Spam op nieuw xs4all account door hergebruik email-adressen.

Pagina: 1
Acties:
  • 185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Not_Disclosed
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-05 08:53
Ik heb sinds kort een nieuw account bij xs4all. Meteen na het voor de eerste keer openen van mijn mailaccount vondt ik 25 spam-mails. Hierop heb ik de volgende mail gestuurd:

Geachte helpdesk,

Ik heb sinds gisteren de mxstream apparatuur ontvangen voor mijn xs4all-abonnement. Bij het openenen van mijn pop-mailbox 'XXXXXXXX' ontdekte ik al 25 spammailtjes. Ik heb het vermoeden dat er reeds eerder een account geweest is onder deze naam. Een van de redenen dat ik weg ging bij mijn vorige provider was de hoeveelheid spam van 30 mailtjes per dag. Ik koos vervolgens XS4all als provider vanwege zijn spamfilters. Ik was dus verre van gelukkig toen ik op mijn nieuwe account al 25! spammailtjes aantrof. Hiervan waren er 13! niet gemerkt in de mailheader als spam.

Ik wil hierbij dan ook een verzoek indienen om mijn accountnaam en bijbehorend email-adres/pop-adres te wijzigen in een adres wat niet eerder gebruikt is. Een mogelijk nieuwe accountnaam zou zijn 'YYYYYYYY' mits deze niet eerder gebruikt is. Voor vragen ben ik bereikbaar op 01-23456.

Een redelijke vraag lijkt mij.
Hierop kreeg ik het volgende antwoord:

Geachte Heer van XXXXXX,
Dank u voor uw e-mail.
Het is niet mogelijk dat een loginnaam reeds eerder gebruikt is. Deze accounts worden gesloten.
Mocht u nog vragen hebben dan horen wij dit graag.

Vriendelijke groet,

Mevr. A. MMMMMMMMMMMM
XS4ALL Internet BV

Nou toch wel erg apart dat er op mijn nieuwe account spam komt terwijl dit adres NOOIT eerder is gebruikt.

Eerst maar eens een telefoontje naar de helpdesk. En die verklaarde precies hetzelfde. Mijn account was NOOIT eerder gebruikt.

Het begon mij vervolgens op te vallen dat er mailtjes tussen stonden die niet direct keiharde spam waren. Ik heb toen maar eens op internet gezocht, en jawel hoor...... Mijn gekozen adres was toch al eens gebruikt. :(

Dus weer een mailtje naar XS4all:

Geachte mevr. A. MMMMMMMMM,
Het spijt mij zeer te moeten constateren dat uw bewering aangaande hergebruik van emailadressen onjuist is.

Mijn emailadres: XXXXXX@xs4all.nl is wel degelijk eerder gebruikt.
Enkele bewijzen:
http://1234.com/blahdieblah
http://1235.com/blahdieblahtoo

Ik ontvang zelfs mail voor Jan V. van het 'productschap vis'. En
dit legt weer een link naar de eerste link over vis.

Het heeft blijkbaar toebehoort aan ene Jan V.

Ik vindt het uitermate vervelend om dit te moeten constateren. Ik wil dan ook opnieuw vragen om onderstaand verzoek (wijziging accountnaam) uit te
voeren.

Hierop kreeg ik de volgende reactie:
Ik ben bang dat u mij verkeerd heeft begrepen. Als u een e-mail adres heeft gehad en deze heeft opgezegd kan een klant na 6 maanden deze gebruiken. Als dit e-mail adres nog steeds van iemand anders is kunt u deze niet meer gebruiken. Tenzij deze weer wordt vrijgegeven en u deze opnieuw heeft aangevraagd bijvoorbeeld. Als een account (loginnaam) wordt afgesloten dan kan er geen e-mail op gestuurd worden.

Overigens kunt u de loginnaam die u heeft opgegeven bij uw ADSL-account niet wijzigen.

Dit hele verhaal valt mij zwaar tegen. Ik krijg een account wat 'besmet' is met SPAM. Ik had meer verwacht van een Provider als XS4all. Een kleine waarschuwing dat deze naam al ooit eens gebruikt was is daarbij het minste. Dankzij dit gebeuren is er al 1 van mijn emailadressen verpest.

Zijn er meer mensen die dit soort ervaringen hebben met emailaccounts bij verschillende providers? Misschien als er genoeg mensen zijn met dit probleem dan kunnen we dit eens aankaarten bij een consumentenorganisatie.

A life lived in fear is a life half lived

Verwijderd

Jammer verhaal. Hoewel ik uiterst tevreden ben over xs4all, heb ik een soortgelijke ervaring. Ook mijn email adres was eerder gebruikt. Met het "zwaar" inzetten van hun spamfilters ben ik er inmiddels voor het grootste gedeelte vanaf. Voor mij is dit het enige minpuntje aan deze provider. Denk nog even na voor je opzegt....

