Toon posts:

Nieuwe monitor >> Onnatuurlijke kleuren

Pagina: 1
Acties:
  • 255 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe monitor gekocht. Het beeld is erg duidelijk, maar er is 1 nadeel: Sommige kleuren zien er vrij onnatuurlijk uit. Rood ziet er bij mij bijvoorbeeld uit als donkerroze, en wat huidskleur zou moeten zijn is ook veels te roze.

Hoe los ik dit op en houd ik tegelijkertijd wel de goede zwart & wit-waarden? Ik heb het met een rgb-functie geprobeerd, en met dingen als 'brightness' en 'contrast', maar dat beinvloedde ook de andere kleuren negatief.

We hebben Windows '98. Dat kan je even in je achterhoofd houden.

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 21:06
Merk en type is misschien ook wel handig om te weten.. en kun je de helpdesk van je leverancier niet bellen? Als die er meer verkopen zal deze vraag vast ook vaker voorgelegd worden bij hun.

Pvouput live

• ultimateharry
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:39

ultimateharry

Team Slayer:-)

Misschien is het ook interessant om even het model van de monitor en de specificaties aan te geven?
Verder zijn de gebruikte videokaart en drivers ook wel handig.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

heb je het kleurprofiel van de bijbehorende monitor al geinstalled en de kleuretemps in het menu van de monitor al gechecked ?

Verwijderd

Topicstarter
Type: TFT LCD. 16 miljoen kleuren.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:04

job

Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 15:00:
Type: TFT LCD. 16 miljoen kleuren.
dat is toch geen merk. 8)7
ik zou zeggen kijk op de achterkant van het scherm, en lees wat er op die sticker staat.

en anders kijk je even op de doos wat er staat.
je hebt hem toch net nieuw?

[ Voor 14% gewijzigd door job op 21-10-2003 15:01 ]

• ultimateharry

ultimateharry

Wanneer je net een nieuwe monitor hebt gekocht weet je toch wel iets meer dan dat het een tft is?
Kijk even op de factuur bijvoorbeeld.

• ultimateharry

ultimateharry

Misschien is het verstandig de search te gebruiken.
Ook staat in de faq van dit subforum de nodige informatie.

Verwijderd

zit er een vga/dvi connector tussen ?
kan zijn dat daar je probleem zit..

Verwijderd

Even voor de duidelijkheid: je hebt alleen je beeldscherm vervangen, en niet de computer zelf? Of de grafische kaart? Vaak kun je in de driver van je grafische kaart kleuren bijregelen. (rechtsklikken op bureaublad, dan 'Eigenschappen\instellingen\geavanceerd\' en dan iets als 'kleur')

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

heb je die tft "goedkoop" kunne kopen (laat ons zeggen minder dan 300 euro) ???

zo ja... dan moet je eerlijk gezegd ook niet al te veel verwachten van die tft

je verwacht van een LADA (NoName TFT) toch ook niet dat hij hetzelfde rijdt als een Audi (Philips TFT bv)
...

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Alleen het scherm was vervangen. Het oude toonde alleen nog maar blauwtinten en was stokoud dus ik had niet veel keus.

Hij was wel goedkoop, ja. Tamelijk merkloos. Maar in de winkel hadden ze hem aan staan en zag het er goed uit. Waarschijnlijk had ik de pech dat het filmpje weinig rood-tinten toonde. Er waren volgens de leverancier wel verschilletjes met Philips, hij zei al dat hij iets minder was, maar het verschil was niet enorm groot. Dus heb ik het erop gewaagd.

Het is dezelfde als deze hier: http://www.uni.nl/web/Hom...6c5b00705ee6?OpenDocument

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 16:42 ]

• Brigitte
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Een verkoper zegt wel meer. Ik zou 'm terugbrengen, dit komt niet meer goed.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

bogy schreef op 22 oktober 2003 @ 16:32:
heb je die tft "goedkoop" kunne kopen (laat ons zeggen minder dan 300 euro) ???

zo ja... dan moet je eerlijk gezegd ook niet al te veel verwachten van die tft

je verwacht van een LADA (NoName TFT) toch ook niet dat hij hetzelfde rijdt als een Audi (Philips TFT bv)
...
offtopic:
Dit vind ik een behoorlijk kromme vergelijking, je mag toch wel verwachten dat die lada rijdt.
Als hij met het blote oog kan zien dat die kleuren niet kloppen, dan is er iets niet goed, of dat nu een goedkope of een dure monitor is

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Pagina: 1