Aan andere IP komen bij @home

Pagina: 1
Acties:
  • 79 views sinds 30-01-2008

• Valigarmanda
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-08 16:33
Hallo allemaal,
Ik wil graag een nieuw IP adres toegewezen krijgen van @home. Nu wil ik dus weten: hoe kan ik met @home een ander IP-adres krijgen?
Kan ik misschien bellen naar klantenservice en een andere IP aanvragen, of gaan ze me dan uitlachen?
En zijn er nog andere manieren om een nieuwe IP te krijgen?
Alvast bedankt _/-\o_

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik gok dat ze bij de klantenservice idd ff gaan lachen..

Ik denk namelijk dat ze dat simpelweg niet zomaar doen, een ander IP toewijzen :)

Na mijn weten (en eigen ondervindingen) heeft het releasen van je DHCP-lease en meuk ook geen invloed op welk IP je krijgt.

Plus: bij het omzeilen van eventuele bans of andere dingen: je hostname blijft hetzelfde :)

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

ja, ze gaan je uitlachen. Er is een manier die _wel_ werkt, da's verhuizen. Denk dat er weinig andere opties zijn... Zeer goed beargumenteerde aangetekende brief misschien. MAar da;s denk ik alloeen maar als je 400KB/s upload continu vol zit met 100% kwaadwillende mensen voor ze je zo een nieuw ip zullen geven...

Verwijderd

waarom wil je eigenlijk een ander ip adres krijgen ... als ik vragen mag.
(misschien ergens gebanned op basis van ip-adres).

maar ff serieus, ik geloof dat bij @home je ip adres gegeven wordt op basis van je hostname. Dan zou je dus bij @home een nieuw aan moeten vragen. Waarschijnlijk met opgaaf van reden (als ze dit al doen). Gewoon je hostname veranderen heeft geen zin. Je krijgt dan gewoon geen ip adres meer.

Suc6

• Valigarmanda
Ja, shame on me, !list ingetikt op een IRC kanaal waar dat niet mocht (wist van nix). Ik wil wel graag dat kanaal op, maar er valt dus nix aan te doen?

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

hangt er vanaf wat voor 'n ban 't is. Als het op je IDENT is dan verander je gewoon je IDENT maar dat lijkt me sterk. Anders is het makkelijker ergens een bouncer te regelen en dus een andere hostname via die bouncer te krijgen...

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

stuur een mailtje naar de eigenaren van de irc-server waarin je goed beargumenteerd je excuses aanbied ;)

• Valigarmanda
Ik heb geen idee wat voor ban het is. Ik krijg het bericht "unable to join #kanaal (adress is banned)"
En heb je enig idee waar ik zo'n bouncer kan vinden?

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40
darkliquid schreef op 21 oktober 2003 @ 16:00:
Ja, shame on me, !list ingetikt op een IRC kanaal waar dat niet mocht (wist van nix). Ik wil wel graag dat kanaal op, maar er valt dus nix aan te doen?
Lijkt me uberhaupt handiger om daar eens met een @ gaan babbelen dan een omslachtige weg van nieuw IP te bewandelen

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Loft
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 11:40
darkliquid schreef op 21 oktober 2003 @ 16:04:
Ik heb geen idee wat voor ban het is. Ik krijg het bericht "unable to join #kanaal (adress is banned)"
En heb je enig idee waar ik zo'n bouncer kan vinden?
IRC home page ?
Help functie ?
Google ?

Probeer eerst zelf een beeeeetje iets op te lossen ;)

If I agreed with you, we'd both be wrong.

• Da_Imp
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-11-2024

Da_Imp

Carpe Noctrum

een bouncer is een programma dat op een shell loopt. Het idee is dan dat je via je IRC client verbinding maakt met de shell IPV direct met de IRC server. je neemt dus de hostnaam aan van de shell. Bijv. host van de shell kan bla.nl zijn en de bouncer zorgt ervoor dat je met IRC verbonden bent via de host reutel.bla.nl. Of zoiets. Vraag even rond bij evt. IRC gurus die je kent of die zo'n shell account hebben met een draaiende bouncer waar jij ook bij kan. Anders moet je je eigen server draaien op een andere hostnaam met een bouncer of er eentje huren waar je continue processen op kan draaien maar dat kost pieken.

edit:

Je kan uiteraard ook eerst proberen je Ident te veranderen in je clients instellingen. En uiteraard zoals bovengenoemd met een operator praten :)

[ Voor 13% gewijzigd door Da_Imp op 21-10-2003 16:08 ]

If the world didn't suck we'd all fall off.

