een probleem met het zorgen dat 2 pc op internet kunnen,

ik doe dit met een conceptronic broadband firewall gateway with 10/100M switch,
ze zeggen tege mij dat het ee router is. ik heb naar een lange dag proberen eindelijk deze pc op internet via de router, maar de andere pc doet nog steeds nix, ik heb op allebij de systemen windows xp, en ik heb al geprobeerd om de verbinding te herstellen maar hij geeft dan geen ander ip. ik heb als provider @home. wat moet ik doen om de andere pc ook op internet te krijgen?

thnx alvast

• megaleo
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 16:22

megaleo

Special member

Je hebt wel je DHCP instellingen goed ingesteld? In je router. Wat voor IP nummers gebruik je voor je interne netwerk? Je LAN-instellingen dus.
Firewall in XP uitstaan?

• darkdesign
  • Niet online
aan het einde verschillen de 2 ips van het netwerk het laatste getal 3 . firewall staat uit. ik kan ook niet de pcnaam gebruiken voor de nieuwe pc die @home me gegeven heeft want dan zegt de andere pc dat dat niet kan, (2dezelfde pcmanem)
wat moet ik in de router instellen?

• megaleo

megaleo

Special member

Je hoeft ook niet 2 dezelfde pcnamen te gebruiken. Al zou je de pcnaam van @home niet eens gebruiken moet het ook werken. (ik wist trouwens niet dat ze jou pcnaam al bepaalden)
Hoe heb je je router ingesteld? Wat voor ip nummers geeft ie uit naar je LAN? Staat de DHCP aan?

• darkdesign
  • Niet online
hij geeft de nummers xxx.xx.xxx.100 tot en met 199, en dhcp staat aan , maar kweet eerlijk gezegt niet wat ik bij domain moet invullen daarbij?

• megaleo

megaleo

Special member

Welke domein? Van je router of je pc?
Pagina: 1