Toon posts:

Comp start niet meer op

Pagina: 1
Acties:
  • 65 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet de laatste tijd mijn comp afsluiten door of de startknop ingedrukt te houden of de stroom ervanaf te gooien. Nou deed ik dit net, en nu wil mijn computer niet meer opstarten, ook wil ie niet meer booten vanaf een Cd en emergency boot disk. Elke keer als ik bij het opstarten in dat schermpje kom met dat blauwe ding wat zo langs komt elke keer, krijg ik een blauw scherm (zon cruciale fout scherm) en start ie weer opnieuw op, hij pakt zelfs de veilige modus niet meer. Ik ben bang dat mijn hdd naar de klote is (en 2 weken geleden is mijn CPU er ook al mee genokt :( ), maar ik hoop dat jullie me kunne helpen.

Specs:
Abit KT7A
AMD Xp 1900+
80 GB 7200 RPm hdd (volgens mij WD)
Asus Geforce 2 GTS
512 MD SDram geen merk bekend

• bverwijs
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-08 22:23
OS??
Waarom zouden je CPU en dit probleem nix met elkaar te maken hebben??

Verwijderd

Blauwe ding??? Bios bedoel je dan of het boot-scherm van het OS? Zeg er dan ook ff bij welk OS. Als hij niet opstart ook via boot-cd, zal dit wel niet liggen aan je HD

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
OS, sorry, ik draai WIN Xp, en ik hoop dat het nix met elkaar te makne heeft, anders zit er waarschijnlijk een voltage fout, en dan heb ik echt een probleem.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mensen, ik bedoel in het opstartschermpje van win Xp, dan heb je onder het XP logo zon zwarte balk waar zon blauw dingetje elke keer langskomt, daar krijg nik elke keer dat scherm, sorry voor de onduideijkheid

Verwijderd

Topicstarter
Niemand helpt, ik heb echt hulp nodig :(

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Geeft je voeding geen rare voltages aangezien er dingen zomaar overlijden in je systeem.

Het kan ook zo zijn dat je systeem instabiel is en niet verder komt ( heb ik vaak bij overclocken). Dus misschien is er iets mis met je cpu/mobo/geheugen.

• Andre-85
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Andre-85

Sid

Heb je al geprobeerd te booten van de cd-rom?
Wat dit te maken heeft met een verkeerd voltage is mij niet helemaal duidelijk
offtopic:
Een topic kicken binnen 24 uur wordt hier niet op prijs gesteld. Lees ook even [url=www.gathering.tweakers.net./forum/faq/forumgedrag]dit[/url]

[ Voor 27% gewijzigd door Andre-85 op 21-10-2003 21:51 ]

Lorem
Whenever we feel the need to comment something, we write a method instead. - Martin Fowler
People who think they know everything really annoy those of us who know we don't - Bjarne Stroustrup

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Andre-85 schreef op 21 October 2003 @ 21:46:
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 17:29:
ook wil ie niet meer booten vanaf een Cd en emergency boot disk.
Misschien is zijn systeem instabiel vanwege slechte voltages, en krijgt hij het daarom. Ik heb dit soort problemen als mijn memory mijn fsb niet meer aan kan.

Verwijderd

Andre-85 schreef op 21 oktober 2003 @ 21:46:
[oftopic]Niet kicken binnen 24 uur. [/oftopic]
Gekkevogel zei al dat er niet geboot kon worden van de cd. Maar dat gebeurt vóór het Laad-scherm van XP. Heb je in de BIOS wel ingesteld dat er geboot moet worden van de cd of diskette? Anders boot ie zowieso van je hardeschijf. Als je kunt booten naar floppy of cd-rom kun je proberen windows te herstellen.
Het is maar een idee...

Verwijderd

Topicstarter
hij pakt heel me floppy neit meer en me cd niet, ik heb mijn cd als primary en floppy als sec ingesteld en andersom, en in allenei de gevallen pakt ie ze niet :S

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 22:08:
hij pakt heel me floppy neit meer en me cd niet, ik heb mijn cd als primary en floppy als sec ingesteld en andersom, en in allenei de gevallen pakt ie ze niet :S
Hij pakt ze niet?
Wat zegt hij dan? > No bootable flop cq cd?
Gaan de ledjes wel branden?
In geval van instabile voeding > haal alles eens los en start ef alleen met je HD op.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, hij bzegt nix, hij gaat gewoon stug door met het opstarten van windows van de hdd, maar ik ga nog es ff een andere door een vriend van me laten makne, hopelijk bwerkt die :S

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 22:24:
Nee, hij bzegt nix, hij gaat gewoon stug door met het opstarten van windows van de hdd, maar ik ga nog es ff een andere door een vriend van me laten makne, hopelijk bwerkt die :S
|:(

Verwijderd

en probeer anders ook ff je bios in de default te zettuh

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Gekkevogel: kijk eens in de FAQ en het beleid van dit subforum. De manier waarop je dit topic start is helemaal niet volgens de richtlijnen. Ook is kicken binnen 24 uur niet gewenst. Tot slot mag je ook wel wat aan jouw Nederlands gaan werken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.