Toon posts:

MSI K7N2-Delta L ILSR met 2x ATA RAID?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 2 MAxtor 40 Gb ATA 133 schijven gekocht om in een RAID 0 configuratie te gebruiken op het MSI K7N2-DELTA L ILSR Mainboard. Echter deze heeft maar 1 IDE poort die aangestuurd wordt door de Promise RAID controller op het moederbord. Verder heeft ie ook nog 2 SATA RAID (maar die werken natuurlijk niet op ATA 133).

Nu beweert de winkel (Bora in Aachen, waar ik hem gisteren gekocht heb) dat het wel kan 8)7 , maarvolgens de website van MSI : http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=436
heb ik geloof ik gelijk. Wie kan dit be-amen??

Trek ik nu de juiste conclusie als ik zeg dat er maar 1 ATA133 schijf op RAID kan werken en dus niet mijn beide schijven in een RAID config kunnen?? Als dit wel kan, kan iemand me dan uitleggen hoe, want ik heb alle mogelijke setups gemaakt met IDE flatcables(de 80 strepen soort).

Thnx

Verwijderd

je kan zo'n converter kopen en dan op je ATA 133 schijf kan zetten vervolgens daar achter een sata erop aansluiten. Ik kan je wel zeggen dat die dingen bent duurt zijn 30 euro per stuk ofzo

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Op 1 IDE poort kan je 2 devices aansluiten (master en slave).
Met 2 schijven kanje gewoon in een raid-0 opstelling werken.

Er staan op het plaatje wel 3 IDE connectore + 2 SATA aansluitingen.
Op IDE3 kan je volgens de site maar 1 device aansluiten.

Maar bij de specificaties staat ook dat je wel Raid kan gebruiken maar niet (expliciet) dat er Raid voor op zit voor 2x P-ATA. Het is volgens de specs 1xP-ATA+1xS-ATA of 2xS-ATA.

[ Voor 35% gewijzigd door -=bas=- op 21-10-2003 15:01 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
Yep maar probleem, is dus dat de Raid controller dus alleen werkt op IDE 3 en de 2 SATA poorten... :(

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

IDE3 is een geconverteerde SATA kanaal. Da's gelijk de reden dat er maar één apparaat op IDE3 aangesloten kan worden :)

Om de schijven toch op de RAID controller aan te sluiten zul je een convertertje (ook wel dongle genoemd) moeten kopen. Die dingen zijn verkrijgbaar voor 10~20 euro: pricewatch: Asus SATA Dongle

Verder heeft dit niks met PMG te maken. Het topic wordt dus verplaatst naar OM :)

[ Voor 12% gewijzigd door BalusC op 22-10-2003 10:25 ]