Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

welke powersupply

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hoi mensen,

ik zoek een nieuwe voeding voor niet teveel geld..
nu heb ik al een paar voedingen op het oog maar weet nog niet precies welke ik het best zou kunnen nemen...

keuze 1: q-tec 400W (2 fans) --> 27 E

keuze 2: q-tec 450 W dual fan gold--> 32 E

keuze 3: q-tec 550W dual fan gold --> 41 E

de rede dat ik q-tec kies is toch wel meer vanwege de prijs...

nu heb ik voor mijn systeem niet perse zo'n voeding met een hoog aantal W nodig...

400W zou volges mij genoeg zijn... maar toch, het werd mij aangeraden om dan toch de 550W te kiezen sinds deze niet alleen een hoger aantal W heeft maar ook beter van kwaliteit is... wie kan mij hierover meer uitleggen?

ik wil het liefst zo min mogelijk geld uitgeven maar wil ook weer een redelijk goeie kwaliteit hebben.. welke zou ik dus het best kunnen nemen?

het systeem waar de voeding in zal komen heeft de volgende dingen...
p4 2,66 , 512mb , 120gb hdd , chaintech mobo (9BJF) ,radeon 9800SE , een dvd speler en een cd rw , floppy drive en een netwerkkaartje

bvd

Verwijderd

hmm gebruik de search eens ! het is echter wel te vinden. Trouwens er loopt zelf een topic over dit soort zaken.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:35

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Hou er wel rekening mee dat deze voedingen enorm veel lawaai maken. Zo rond de 32 dB. Daarnaast zou ik wel voor de 550W gaan. Is altijd makkelijk als je later wilt uitbreidden en het is een goede voeding. (heb hem zelf ook :P)

P.S Hij is wel goud :P

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:03 . Reden: waarom quote je? ]

Xbox Live ID:Notna8310

• keur0000
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-09-2024

keur0000

-------- N O N E --------

Gezien de specs die je opsomt zou ik toch maar voor die 550W gaan, van die 550W blijft trouwens maar een gedeelte gelijke belasting over ongeveer 400W geloof ik.

Bron: SR. Engineer met +40 jaar ontwerp/werkervaring in het bouwen van o.a. datacenters ;)

Verwijderd

Misschien dat je hier er heel wat informatie uit kunt halen: Welke voeding heb ik nodig? Deel 2

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Iq zou zeqer geen Q-Tec nemen voor die prijs. :+
Liever een iets beter merk voor een paar euro meer. :)
Een Enermax levert ook wat ze beloven terwijl het met dit soort lowbudgetprut maar afwachten is hoe lang ie meegaat.

Ik heb er inmiddels al weer 2 versleten.

[ Voor 45% gewijzigd door -=bas=- op 21-10-2003 14:50 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Reken het eens uit wat je nodig hebt:

Current Consumption (Estimates)
+3.3V+5V+12VDevice
3 A2 A0.3 AMotherboard w/ onboard devices
0.25 AHigh Performance fans (including power supply fans)
2 A Memory (128MB DDR)
3 A VGA (no high-end, without external power connector)
0.5 A0.5 A PCI Sound
0.4 A0.4 A PCI Network Card
0.8 A2 AHigh performance hard drive
1.2 A0.8 ACD-RW
1.2 A1.1 ADVD
0.8 A Floppy
0.5 A USB devices
0.25 A Keyboard
0.25 A Mouse
0.5 A PCI Modem
1.6 A FireWire
Bron: http://www.firingsquad.com/guides/power_supply/

Welke voeding heb ik nodig? Deel 2
Welke voeding heb ik nodig?
http://www.dnachip.nl/PSU_vermogens_schatter.zip
PSU Power Requirement Calculator

Q-tec 550Watt Dual-Fan voeding ervaringen topic

Persoonlijke tip: de 550W is kwalitatief wel aardig voor het geld, en is de beste koop van alle Q-tec modellen.

[search=Q-tec voeding]
[google=Q-tec 550W review]
Hou er wel rekening mee dat deze voedingen enorm veel lawaai maken. Zo rond de 32 dB.
De fans in de 550W kun je op 5V laten lopen (méér natuurlijk ook ;) )
van die 550W blijft trouwens maar een gedeelte gelijke belasting over ongeveer 400W geloof ik.
66 + 175 + 168 + 2,5 + 6 + 15 = 432,5 Watt Max (571W Piek).
Ik heb er inmiddels al weer 2 versleten.
Dan doe je toch iets niet goed, zie het Q-tec ervaringen topic met oa mijn review en hardware-opstelling. ;)

Gebruik de search en naslagwerken alvorens een topic te openen! Zie: Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:06 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.