Hoi Tweakers,
Gaarne commentaar op mijn stappenplan voor het installeren van een nieuwe harde schijf van 200GB in mijn systeem:
1 ) Installatie patch voor grote schijven onder Windows 2000 service pack 3.
2 ) Controleren of multiboot nog werkt (Windows98).
3 ) Monteren nieuwe schijf als secundary slave.
4 ) Indelen nieuwe schijf met een primarie partitie (minimaal even groot als huidige C-partitie).
1e primaire : bijvoorbeeld 20 GB (NTFS)
2e : 50 GB (FAT32 t.b.v. Windows98)
3e : 130 GB (FAT32 t.b.v Windows 98)
(evenveel partities als de huidige primary master om te voorkomen dat drive-letters gaan verschuiven na de vervanging)
5 ) Formatteren aangemaakte partities.
6 ) Een image maken van de C-partitie naar de laatste partitie van de nieuwe harde schijf.
7 ) De nieuwe harde schijf als primary master monteren en de oude primary master tijdelijk loskoppelen.
8 ) De image van C: op de laatste partitie van de nieuwe harde schijf terugzetten naar de eerste partitie van de nieuwe schijf.
9 ) De computer opstarten en controleren of de multiboot nog werkt (Windows2000 en daarna Windows 98).
10 ) De oude primary master monteren als secondary slave.
Greetz,
Gandalf de Grijze.
Gaarne commentaar op mijn stappenplan voor het installeren van een nieuwe harde schijf van 200GB in mijn systeem:
1 ) Installatie patch voor grote schijven onder Windows 2000 service pack 3.
2 ) Controleren of multiboot nog werkt (Windows98).
3 ) Monteren nieuwe schijf als secundary slave.
4 ) Indelen nieuwe schijf met een primarie partitie (minimaal even groot als huidige C-partitie).
1e primaire : bijvoorbeeld 20 GB (NTFS)
2e : 50 GB (FAT32 t.b.v. Windows98)
3e : 130 GB (FAT32 t.b.v Windows 98)
(evenveel partities als de huidige primary master om te voorkomen dat drive-letters gaan verschuiven na de vervanging)
5 ) Formatteren aangemaakte partities.
6 ) Een image maken van de C-partitie naar de laatste partitie van de nieuwe harde schijf.
7 ) De nieuwe harde schijf als primary master monteren en de oude primary master tijdelijk loskoppelen.
8 ) De image van C: op de laatste partitie van de nieuwe harde schijf terugzetten naar de eerste partitie van de nieuwe schijf.
9 ) De computer opstarten en controleren of de multiboot nog werkt (Windows2000 en daarna Windows 98).
10 ) De oude primary master monteren als secondary slave.
Greetz,
Gandalf de Grijze.