Toon posts:

Geluidskaart doet raar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag,
Ik heb mijn geluidskaart opnieuw geinstalleerd, maar hij doet het niet.
Windows zegt dat mijn "geluidsapparaat mogelijk al in gebruik is". Dat vind ik raar, want ik heb mijn poeter opnieuw geformateerd (dus alle systeembestanden zijn vernieuwd) en windows opnieuw geinstalleerd.

Wat is de reden dat hij dit zegt, en wat is de oplossing?

Alvast bedankt.

ps: ik heb al geprobeerd mijn kaart in een andere slot te steken, ook dat werkt niet.

ps2: Ik heb een kaart uit de Diamond DT-**** 3D Audio PCI Card serie.
Ik werk op Windows 98.
De kaart van de lijst halen en opnieuw installeren doet het ook niet. Ik snap het echt niet meer. Andere PCI slot ook al geprobeerd. De laatste drivers ook opnieuw geinstalleerd. Heel gek. Overigens dioet hij het in DOS wel. In Windows zegt die dattie al in gebruik is, maar dat kan helemaal niet, want ik heb geen enkele applicatie aanstaan.

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-06 16:49

Godjira

To infinity and beyond!

Test je geluidskaart eens in een andere pc. Of installeer eens oudere drivers.

[ Voor 73% gewijzigd door Godjira op 21-10-2003 17:35 ]

Profile

Verwijderd

Heeft je moederbord soms geen audio on-board?

Verwijderd

Topicstarter
Maar hij heeft het altijd gedaan op mijn moederbord. Ik snap er de ballen van.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-07 15:50
[qoute]Overigens dioet hij het in DOS wel[/quote] En als je de dos driver uit je config.sys / autoexec.bat verwijderd?

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Waarom heb je hem dan opnieuw geinstaleerd? Maar heeft je moederbord nu audio on-board? Misschien bij het formateren dat hij het on-board geluid als primary ofzo heeft gezet

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:39:
Waarom heb je hem dan opnieuw geinstaleerd? Maar heeft je moederbord nu audio on-board? Misschien bij het formateren dat hij het on-board geluid als primary ofzo heeft gezet
Hmmm, dat weet ik eigenlijk niet... hoe kan ik dit nagaan? En mocht dat het probleem zijn (dattie primair staat), hoe los ik dit dan op?

Verwijderd

Weet ik niet echt vanbuiten, weet wel dat er zoiets bestaat. Moet ergens in je BIOS staan.

Kijk gewoon vanachter op je kast of als daar zo'n aansluitingen staan voor speakers enzo, dan heb je audio-onboard. Steek daar je boxen dan eens in, en kijk wat het geeft

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:52 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:50:
Weet ik niet echt vanbuiten, weet wel dat er zoiets bestaat. Moet ergens in je BIOS staan.

Kijk gewoon vanachter op je kast of als daar zo'n aansluitingen staan voor speakers enzo, dan heb je audio-onboard. Steek daar je boxen dan eens in, en kijk wat het geeft
Oh, datte. Ja dat heb ik al gedaan. Mijn moederbord ondersteund dus wel geluid. Dus dat is het niet. Anyways, ik ga weer even verder sleutelen. Als iemand een oplossing weet: pleur dit dan alsjeblieft in dit draadje. Alvast bedankt!
Pagina: 1