Toon posts:

keuze tussen Shuttle SN41G2 of Soltek EQ3702

Pagina: 1
Acties:
  • 64 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Op het net en dus ook hier is zeer wijnig te vinden van de nieuwe soltek EQ3702. _/-\o_ Ik was van plan om de Shuttle te kopen maar de soltek EQ3702 lijkt me ook wel vet. Ziet er beter uit en mogelijkheid om 2 DVD spelers/recoders te plaatsen. Wie weet waar meer informatie te vinden is overde soltek EQ3702 dan deze:

http://www.soltek.de/English/product/QBIC/EQ3702.htm

http://www.vr-zone.com/?i=95&s=1

Wie o wie?

Het kan toch niet zo zijn dat iedereen de P4 uitvoering van de Soltek geweldig vind, en deze AMD versie niet? Bedoel, de chipset van deze is veel beter, en bezit een goede Gforce geïntregeerde grafischekaart. Of zijn jullie het niet met me eens dat dit een geweldige barebone is? Hadden we nu maar wat meer gegevens :'(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 17:40 ]

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
shuttle is goed maar die soltek heeft wel wat beter dingen erin zitten, de chipset is beter, heeft standaard TV-out (shuttle niet, moet je een kaart voor kopen) en dual monitor support. als ik niet als een shuttle had zou ik die kopen, kan ook een brander en dvd tegelijk in, dat scheelt. alleen het koelingssysteem, is dat ook zo netjes als de shuttle? (met heatpipe)

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025

Verwijderd

Topicstarter
Bug2Fix: de Shuttle die ik hier bedoel heeft dezelfde chipset als de Soltek.
Dev icey: onder die links is ook niets te vinden van de soltek eq3702.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij is er nog weinig bekent over de EQ3702 omdat hij pas 20-9-2003 uitgebracht is.

Dit heb ik uit:
http://hardware-mag.de/news.php?id=34658

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 21:37

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Je kan in ieder geval eens zoeken naar informatie over de Soltek op www.sudhian.com en forums.sudhian.com, daar weten ze vrij veel van dit soort zaken af. Persoonlijk lijken de Soltek-barebones me zeker geen slechte keus - ik zit er zelf ook naar te kijken, maar heb nog geen keus gemaakt :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

Verwijderd

Topicstarter
http://www1.soltek.com.tw/German/download/main/B7A-F.htm
Hier staat in elk gevan de gegevens van het moederbord zoals manual en drivers. :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem vandaag besteld. Ben zeer benieuwd!!! :9 :P

• dev icey
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-12-2025
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 15:29:
Ik heb hem vandaag besteld. Ben zeer benieuwd!!! :9 :P
Hou ons op de hoogte >:) ben zelf ook op zoek naar een mooie barebone.

• The Third Man
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

The Third Man

The Third Jellyfish

BuG2FiX schreef op 21 October 2003 @ 15:37:
shuttle is goed maar die soltek heeft wel wat beter dingen erin zitten, de chipset is beter, heeft standaard TV-out (shuttle niet, moet je een kaart voor kopen) en dual monitor support. als ik niet als een shuttle had zou ik die kopen, kan ook een brander en dvd tegelijk in, dat scheelt. alleen het koelingssysteem, is dat ook zo netjes als de shuttle? (met heatpipe)
Dikke onzin, de SN41G2 heeft zowel tv-out (S-video) als dual monitor. De shuttle heeft ook maar 1 5¼" bay, dus daar moet een combodrive in als je zowel dvd wilt lezen als cd branden.

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-07 13:27
Lekkere Kwal schreef op 22 October 2003 @ 16:11:
[...]
Dikke onzin, de SN41G2 heeft zowel tv-out (S-video) als dual monitor. De shuttle heeft ook maar 1 5¼" bay, dus daar moet een combodrive in als je zowel dvd wilt lezen als cd branden.
excuus, ik had het typenummer door de war gehaald, ik heb er zelf eentje met een VIA chipset. mijn fout dus.

Verwijderd

Topicstarter
Eindelijk heb ik hem binnen. Ziet er geweldig uit en is lekker snel met een AMD 2800+ en 2x 512Mb (kingston kvr33x64c25/512)geheugen.

Nu heb ik wel een probleem, als ik een spel bv. pro evolution soccer2 draai zie ik allemaal blokjes (misschien checkerboard) in beeld en als ik pech heb reboot het systeem zelfs zonder enige waarschuwing. Ik heb al diverse versies van de videodriver geprobeerd maar zonder suc6.

Wie kan me helpen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben er achter, het is waarschijnlijk de combenatie van geheugen en mainboard. Met ander geheugen heb ik geen problemen. Met het Kingston geheugen heb ik met memtest ook geen problemen alleen dus met het gedeelte dat geshared wordt voor video.

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 15-12-2003 15:03 . Reden: spelling ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 december 2003 @ 14:59:
Ik ben er achter, het is waarschijnlijk de combenatie van geheugen en mainboard. Met ander geheugen heb ik geen problemen. Met het Kingston geheugen heb ik met memtest ook geen problemen alleen dus met het gedeelte dat geshared wordt voor video.
Heb dus ook zo'n soltek ,en heb me echt rot zitten zoeken aan wat het precies zou kunnen liggen, want had dit probleem ook .
Blijkbaar als je in advanced chipset features in je bios, de memory auto precharge functie disabled, dan werkt alles perfect. Beter laat dan nooit, maar nu weet je tenminste aan wat het lag :)

Verwijderd

Topicstarter
Met een bios-update is het prbleem verholpen

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 april 2004 @ 08:45:
Met een bios-update is het prbleem verholpen
hoi hoi,

heb gister me EQ3702 binnengekregen, en ook heb ik last van het automatisch opnieuw opstarten van de pc...
maar die bios-update krijg ik wel op een diskette, maar niet als boot diskette

hoe moet ik dat doen??

grtz Auke

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Het is niet de bedoeling om eenzelfde probleem in meerdere topics onder te brengen en al helemaal niet om oude topics kansloos uit de sloot te halen.

Zie dus mijn sluitmessage in je andere topic.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.