ADSL werkt alleen zonder splitter

Pagina: 1
Acties:

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 09:01
Ik heb een probleem met het aansluiten van ADSL van Tiscalli. Ondanks de vele topics die hier al over geopend zijn, kan ik mijn probleem niet echt vinden. Het betreft hier een analoge lijn.

Alles is aangelegd volgens de handleiding, de telefoon werkt gewoon goed, alleen internet werkt dus niet. Dus alles geprobeerd, andere kabel (UTP en gewoon telefoondraad), modem opnieuw geinstalleerd enz..
Daarna heb ik de ADSL lijn op de lijn gezet (voor de spitter) en toen had ik gewoon contact.

Zou het kunnen zijn dat de geleverde splitter van Tiscalli niet werkt (vreemd, want de telefoon werkt wel via de splitter)? Of is er misschien een ander iets wat ik over het hoofd zie.. :? :?

[ Voor 3% gewijzigd door M@cer op 21-10-2003 15:45 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

Verwijderd

Ik denk dat je splitter niet helemaal goed is.

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:05

Wokschotel

Op 6 wielen

Splitter écht goed aangesloten?

Verwijderd

dan zal die wel stuk zijn he :+

• comvidnet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-11-2021
splitters zijn wel vaker kapot... gewoon een nieuwe regelen :Y)

Specs: Abit NF7-S, AMD Athlon XP 2500+@3200+, ZalMan CNPS 6000Cu, Corsair 2x 256MB dual channel DRR RAM, ASUS Geforce 2TI64 MB DDRAM.

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Macer schreef op 21 October 2003 @ 15:45:
Zou het kunnen zijn dat de geleverde splitter van Tiscalli niet werkt (vreemd, want de telefoon werkt wel via de splitter)? Of is er misschien een ander iets wat ik over het hoofd zie.. :? :?
Als jij alle mogelijkheden heb geprobeerd die het kunnen zijn zal er maar 1 oorzaak (hoe raar ook) de waarheid kunnen zijn.
[/Star-Trek]

• Slagroom
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-12-2025
Had ik laatst ook met een POTS splitter, bleek dat ik de line en de phone omgedraaid had. Ik moest de IRDA (ofzo) in de LINE naast de DSL aansluiting doen en de binnenlijnen aan de PHONE...

beetje dom van mij... wel 2 splitters thuis nu :)

• styno
  • Laatst online: 07-05 09:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Check eerst maar eens of de splitter goed is aangesloten volgens het papiertje wat je erbij gekregen hebt.

Hier staat ook een schema: Wildfire in "Demon biedt nieuwe ADSL-producten voor c"

Niet direct gaan klagen bij je provider zonder dat je zeker weet dat de fout niet bij jou ligt.

NOFI

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

• M@cer
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-05 09:01
Ik ga het vanavond nog een keer bekijken. Ik begin te vrezen dat ik het schema niet juist heb opgevolgt, inderdaad Phone en Line omgewisseld. (stom stom stom schaam schaam) Tnx voor de info.

[ Voor 39% gewijzigd door M@cer op 21-10-2003 16:43 ]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
heb ik ook gehad, verkeerd aangesloten, ook niet slim aangesloten bij de splitter van kpn, normale slitter heeft aan de ene kant een input en dan 2 ouputs. Maar bij die splitter is het aan de ene kant telefoon en line, en dan adsl.

Ook gebeld met kpn, dacht toch echt dat ik het goed had, maar zo'n vrouw aan de lijn en jahoor, had het verkeerd :?

Less is more

• styno
  • Laatst online: 07-05 09:18

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

kickassmen schreef op 21 October 2003 @ 22:45:
Ook gebeld met kpn, dacht toch echt dat ik het goed had, maar zo'n vrouw aan de lijn en jahoor, had het verkeerd :?
Hehe, dan schaam je je echt wel als je dat moet bekennen tegen zo'n helpdeks vrouwtje. :D

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Pagina: 1