[vb6] Probleempje met Speech

Pagina: 1
Acties:

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Nou ja, probleempje... Vet probleem ;)

Deze code:
Visual Basic:
1
2
3
4
    Dim oSpeech As Object

Set oSpeech = CreateObject("SAPI.spVoice")
    Set oSpeech = Nothing

doet helemaal niks, nakkes, nada. Dat wil zeggen: Ik krijg de foutmelding: ActiveX Can't create object '429'. Met andere woorden: Hij kent het object/dll niet.

Jah wiedes hoor ik je roepen, "je moet eerst de speech api" installeren. Tja, en dat heb ik dus al gedaan. Ik heb de V4 geïnstalleerd (fijn, XP over de zeik) en toen na een her-instal V5 (5.1, 142Mb groot!) nog maar eens geprobeerd. Maar beiden doen niks. Waar zit 't probleem?

Ik wil niet met de agent werken, ik wil gewoon rechtstreeks de speech api aanroepen. Iemand enig idee waar dit probleem kan liggen?

Volgens iemand die ik via google vond kon het wel eens zijn dat de 5.1 SDK wat componentjes "vergeet" te registreren. Maar welke zijn dat dan?

Iemand enig idee? Google kon me verder niet erg helpen...

Edit: en nee, ik wil geen andere (3rd party) tools gebruiken ofzo, gewoon de MS SAPI.

[ Voor 11% gewijzigd door RobIII op 21-10-2003 16:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Verwijderd

kijk is voor de gijn op pscode.com

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
Zonder te willen flamen: Wat schiet ik daar mee op? Bovenstaande code moet gewoon werken, en dat doet het ook (had ik nog niet vermeld |:( ) op andere XP bakken, maar niet op de mijne...

offtopic:
En het is gein ;)

[ Voor 14% gewijzigd door RobIII op 21-10-2003 16:54 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Wat gebeurt er als je de DLL's voor de speech engine eens een keer opnieuw registreert door middel van regsvr32? Wellicht is het nu fubar door jouw mislukte install van V4.

Andere vraag: wat gebeurt er als je de speech API gewoon aanzet bij de references? Kun je er dan wel een objectje van aanmaken?

[ Voor 4% gewijzigd door OZ-Gump op 21-10-2003 16:43 ]

My personal website

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
OZ-Gump schreef op 21 October 2003 @ 16:43:
Wat gebeurt er als je de DLL's voor de speech engine eens een keer opnieuw registreert door middel van regsvr32? Wellicht is het nu fubar door jouw mislukte install van V4.

Andere vraag: wat gebeurt er als je de speech API gewoon aanzet bij de references? Kun je er dan wel een objectje van aanmaken?
Uhm, als ik wist welke dll's ik moest reggen...dan kon ik regsvr32 wel proberen. Enig idee welke dat zijn? En die mislukte install van v4 is allang pleitos (ik heb zoals ik aangaf een her-instal gedaan).

Ik kan wel een reference zetten, maar dat levert dezelfde error op.

Over mij

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Je kan toch wel ergens een list halen waar alle dll files van Speech in staan?
Als je die nu allemaal handmatig regt?

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
TeeDee schreef op 21 October 2003 @ 16:55:
Je kan toch wel ergens een list halen waar alle dll files van Speech in staan?
Als je die nu allemaal handmatig regt?
Ja die list kan ik dus niet vinden, hoewel ik wel in C:\Windows\Speech allerlei dll's zie staan. Probeer ik die te reggen dan krijg ik het volgende:

bla.dll is geladen, maar het ingangspunt dllregisterserver is niet gevonden.
Dit bestand kan niet worden geregistreerd.

Over mij

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

reg je ze wel op de goeie manier?

Bijv:
c:\regsvr32 c:\bla\progr\dllname.dll

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Topicstarter
(overleden)
TeeDee schreef op 21 October 2003 @ 17:04:
reg je ze wel op de goeie manier?

Bijv:
c:\regsvr32 c:\bla\progr\dllname.dll
Jawel, anders kreeg ik die mooie foutmelding ook niet van RegSVR32...Maar ik ben nu bezig met een nieuwe install van XP en nu lijkt het goed te gaan. Effe ghosten voordat ik het weer vernachel ;)

[ Voor 20% gewijzigd door RobIII op 21-10-2003 20:12 ]

Over mij

Pagina: 1