Info over Audiolab Candor II luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 5.020 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Ik heb pas geleden 2 2ehands Audiolab luidsprekers gekocht. Nu ben ik op zoek naar wat meer info erover. Op Audiolab.nl staat alleen het huidige aanbod. Ik gok dat ze zo'n 20 jaar oud zijn, maar het enige dat ik zeker weet is dat ze prima klinken:

Audiolab Candor II
max 60 Watt
piek gedurende 1 sec. 120 Watt
4 Ohm
ze hebben zelfs serienummers nl. 873611 & 873611

In dit topic staat het volgende:
Ga ook audiolab speakers verkopen.
Ik heb ongeveer een jaar terug 2 Candor CD boxen gekocht (1*tweeter aluminium dome, 2*17" woofurrr) en ze klinken beter als elke andere speaker die ik ooit heb gehoord (zijn er ook nog niet zo gek veel ) voor 1050 gulden, maar ik had ze voor fl 880.
Is verder vooral onbekend.
Zoveel heb ik er zeker niet voor gegeven. Ben nu wel heel nieuwschierig naar de toenmalige verkoopprijs. (Ik heb €100,- betaald, €50 per stuk dus.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05
Ik heb wel vaker mensen gehoord over deze speakers, schijnen idd best goed te klinken, maar zijn ook niet heel goedkoop dus dat mag wel. Je zou ze natuurlijk even kunnen bellen, overigens ziet die site er wel enorm retro uit.

surf ook eens op http://www.audioreview.com/ , daar kun je wellicht meer te weten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lord.farquaad
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-02 09:22
Audiolab zoals te vinden op Audioreview.com is waarschijnlijk een ander merk met dezelfde naam: ze hebben vanalles, alleen geen luidsprekers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf ook Audiolab speakers. Maar wel van dit jaar. Audiolab maakte vroeger nog wel een voorraad maar tegenwoordig doen ze alleen maar opbestelling (jaar of 4). Het is bekent dat Audiolab speakers met Denon versterkers (nieuwe series dan) zeer oog scoren. Je betaalt dan wat maar heb je echt ook wat. Verder is over Audiolab zeer weinig te vinden (het is wel een nederlands merk dus niet bekendt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkvdKlundert
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 02-10 10:04
Ik heb ze ook. Ik vind ze in het laag echt te dun, maar met een subwoofer er bij gaan ze prachtig zingen. Ik heb dat laag echt nodig om de muziek te ervaren.

Ze komen nog vaak genoeg voorbij op marktplaats. Let wel op. De versie met een glazen plaat er boven op (Audio lab Candor II CD) heeft andere woofer surrounds die met de tijd hard kunnen worden. Dan blijft er echt helemaal niets meer van de bas over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ok… na bijna 20 jaar dit topic nog omhoog schoppen, is niet nodig. Bij deze dicht.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.