• Valigarmanda
Kippenijzer schreef op 21 October 2003 @ 16:04:
stuur een mailtje naar de eigenaren van de irc-server waarin je goed beargumenteerd je excuses aanbied ;)
Ik wil best, maar als ik het kanaal niet inkom, weet ik ook niet wie er de moderators zijn....

• Sequence
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

enne.. bans op irc (op basis van dat soort fouten) zijn meestal temporary, dus probeer het over 24 uur nogeens.. ;)

• Sumuhtsop
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
weet je nie wie owner in dat chan is? msg hem dan ff op irc. Die kan die ban op dat channel weghalen. (vermoedelijk uit de eggdrops)
btw.. een nieuw IP krijg je zowiezo wel bij @home. Is alleen ff w88 op het moment.
ik ken genoeg mensen die na x aantal weken opeens een ander IP krijgen bij @home. Maar dat wil idd niet zeggen dat dan je probleem pgelost is.

Zoek op goole naar BNC shells in nederland

• Sumuhtsop
  • Niet online
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Kippenijzer schreef op 21 October 2003 @ 16:04:
stuur een mailtje naar de eigenaren van de irc-server waarin je goed beargumenteerd je excuses aanbied

--------------------------------------------------------------------------------

Ik wil best, maar als ik het kanaal niet inkom, weet ik ook niet wie er de moderators zijn....

Dat heeft niks met de server te maken. is puur channel gebonden: een ban.
gebeurt regelmatig. enisgte manier is : Of BNC of owners van chan msg'en
Een ban op een server is K-line of G-line..

Sorry!! had me edit knoppie moeten gebruiken! :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sumuhtsop op 21-10-2003 16:16 ]

• MOL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-11-2021

MOL

Eet je wel goed?

Ik kan wel even een proxy voor je aanmaken, maar dan moet je me even toevoegen op msn (mail@ywert.com)

• Valigarmanda
Postjuh schreef op 21 October 2003 @ 16:13:
quote:
Dat heeft niks met de server te maken. is puur channel gebonden: een ban. gebeurt regelmatig. enisgte manier is : Of BNC of owners van chan msg'en
Eeuhm, wat is dan het commando om de operator te msgen van het kanaal, als ik niet weet wie de op is??

• Sumuhtsop
  • Niet online
Tja zitten er geen mensen op dat channel wat je kent? misschien dat hun het daar kunnen vragen? Of iemand die je nog weet die daar vaak komt?
Anders zou ik het over een aantal dagen nog is proberen. zulke bans zijn meestal tijdelijk om je te waarschuwen dat zulke commando's niet gewenst zijn.

Of misschien op google kijken of er toevallig van dat channel een website is . Veel irc channels doen dat tegenwoordig wel. daar staat meestal wel op wie et *0wned* :)

[ Voor 24% gewijzigd door Sumuhtsop op 21-10-2003 16:20 ]

• Valigarmanda
Ik ben een gelukskakker zeg. Wil net eens proberen dat kanaal in te komen, blijkt alles te zijn gereset en het kanaal verplaatst te zijn!! Nu kan ik weer in de nieuwe! 8) Voortaan beter uitkijken wat ik daar zeg ;)

Verwijderd

Postjuh> naja, het is echt niet zeker dat je zomaar een nieuw ip krijgt. Ik heb al jaren dezelfde, en ben klant vanaf @home hier beschikbaar is.\

Mgoe, bans omzeilen zo is sowieso lame, probeer het eerst eens met de mensen van dat chan op te lossen :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 16:46 ]

Verwijderd

Misschien kun je bij jezelf te rade gaan hoe je het probleem met de IRC-ops kunt oplossen. Stuur een oprecht bericht aan de owner/op en bied je verontschuldigingen aan.

Over het IP-adres zelf: lees dit eens door: http://gathering.tweakers...list_messages/642065//#29 :)

Voortaan dit soort dingen graag via de betreffende ops/owners regelen in plaats van zo moeilijk te doen..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.