Toon posts:

Maximum aantal records in Excel

Pagina: 1
Acties:
  • 383 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand toevallig wat het maximum aantal records is wat Excel aan kan in Office XP ? Ik heb hier Excel 2000 maar die kapt er vrolijk mee bij 65536.
Verder zoek ik me suf op de microsoft site en hier, zelfs google komt er niet uit.

Ik heb het nodig voor een download vanaf een physiek bestand vanaf I-series (IBM), het grootste member bevat iets van 200.000 records. Dus maak me blij :P

Wie weet het ? :)

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 25-08 23:01
Excel is inderdaad gelimiteerd tot 65536, voor bestanden met een hoger aantal records beveelt MS Acces aan, dit programma kan wel overweg met meerdere records. Dit is dus een bewuste keuze geweest.

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-09 17:40

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Dat wordt Access inderdaad.
Ik voeg er even aan toe dat wanneer je met zulke aantallen gaat werken dat je dan veel aandacht moet gaan besteden aan de query's. Zeker als je ook nog eens berekeningen wilt loslaten op de tabe(len).

Krankzinnige muziek vind je hier.

Verwijderd

Cereal heeft natuurlijk helemaal gelijk. Excel kan ook met bestanden van 65000 records al niet zo heel goed meer werken , zeker als je veel draaitabellen en veel formules gebruikt. De vraag is wat je met dat grote bestand wilt gaan doen. Bewerken -> SPSS, productX. Je kunt de data ook in een Access database neerzetten en kleine stukjes met excel gaan bewerken. Als je het exporteerd vanuit de IBM moet je nog even nadenken over je export bestand. Text delimited, dbf, etc.

• bazs2000

bazs2000

Het mooiste zou zijn als de output als text uit die IBM zou rollen, zo weet je zeker dat alle soorten DB-tools ermee om kunnen gaat zodat je niet meteen vast zit als Access niet geschikt blijkt. :)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb inmiddels gevraagd of ze morgen bij me even Access komen installeren. Over die formaten : ik kan kiezen uit .dbf, .xls, .csv, .dif, of .txt dus dat zal wel goedkomen. Ik probeer het allemaal gewoon uit, of heeft iemand nog een tip welke ik het beste kan pakken ? :)

export vindt overigens plaats met Smash/400 van Chronotech

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 16:44 ]

• bazs2000

bazs2000

Blijf je in Acces? Dan zou ik .xls nemen, dat is voor acces erg makkelijk om een tabel van te bakken. Je kunt zelfs een tabel maken op basis van die .XLS alleen gaat dat wel een beetje ten koste van de snelheid. Aan de andere kant, als je een update wilt bakken dan kun je het nieuwe .XLS-je gewoon over de oude heen gooien (bestandsnaam moet hetzelfde zijn) en voila, de tabel is up to date. :P

Maarja, daar kleven ook nadelen aan want als de .XLS niet goed is dan ben de weer een zooi gegevens kwijt. Zo kan ik nog wel een half uurtje doorgaan. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ah jij hebt er verstand van, bedankt, ik wist dus niet dat Access ook .xls aan kon, daar zou ik morgen dan wel achter komen. :P
Ik blijf in Access dan inderdaad, ik neem aan dat je (als het nodig is, lees : als de klant het wil) ook nog wel naar .csv kunt saven, dan komt het allemaal wel goed :)

Verwijderd

Ik zou zeker geen XLS nemen. Dat gaat geheid problemen opleveren met de grootte van het bestand. De tip van basz2000 werkt ook met dbf. Je hoeft niet eens te importeren in Acces, je kunt gewoon linken. De vraag blijft, wat ga je er mee doen.

• KroeT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-09 09:45

KroeT

[...]

Filemaker Pro misschien? Of is dat alleen voor de mac te leveren?

Peace is not simply the absence of war.

Pagina: 1