Toon posts:

[RAID] primary master?

Pagina: 1
Acties:
  • 27 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu 2x 40 gig hier liggen in die wil ik in een RAID 0 (striping) array zetten.

Moet ik dan de ene HDD op master zetten en de andere op slave en dan aan de raid controller hangen? Of beter op een andere manier?

(dus elke hdd op een eigen raid controller IDE ingang ofzow :P)

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:03 ]

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Zo mogelijk altijd schijven op verschillende channels hangen, dus (idd) beide als master met een eigen kabeltje. Master/slave combo's delen de bandbreedte op je kabeltje/controller, en zijn dus per definitie langzamer.

Zie voor meer leesplezier FAQ Opslagmedia & I/O Controllers - RAID FAQ

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik bij de windows setup voor de standaard drivers gaan of van zo'n floppy??

(die overigens weg is)

Verwijderd

Topicstarter
Klein vraagje btw...

Als ik op die RAID 0 config 2 partities maak. Kan ik dan gewoon partitie 1 formatteren zonder dat partitie 2 eraan gaat?

^^^ dom vraagje misschien ;)

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:27
Sorry adeadone maar dit wordt nu wel érg basic. Lees (manual, search, FAQ) eens wat over dit onderwerp eer je je er aan waagt :)

En ja, je kunt een partitie formateren zonder dat een andere partitie op dezelfde array gewist wordt; het OS ziet beide disken namelijk als één normale disk met bijbehorend gedrag

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.