550 Relaying is prohibited bij campus@maastricht

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07:57
Ik krijg sindskort deze melding als ik mail probeer te versturen naar email adressen.

Mijn instellingen zijn

mijnemailadres@tomsmulders.nl voor emailadres
inkomende mail pop3: www.tomsmulders.nl
uitgaande smtp: mail001.unimaas.nl

Ik heb gezocht maar kon geen oplossing vinden. Ik heb de laatste tijd niets verandert aan mijn instellingen...
Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: RE: [Chineesproject] PM
Verzonden: 21-10-2003 15:58

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'blaat@yahoogroups.com' op 21-10-2003 15:58
550 Relaying is prohibited

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Aristos schreef op 21 October 2003 @ 16:03:
uitgaande smtp: mail001.unimaas.nl

Ik heb gezocht maar kon geen oplossing vinden. Ik heb de laatste tijd niets verandert aan mijn instellingen...

[...]
Daarvoor moet je ook bij de beheerder zijn van mail001.unimaas.nl

-Of je ip adres wordt niet herkent als zijnde een intern adres. (is je ipnummer veranderd doordat je een andere verbinding hebt? )
-Of je domain wordt niet herkent door de mailserver: als je een e-mail adres hebt eindeigd op unimaas.nl dat wel werkt is dat je probleem.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Yup. Probleem ligt bij de server. Jij hebt de rechten niet die mail te versturen. Dit kan liggen aan het feit dat ze geen andere domeinen relayen dan hun eigen, omdat je eerst via POP3 moet inloggen om je hostname bekend te maken of omdat je moet inbellen op hun netwerk om dit te mogen.

Als je echt verwacht dat je toegang zou moeten hebben zul je contact op moeten nemen met de systeembeheerder(s) bij Unimaas. Wij kunnen je hier niet bij helpen :)

Dit topic is gesloten.