Compaq Asset Tag gebruiken als hostname.

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 31-07 14:25
Ik heb hier in de organisatie een X aantal pc`s staan. Laten we zeggen 2600 stuks dit zijn allemaal compaq`s.

Nu staat er in alle Asset Tags van de Bios de hostname van de pc samen met de locatie. Waar de pc staat.

Nu heb ik ooit eens gezien dat het bij ibm mogelijk was om de asset tag in te lezen en hier een hostname van te maken na het terugzetten van een image.

Dus dat de hostname gevormd wordt uit de asset tag van de bios ?

Is er iemand die hier ervaring mee heeft ?

Het is mogelijk om iets in de autoexec van de machine te zetten of te pushen via de nal. Of we verzinnen wel iets anders.

Zolang na het imagen maar automatisch de hostname wordt aangepast aan de naam die in de assettag staat.

En wij dus niet alleen maar werkstation-image geimporteerd krijgen in de NDS via ZEN 3.2

• elevator
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Wat je misschien kan doen is via WMI je serialuitlezen - zoek even op Scriptomatic om de exacte code te genereren om je asset tag uit te lezen.

• raymonvdm
IK heb al een tooltje gevonden op de coolsolution site van Novell en het leest inderdaad via wmi de assettag uit.

http://engl.co.uk/products/zcnclite/index.html

Dit heb ik gisteren op m`n asus bord getest alleen heeft deze geen asset tag. Wij fgebruiken namelijk de asset tag van het moederbord om hier het pcnummer en de locatie + ruimte van de pc in te zetten. Dit gebruiken we dus ook als hostname alleen dan kloppen we dat na een image nog alleem handmatig in.

Dus vanmiddag nog maar even proberen op een compaq. Nadeel is dat windows98 standaard geen wmi ondersteun en dat moet dus geinstalleerd worden aangezien 99% nog gewoon op win98SE draait.

Maar is er niemand die hier ervaring mee heeft ?

[ Voor 19% gewijzigd door raymonvdm op 22-10-2003 10:28 ]

• raymonvdm
Oops gaat niet helemaal goed moest edit zijn maar is quote geworden mischien kan iemand deze post weghalen ?

[ Voor 86% gewijzigd door raymonvdm op 22-10-2003 10:29 ]