Ik heb een server waar windows 2003 server op staat, hier heb ik een domain controller van gemaakt. Hij staat aangesloten op een vigor 2200e router met ADSL internet. De clients staan ook op deze router aangesloten.
Nou is het zo dat het aanmelden bij het domein zeer traag gaat en ik zeker weet dat het een DNS probleem is omdat ik het niet helemaal snapte toen ik het aan het instellen was. Mijn vraag is dus welke instellingen ik moet hebben.
Ik maak gebruik van statische IP's. De router heeft 192.168.1.1
De clients gaan vanaf 192.168.1.11
De server heeft 192.168.1.10
Volgens mij wil ik gewoon de DNS van planet gebruiken en niet zelf eentje draaien.
Met de search en FAQ kwam ik niet echt verder. Ik had eens een documentje waarmee het mij toen lukte maar die kan ik niet meer vinden.
Nou is het zo dat het aanmelden bij het domein zeer traag gaat en ik zeker weet dat het een DNS probleem is omdat ik het niet helemaal snapte toen ik het aan het instellen was. Mijn vraag is dus welke instellingen ik moet hebben.
Ik maak gebruik van statische IP's. De router heeft 192.168.1.1
De clients gaan vanaf 192.168.1.11
De server heeft 192.168.1.10
Volgens mij wil ik gewoon de DNS van planet gebruiken en niet zelf eentje draaien.
Met de search en FAQ kwam ik niet echt verder. Ik had eens een documentje waarmee het mij toen lukte maar die kan ik niet meer vinden.