Verwijderd

geen zelfde ervaring; maar je moet wel zelf ff regelen dat je spam naar een spam mailbox gaat...... Kijk ff in service centre; kan je alles regelen (en zels dan kan niemand je 100%-geen-spam-mail garanderen ...)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Probleem is dat de topicstarter ook mails krijgt die gewoon voor een persoon bedoeld zijn. Geen spam dus.

Die kan je niet filteren.

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

uhh ik heb xs4all.nl en er slipt per week 3 a 4 door de filters heen, je moet deze filters wel zelf aanzetten in je account info...
kan je metteen een paar aliassen aanmaken enzo ;)

veel sucses met het lezen van de Manual.

Verwijderd

dreeke schreef op 21 October 2003 @ 16:23:
Probleem is dat de topicstarter ook mails krijgt die gewoon voor een persoon bedoeld zijn. Geen spam dus.

Die kan je niet filteren.
Yep; mee eens. Echter met de stelling van de TS dat bij de eerste aanlog er al spam is terwijl hij zelf niet het filter heeft geactiveerd kan ik het minder eens zijn...

Neem niet weg dat het zeer slordig is als dit inderdaad een eerder gebruikt account is....

• Not_Disclosed
Zoals jullie in de eerste mail konden zien werden 13! van de 25 mails niet voorzien van een spam-header. Er werd dus wel degelijk gefilterd. Je hebt alleen de optie om het richting een ander (spam)mailaccount te leiden. Dit kost me dan uiteindelijk 2 van de 5 adressen. Ik gebruik daarnaast overigens ook nog spampal om mijn mail te filteren en die komt een aardig eind. Zeker met een extra bayesian filter. Ik weet dus hoe spam gefiltert kan worden. Ik heb de optie bij xs4all ook aanstaan. Ik had alleen graag een 'schoon' emailaccount willen hebben. Ik was de spamzooi op wanadoo meer dan zat. 30 spams per dag vind ik veel te veel.

[ Voor 17% gewijzigd door Not_Disclosed op 21-10-2003 16:32 ]

Verwijderd

Bij mijn adsl account van xs4all zitten in totaal 4 pop boxen. Als jij dit ook heb kun je gewoon zelf in het service centrum een nieuwe mailbox aanmaken. In dat geval is een verandering van je login naam niet nodig.

Verwijderd

Had Cistron maar zulke filters.. :X

• The Conman
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-05 22:22
ik heb ook xs4all, op mijn login@xs4all.nl krijg ik per dag ook weet ik niet hoeveel spams binnen, spamfilter staat aan. Spammers hebben gewoon @xs4all.nl ontdekt en gaat gewoon naar willekeurig genereerde aliases sturen. Als je loginnaam beetje makkelijk is krijg je idd veel spams.

Wat xs4all je verteld is dat de loginnamen die eerder zijn gebruikt niet meer gebruikt kunnen worden. Maar als iemand een extra pop-mailbox aanmaakt met bv janwortel@xs4all.nl en deze later weer verwijderd, kan deze opnieuw worden aangevraagd/aangemaakt, misschien is dit bij jou het geval...

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-05 21:03

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Persoonlijk heb ik hetzelfde bij Planet/wxs, mijn accountnaam/mailadres is al eens gebruikt, en de vorige eigenaar is niet zo vriendelijk geweest om al zijn abbonementen op e-mail newsbrieven op te zeggen...

Momenteel heb ik de spam gereduceerd tot 2 à 3 per dag, echter zonder medewerking van planet...

Misschien moet je dreigen met het opzeggen van je abbonement, vaak wil dat wel helpn.

HENG HENG

• Not_Disclosed
Conman: Ik denk niet dat dit hier het geval is. De items gevonden op internet stammen al uit 1997. Toen waren meerdere pop-adressen en/of aliassen niet echt gebruikelijk. Maar goed het kan een optie zijn.

• Fatamorgana
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-07-2025

Fatamorgana

Fietsen is gezond.

Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 16:37:
Had Cistron maar zulke filters.. :X
Quote van hun site:

De volgende dingen staan gepland, niet perse in deze volgorde:
- betere usenet service (meer groepen, betere retentie)
- meerdere email adressen.
- spam filters.

Dus even geduld en het komt eraan!!!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Punt is dat als je de pech hebt dat 1 of andere idioot zijn email account niet goed weet hij overal dat ding doorgeeft en invult, daarnaast zijn er spammers die gewoon lutraak mailadressen "raden" en die aftesten.

