Toon posts:

(win2k server) geen eventlog

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Laatst heb ik een uiterst vervelend probleem ontdekt op een Windows 2000 Server machine. Hij schrijft namelijk niets meer in de eventlog, en dan bedoel ik dus echt niets. Ik heb natuurlijk direct gekeken of de service "eventlog" aan stond, en dat stond hij. Ook heb ik de service al enkele keren opnieuw gestart, maar dit zonder resultaat.
Ik heb al gegoogled en de search heb ik ook al geprobeerd, tevergeefs.
Nu dacht ik de opslag ruimte van de eventlog wel te vinden, wat natuurlijk handig is om te kijken of ie ze überhaupt wel schrijft. Zelfs dat wilde niet lukken.

Ik kan dus wel janken.... weet iemand meer?

sorry -> SP4 & up-to-date

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:32 ]

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:05
Herinstalleren van de sp? Of misschien SP4 installeren mocht deze lager staan?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Rare vraag misschien, maar is de server up-to-date kwa patches? Hier @ work hebben we last gehad van een eventlog waarvan de items niet open wilde gaan. Na de installatie van de RPC fix was dat probleeem weg. Misschien ligt het daar wel aan bij jullie?

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

Verwijderd

Start, Settings, Control Panel, Admin tools, Event viewer, dan bijv met rechtermuisknop op Application log klikken en naar properties gaan.
Daar kun je een aantal zaken m.b.t. size en overschrijvingen instellen.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-05 10:25

mutsje

Certified Prutser

Op je Eventlog Rechtsklikken dan Clean Eventlog > saven naar file en dan doet ie het weer. Blackd heeft deze oplossing al eens aangedragen in WOS.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je probleemomschrijving is op 2 manieren uitlegbaar. Het kan namelijk zo zijn dat er echt niets meer gelogd wordt, ofdat het leeg lijkt.

Wat je iig kan proberen - wat mutsje al zegt - om de eventlog te 'clearen' (wel even de huidige events op slaan). Mocht dat niet het probleem zijn, geef dan eventjes aan waarom je denkt dat er niets meer gelogd wordt.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje en elevator bedankt!!!! -> opgelost met clearen & saven... Echt super!
Pagina: 1