Toon posts:

[muis] Meerder verloopstekkertjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vroeger had je muizen met een rechthoekige stekker eraan. Toen kwamen de ronde, en nu is USB het gangbare stekkerformaat.

Stel, iemand heeft een ouwe bak staan, en een mooie nieuwe draadloze USB-muis. Om die muis op de ouwe bak aan te sluiten, zijn 2 verloopstekkers nodig. Eén van USB naar rond, en één van rond naar rechthoekig (weet iemand nog hoe dat heet, trouwens?).

Stel, iemand heeft op deze manier de muis aangesloten, maar krijgt 'm niet aan de praat. Mission impossible? Of moet het toch mogelijk zijn?

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Drivers en/of ondersteuning voor een USB-muis lijkt me dan meer dan logisch.

In volgorde van nieuw naar oud:
USB (ken je wel :) )
PS/2 (rond)
COM1 (rechthoekig)

Correct me if i'm wrong ;)

Verwijderd

Topicstarter
bobje86nl schreef op 21 October 2003 @ 15:58:
Drivers en/of ondersteuning voor een USB-muis lijkt me dan meer dan logisch.
Ja, bijbehorende installatie cd-rom is aan betreffende PC gevoerd.

Maar bij het opstarten wordt de muis niet herkend...

Verwijderd

Nooit met verloopjes rommelen indien deze niet bij de muis zijn meegeleverd.
Alleen muizen die meerdere "formaten" ondersteunen werken namelijk met zo'n verloopje.
Vierkante plug heette COM-poort
Bij mijn weten is PS2 overigens nog steeds redelijk standaard

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik denk dat dit niet gaat werken.
Zo uit mijn geheugen werken de PS2 > Serieel (rechthoekige plug) converter alleen op de muis waar die bij geleverd waren en waren die niet universeel.

Com1 is serieel net als com 2 t/m hoeveel je wilt.
edit:

Je kunt natuurlijk ook een USB kaartje plaatsen en daar de USB muis op aansluiten

[ Voor 19% gewijzigd door spook op 21-10-2003 16:06 ]

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• scorpie
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:49

scorpie

Supra Addict

volgens mij kunnen er door een com-poort helemaal geen "usb" signalen... dus verloopjes hebben hier weinig zin vrees ik.

(toch?)

wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

of de persoon plaatst een usb PCI insteekkaartje in zijn oude pc (20 a 25 euro) en heeft ook USB... :+

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
at-keyboard en toen ps/2 en toen usb

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reakties! :)

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Om het nog even uit te leggen:
Vroeger werden muizen geleverd met een convertertje naar COM omdat deze 'standaard' nog aardig gebruikt werd. Maar, het COM-signaal wat door het kabeltje gaat is anders dan het signaal van PS/2 en USB. Hiervoor moet de muis het signaal omzetten om gebruikt te worden op de COM poort. Aangezien de nieuwe muizen dit niet ondersteunen, maar alleen USB en PS/2 signalen door kunnen geven, werkt dit niet. Helaas.

• sQuarecoW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17:24
nee idd.

USB is een heel ander signaal als de seriele poorten zoals de com en ps/2 poort. Een usb-kaartje zoals under-world zegt is de oplossing.
Pagina: 1