• grolle
  • Laatst online: 11-04 23:27
[off-topic]
Tijdens het lezen van dit topic word ik gebeld door spaarselect of ze me mail adres mogen hebben voor 8 a 10 "nieuws brieven" met interesante aanbiedingen
Dat vrouwtje bleef met haar ongevraagde telefoontje (JA IRRITANT :r ) en maar zuren naar me mail adres voor nog meer troep in mijn mail box |:( |:(
[/off-topic]

• piems
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-05 22:20

piems

:KEIN:NIELS:SIEM

ik heb het gehad met mijn eerste aanvraag via xs4all.
mijn email adres was echt nooit eerder gebruikt, namelijk aangemeld met nickname.
ook na een maand me mailbox ingekeken en wat denk je 60 spam mails.
ook mail gestuurd dat het bij xs4all dan moet lekken EN alle spam mails geforward naar hun >:)
waren ze niet blij mee, maar sindsdien geen last meer :)

24-11-2007 birth of a king! 12-04-2011 birth of a legend!

Verwijderd

ikzelf krijg de indruk dat xs4all er geld voor krijgt, voor die spammails.

ik heb een hoofdaccount die bestaat uit 9 letters, 7 medeklinkers, 2 klinkers.. en het is een afkorting en ik krijg toch zeer regelmatig spammails binnen (zo'n 5 per week) .. het leuke is dat ik dat emailadres ruim twee jaar niet gebruikt heb en ook never nooit ingevult ergens(omdat het dus zo'n loze naam is), en toen keek ik, en toen had ik een behoorlijk aantal mails(clicky click).

rara hoe kan dat??? xs4all :/

voorderest top-isp btw

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2003 07:45 ]

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Dat XS4ALL betaalt wordt om spam door de filters heen glippen lijkt me sterk... anders zou hun image als een van de betere providers in Nederland toch wel een aardige deuk op lopen :o

Maar de spamfilter van XS4ALL lijkt sinds de zomervakantie minder effectief oid, eerst werd alles netjes afgevangen en naar dat spam account gestuurd, maar sindsdien glipt er een hoop doorheen op het account van mijn ouders. Het gekke is dat ik op mijn eigen POP-box de spamfilter uit heb staan en amper spam krijg (terwijl ik dat adres regelmatig gebruik). De eventuele spam laat ik afvoeren naar de junkmap door de ingebouwde filter van Mozilla Thunderbird (die na een paar dagen gebruik wel aardig weet wat wel en geen spam is, en anders corrigeer je 'm door ze handmatig als junk te flaggen) :)

[ Voor 19% gewijzigd door Rafe op 05-11-2003 08:00 ]

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:38
Not_Disclosed schreef op 21 oktober 2003 @ 16:16:
Ik wil hierbij dan ook een verzoek indienen om mijn accountnaam en bijbehorend email-adres/pop-adres te wijzigen in een adres wat niet eerder gebruikt is. Een
Waarom maak je niet gewoon zelf een nieuw POP-mailbox aan via het service center ?

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Ik heb laatst ergens gelezen dat veel e-mail adressen van XS4ALL een tijd geleden geharvest zijn door een of andere spammer. Helaas kun je er dus weinig aan doen als het adres al langer bestaat.

Een maand geleden (misschien ietsje langer) is in Kassa ook zo'n soort gelijk verhaal van een Zonnet abonnee op TV geweest. Deze vrouw haalde bij de eerste keer zo'n 300 spam mails naar binnen. Daarna waren het nog steeds grote aantallen als ik haar moest geloven.
Misschien kun je op het forum van Kassa nog eens een berichtje posten, of Kassa zelf nog eens bellen of mailen hierover.

Vreemd dat er een poster uit deze topic bij Wanadoo is weggegaan. Ik maak al zeker 4 jaar gebruik van 1 bepaald mail adres van hun (was eerst een free account, nu m'n adsl account), en daar ontvang ik nagenoeg nooit spam op. Dit adres gebruik ik sinds een jaar ook niet meer om mezelf voor dingen op te geven en al vanaf het begin niet bij wat meer onbetrouwbare dingen. (nagenoeg nooit is hier misschien 1-2 per jaar)

Daarnaast heb ik natuurlijk ook een echt spam mail account (Wanadoo), waar ik dagelijks 30-40 spam mails op ontvang. Doordat het de laatste tijd te veel de spuigaten uit loopt ben ik erover aan het denken om toch dit account zo langzamerhand af te stoten. Ik hoop alleen niet dat idd iemand anders het krijgt....

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• jant
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Not_Disclosed schreef op 21 oktober 2003 @ 16:16:

Een redelijke vraag lijkt mij.
Mij niet. Die emailadressen worden geharvest en gegenereerd. Kortom je doet er weinig aan.

Overigens is het bij xs4all mogelijk om procmail te draaien. Dit is een zeer krachtige filter. Het kost wel enige moeite om een goeie .procmailrc te maken, maar dan ben je **nagenoeg** van spam in je inbox af.

[ Voor 5% gewijzigd door jant op 05-11-2003 13:50 ]

Een album per dag; een selectie: https://open.spotify.com/playlist/6s3nNLl8pJpCwLR3LPligA?si=dddc51153b2a49e8

Pagina: 1