[OS X] Zo snel mogenlijk maken op ouwe PPC

Pagina: 1
Acties:
  • 193 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Ik heb hier nu mac os X 10.2 draaiend gekregen op een ppc 7500 met een g3 266 mhz upgrade, en 180 mb geheugen. Het loopt, maar niet supersnel.

Ik heb al wat dingen uitgezet en aangepast, minder animaties, minder kleurdiepte, etc, maar nou zit ik te zoeken naar meer speed-tips, ik zie nog steeds drop down menuutjes uitfaden etc.

Nou lees ik dat ik nog wat dingen kan doen, window compression aanzetten, met shadowkiller shadows weghalen, en dan las ik wat over tinkertool, maar dat is helaas niet gratis. Ook moet ik even kijken of de l2 cache wel ingeschakeld is.

Nou is os x gebaseerd op bsd dus ik had eigenlijk gehoopt dat er een hoop gratis tweak tooltjes zouden zijn, ik heb alleen weinig kunnen vinden. Of misschien weet iemand nog l33t instellingen die je direct in de terminal kan intoetsen.

[ Voor 40% gewijzigd door maratropa op 21-10-2003 22:49 ]

specs

Verwijderd

Er lijkt me hierover wel genoeg te vinden o.a. hier en hier

Als dat allemaal niet helpt dan wordt het niet wat lijkt me.. Of misschien gaat het wel beter met 10.3 ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 02:44 ]

• zakalwe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-02 14:30
- g3 kaart overclocken?
- FSB overclocken (als je geheugen het aankan, maar soms kan je van de standaard 50 MHz naar bijna 60MHz).
- extra L2 cache toevoegen in cache-slot (of zit er al L2 op de G3 kaart?)...
- PCI graphicskaart toevoegen (verschillende ATI kaarten worden ondersteund, misschien zelfs GeForce 2MX PCI)...je kan zelfs Quartz Extreme aanzetten met een tooltje...
- IDE/SCSI kaart toevoegen + snellere schijf (7500 heeft 10MB/s SCSI onboard en 5 MB/s SCSI extern).
- aparte swap-partitie instellen (zie macosxhints).

Zie ook xlr8yourmac voor meer performance tips...

[ Voor 56% gewijzigd door zakalwe op 22-10-2003 03:45 ]

• maratropa
  • Niet online
Damnit ik had een heel verhaal getypted maar toen ik op ok drukte was net de upgrade van react bezig :)

iig heb ik weer wat tweaks uitgevoerd, het loopt nu al best prima, thanx jullie 2.
Overclocken moet ik nog eens naar kijken.

-Volgens 1 link kun je journalling van de filesystem uitzetten, is dat slim?
-Kun je in osx ook extensies etc uitzetten die je niet gebruikt?\

-ik wou trouwens iets instaleren, wat een install script had, "install.sh"
volgens de handleiding moest ik "sh install.sh" intypen, maar als ik dat deed gebeurde er helemaal niks. Ik heb toen maar handmatig alle regels in de terminal ingevoerd :)

[ Voor 26% gewijzigd door maratropa op 22-10-2003 16:54 ]

specs

Verwijderd

Heb je dat wel als root uitgevoerd, door er sudo voor te zetten?

dus:
sudo sh install.sh

Anders werkt het niet :)

• zakalwe
-Volgens 1 link kun je journalling van de filesystem uitzetten, is dat slim?

Behalve bij 10.3 (panther) of 10.2 Server staat het journaling filesystem gewoon uit...

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

chem

Reist de wereld rond

Journaling staat bij standaard client OS uit.
Wat nog helpt:
dmv haxies de dropshadow uitzetten;
evt meerdere HD's in RAID zetten voor swap (swap file dan wel naar die disks verplaatsen)
duizenden ipv miljoenen kleuren @ display
services uitzetten zoals httpd/ftpd/appleshare
ram bijprikken

ik heb hier nog een 7500 met G3 300 (1 mb L2) met 128 meg ram, en 2 scsi disks in RAID, en dat werkt redelijk.

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• zakalwe
Journaling staat bij standaard client OS uit. in Panther client staat het ook aan...

Een andere goedkope upgrade is het toevoegen van een 100Mbit ethernet kaartje, de bekende Realtek kaartjes worden standaard ondersteund.

• mdj84nl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-03-2025
chem schreef op 22 October 2003 @ 22:55:
Journaling staat bij standaard client OS uit.
Wat nog helpt:
dmv haxies de dropshadow uitzetten;
evt meerdere HD's in RAID zetten voor swap (swap file dan wel naar die disks verplaatsen)
duizenden ipv miljoenen kleuren @ display
services uitzetten zoals httpd/ftpd/appleshare
ram bijprikken

ik heb hier nog een 7500 met G3 300 (1 mb L2) met 128 meg ram, en 2 scsi disks in RAID, en dat werkt redelijk.
waar heb jij dat G3upgreetje vandaan? en hoe duur?

* mdj84nl zoekt er ook eentje voor in ze 7500/100 8-)

Verwijderd

WoW, ik heb een PPC 6500 275MHZ met een G3 300MHZ upgrade kaart erin en 180MB RAM. Zal hier ook mogelijk zijn om Mac OSX op te draaien. Ik durf het niet aan om OSX aan te schaffen en dan zal blijken dat het niet draait op mijn PPC 6500.

• chem
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

chem

Reist de wereld rond

M'n 7500 met G3 300 kaart is wel te koop, hij staat al een jaar in de kast.
Als iemand interesse heeft weet-ie me wel te vinden (geen zin in V&A ding).

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• maratropa
  • Niet online
snakeeye, van de "xpostfacto" FAQ, een tooltje wat je nodig hebt om OSX op een oldworld te zetten:

"Also, some progress has been made with the Alchemy and Gazelle (the 6400 and 6500), but they are not working reliably yet."

specs

Pagina: 1