[XP] File sharing met meerdere routers!??

Pagina: 1
Acties:

• LyxKyo
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 01-05 19:54

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
Ik probeer ff snel bestanden te delen via windows xp.
1 laptop is aangesloten via een draadloos netwerk kaartje op een draadloos routertje.
1 pc staat op een normale router, die router maakt ook verbinding met dsl. Dat draadloos routertje krijgt zijn internet via de normale router.
Die opstelling van de routers is niet te wijzigen.
Dus de bestanden op de laptop moeten op pc te zien zijn en andersom.
Beide PCs staan in dezelfde workgroups, alleen zien ze elkaar niet. Allebei de pcs runnen xp. Wat kan ik instellen wijzigen?? ik weet wel als beide pcs op 1 router staan er geen probleem is, dus het moet met die verschillende routers te maken hebben...
How to see each pc in my network??

cheers!

Verwijderd

Bij XP moet je wat gedeelt hebben staan anders kan je standaard de andere computers al niet zien. Werkt het wel als het ip-adres van de andere machine in je verkenner intyped?
(Slechts 1 van die routers werkt toch als dhcp server?)

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Kunnen de pc's elkaar wel pingen :?

En kan het niet aan de routers liggen, dat ze iets blokkeren? Kan je ze configureren :?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Wat als je VPN verbindingen tussen de routers onderling aanlegt?

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
standaard staat er al het 1 en ander gedeeld,maar de pc moeten zichtbaar zijn ook al heb je niets gedeeld. check nu ff firewall en zo.. ben zo trug

cheers!

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
1 dhcp ja

cheers!

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:56

momania

iPhone 30! Bam!

Ik zie dat je nou vrij nieuw bent verder, dus nog wel kom op GoT ;)

Zou je aub wel de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop willen gebruiken als jouw reply nog de laatste is en je wat hebt toe te voegen? Een reply binnen 24 uur wordt gezien als het 'kicken' van je topic en niet erg op prijs gesteld ;)
Zie ook Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

Heb je ook al in Network Troubleshooting gekeken in de faq's die daar bovenaan staan?
En eventueel zelf al wat gezocht mbt tot het 'elkaar niet zien' met onze eigen search

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 14:31:
Wat als je VPN verbindingen tussen de routers onderling aanlegt?
Zit nu boven (desktop pc) en ik zie de laptop nu wel, alleen kan ik er niet in komen... ga nu ff naar de laptop om te kijken of ik de dektop nu wel kan zien. Hij geeft aan als ik de laptop probeer te openen vanaf desktop dat ik geen rechten heb.. Dit heb ik ooit vaker gehad, toen had 1 of ander protocol of service bij de eigenschappen van mijn NIC geinstalleerd, en toen ik username and password invullen om mezelf te identificeren.. Weet iemand welke service of protocol hiervoor zorgt??
nu staat aan:
- clien voor ms netwerk
- betands en printdeling voor ms netwerk
- qs pakketplanner
- tcpip
let me know,thnx

cheers!

Verwijderd

nicknec schreef op 21 October 2003 @ 14:59:
[...]

Zit nu boven (desktop pc) en ik zie de laptop nu wel, alleen kan ik er niet in komen... ga nu ff naar de laptop om te kijken of ik de dektop nu wel kan zien. Hij geeft aan als ik de laptop probeer te openen vanaf desktop dat ik geen rechten heb.. Dit heb ik ooit vaker gehad, toen had 1 of ander protocol of service bij de eigenschappen van mijn NIC geinstalleerd, en toen ik username and password invullen om mezelf te identificeren.. Weet iemand welke service of protocol hiervoor zorgt??
nu staat aan:
- clien voor ms netwerk
- betands en printdeling voor ms netwerk
- qs pakketplanner
- tcpip
let me know,thnx
Een VPN is trouwens overkill nu ik erover nadenk.

Maar, de routers doen NAT waardoor je ene systeem het andere systeem wel kan zien, maar andersom niet. Een DMZ zou ook oplossing kunnen bieden.

• LyxKyo

LyxKyo

Dreambox was fun!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 15:05:
[...]
Een VPN is trouwens overkill nu ik erover nadenk.

Maar, de routers doen NAT waardoor je ene systeem het andere systeem wel kan zien, maar andersom niet. Een DMZ zou ook oplossing kunnen bieden.
Het is opgelost, gelukkig... Heb de wizzard ff gedraaid en hij deed het, ik had alle instellingen handmatig ingevoerd... dus das mooi!

Loop nu alleen tegen een ander probleem aan...
check andere topic in network troubleshooting:

" Hi,

Heb net mijn netwerk in de lucht, lukt hiet niet om mijn mappen te delen, de mappen zijn alleen te delen via de standaard "shareddocs".
http://www20.brinkster.co...oorbeelden/vvoorbeeld.jpg zie HET IS GRIJS!!! niet actief weet iemand wat de reden hier van is.. ??
"

wachtend op jullie expertise ;)

cheers!

Pagina: 1