[Win2k] popup gevraagd bij afsluiten windows *

Pagina: 1
Acties:

• 2bORnot2b
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-05 06:01
wij willen hier een systeem invoeren om een in/uit registratie bij te houden maar omdat het niet kan via de deur pasjes moet het via de telefoon worden aan en uit gezet
Nu kreeg ik de vraag of het kan dat je voor het aan en afmelden van Windows een popup krijgt dat je je in of uit moet melden.

Nou weet ik dat het met aanmelden kan via de policy maar met het afmelden heb ik toch wel een probleem...... je kan een sscript laten lopen, dat heb ik geprobeerd met een bat bestandje maar dat gaat dus niet goed, dat loopt "onder water" en je moet het dus wel kunnen lezen.

in het kort:

voor het invoeren van je password wil ik een pupup hebben met" je moet je aanmelden in" en als je kiest voor afsluiten of afmelden een popup met een mellding " je moet je uit melden"

iemand een idee????

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:01

momania

iPhone 30! Bam!

Welke windows versie :? Windows Operated Systems - Policy
In een domein :?

Wat heb je zelf al gezocht/gevonden?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Registrykey invullen:

HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\LegalNoticeCaption of:
HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Winlogon\LegalNoticetext.

• Kosh66
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16-05 14:53
Kan ook via een Policy ingesteld worden:

Local Computer Policy/Computer Configuration/Windows Settings/Security Settings/Local Policies/Security Options

Het betreft de policy:
Interactive logon: Message Text for users attempting to log on.

• 2bORnot2b
Sorry, het gaat om windows 2000 en n paar windows XP pc's in een domein.

ik heb zelf wel gezocht maar niets gevonden, ben al ff bezig dus ik zie het somber in :(

de melding bij het opstarten is niet het probleem (niet heel erg duidelijk geweest in de tekst geloof ik) het gaat metname om de tekst bij het uitzetten van de pc/ uiloggen van de user. dit is wel een probleem vrees ik

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Voor zover ik weet is het niet (gemakkelijk) mogelijk dit te doen. Je zou een aantal dingen echter kunnen doen:

• Een programma schrijven / zoeken wat op een message reageert dat Windows stuurt bij een shutdown (zeg maar net als Word doet - als jij een document open hebt staan en je gaat sluit je PC af, vraagt Word ook netjes ofdat je het af wilt sluiten)
• Je vervangt je "LogOff" en "Shutdown" knoppen met (bv.) een script wat eerst de melding weergeeft, en vervolgens handmatig logoff.exe danwel shutdown.exe aanroeept.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

De manier van elevator is idd. waarschijnlijk de manier waarop je dit wilt doen als je wilt dat de user het nog ziet - al zullen mensen die met alt-f4 afsluiten dit omzeilen.
maar omdat het niet kan via de deur pasjes moet het via de telefoon worden aan en uit gezet
Ik ken jullie systeem natuurlijk niet, maar is het niet handiger om het volledig automatisch te doen dmv. een logon en logoffscript? Die kan je aan een server laten zeggen dat er wordt uitgelogged.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• 2bORnot2b
Is wel een hele goeie ja om het systeem zelf aan en uit te laten melden :) dat ik daar zelf niet op kom ;) ik zal het eens overleggen met de telefoon "boer" of dat mogelijk is

anders moet ik idd opzoek naar een programmatje wat zo reageerd als bv Word met afsluiten zoals elevator zegt....
kent iemand zo'n programmatje??
Pagina: 1