[Win98] SHLWAPI.DLL en leeg bureaublad cq vastlopen.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• honey
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-04 13:56
Een collega heeft een programma geïnstalleerd (een spel), waarna er opnieuw opgestart moet worden. Na het opstarten doen zich de volgende problemen voor:

Nadat de wallpaper van Windows98 verschijnt, maar zonder de icoontjes (leeg bureaublad) verschijnt er een fout bericht: ‘Fout bij opstarten programma, kan benodigd bestand niet vinden SHLWAPI.DLL’ Als er op OK wordt gedrukt verschijnt het volgende bericht: ‘Fout bij laden explorer.exe. U moet Windows opnieuw installeren’

In veilige modus loopt hij ook vast. Taken zijn niet uit te voeren op de computer. Dus ook het gebruik van het reparatieprogramma voor Internet Explorer lukt niet (Microsoft Knowledge Base Article – 194177)

Een mogelijke oplossing wordt aangedragen in Microsoft Knowledge Base Article - 249191 (http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;249191). Ik heb hem dit artikel gegeven.

De search is verder niet bijdragend (andere situaties).

Mijn vragen:

Heeft iemand de oplossing of is bovenstaande artikel geheel van toepassing en moeten we gewoon deze richtlijnen volgen. Graag jullie advies.

(Opnieuw installeren bedoel ik niet ;) )

• honey
Een andere oplossing kan zijn:

1. maak een boot diskette voor win98
2. kopieer shlwapi.dll op deze diskette van een werkende computer of www.dll-files.com
3. kopieer shlwapi.dll in dos naar windows:

copy a:\shlwapi.dll c:\windows\system

• honey
honey schreef op 21 October 2003 @ 16:03:
Een andere oplossing kan zijn:

1. maak een boot diskette voor win98
2. kopieer shlwapi.dll op deze diskette van een werkende computer of www.dll-files.com
3. kopieer shlwapi.dll in dos naar windows:

copy a:\shlwapi.dll c:\windows\system
Dit werkte helaas niet. Ongeldig bestand oid. Misschien omdat de shlwapi.dll file van windows 95 gekopieerd was. Hij heeft nu een versie van bovenstaande website. Als dat ook niet werkt, dan zou hij de HD formatteren en win98 opnieuw installeren.

• ajouin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20-11-2025
met scanreg /restore een register terugzetten van voor het spel
zal zijn computer terug volledig herstellen (standaard wordt het register van de laatste 5 dagen bijgehouden)

• honey
ajouin schreef op 22 October 2003 @ 23:25:
met scanreg /restore een register terugzetten van voor het spel
zal zijn computer terug volledig herstellen (standaard wordt het register van de laatste 5 dagen bijgehouden)
Als het echt zo simpel is..., helaas zie ik hem maandag weer, dus ik hoop dat hij niet veel tijd heeft gehad in het weekend :D

Bedankt.

• josjos
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 19-12-2023
Dit dacht ik ook zo makkelijk te doen maar dit werkte niet. restore. Heb hierna WINDOWS opnieuw eroverheen geinstalleerd.... Probleem nogsteeds niet verholpen.

• josjos
De oplossing: Internet Explorer installeren (via start uitvoeren en dan op een andere computer het installatie bestand op een diskette zetten) uitvoeren en het is weer voor elkaar

• josjos
hahhaha ik zat oktober staan met search dus dacht dat het een actief topic was... |:( |:( |:(
Pagina: 1