[Windows 2k3 Server] IIS en security problemen

Pagina: 1
Acties:

• KarlMarX
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 29-08 23:35
Ik ben van windows 2000 (IIS 5) over gestapt naar windows 2003 (IIS 6). Ik host verschillende domeinnamen via IIS 6. Deze pagina's zijn gemaakt met php. Een van de pagina's is een image gallery. Deze pagina moet een .exe bestand aanspreken om automatisch thumbnails aan te maken.
Dit werkt echter niet meer in windows 2003. Hij kan het hulpprogrammaatje (ImageMagick) niet meer executen. Ik denk dat het ergens in de security van windows 2003 of IIS 6 zit, die dit blokkeert. Ik heb echter van alles geprobeerd, maar het lukt me nog niet om het werkend te krijgen.

Heeft iemand een idee waar het probleem kan zijn?

Het gaat om een phpnuke pagina met de modulle coppermine. Coppermine gebruikt ImageMagick om de plaatjes te bewerken. Deze onderdelen zijn allemaal goed geinstalleerd.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

als die executable niet runnen wil zal er een eventid in application log of system log geschreven worden met mogelijke oorzaak. Kun je daar eens kijken.

• KarlMarX
In de application log en system log staat niets wat hiermee te maken heeft...

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-08 10:05

mutsje

Certified Prutser

Dat is vreemd. Want als Windows2003 een executable niet runnen wil krijg je een application popup met melding. Heeft ImageMagick geen 2003 programma?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Software probleempje, dus >> Software Algemeen

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• KarlMarX
Ik denk dus zelf dat het juist niet aan de software ligt, maar echt aan de zware beveiliging van Windows 2003 server. Alles zit potdicht, tenzij je het open gooit. PHP werkte ook pas nadat ik dat toevoegde aan " Web Service Extentions" in IIS. Imagemacick heb ik daar dus ook toegevoegd, maar dat helpt niet. Volgens mij blokkeerd Windows 2003 op dit moment wegens veligheidsrisico's het executen van een .exe binnen een website.
Ergens moet ik dit proggie dus toestemming kunnen geven, maar waar?

Verwijderd

ik had hetzelfde probleem met PHP(.exe) op een win 2003 server.

de oplossing: via iis manager (start > all programs > Admin tools > IIS Admin)
vervolgens klik je op Web Service Extentions, add new en zorg dat het .exe bestand dat je in je website nodig hebt 'allowed' is. Volgens mij zou het dan ook voor andere .exes moeten werken die je in een website nodig hebt?

Dan werkt het in win server 2003. Mijn vraag is of deze optie ook bestaat in win server 2000, want daar heb ik een vergelijkbaar probleem, zie
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/861136

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 15-01-2004 10:39 ]

Pagina: 1