Max kwaliteit op oude PC

Pagina: 1
Acties:

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-08 15:00
Ik hoop dat dit het goede forum is, maar hier mijn probleem:

Ik heb een presentatie op school, waarvoor ik een filmpje moet afspelen die met een beamer geprojecteerd hangt, maar het nadeel is dat deze beamer aan een oude PC hangt. Het zijn P2 450 met 256 mb ram machientjes, waar dat filmpje op moet komen te draaien.

Nou is als eerst de vraag, gaat dit sowieso wel lukken, want ik heb het zelf nog nooit geprobeerd. Zo ja, wat zal de max kwaliteit zijn met welke compressie methoden. Omdat deze computer op een school staat zal deze ook wel beveiligd zijn tegen het instaleren van software en er draait NT 4.0 op.

Wat zijn mijn opties? (behalve dan een laptop ergens vandaan halen.. dit probeer ik nog maar nog geen succes...)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

wat voor filmpje is het??

een divx bijvoorbeeld heeft toch wel minimaal 400 mhz nodig, en dan het liefst een p3.
misschien dat het nog gaat met met die p2, maar het is krap.

en verder, hoe minder compressie hoe lichter de pc kan zijn.

Verwijderd

je zou het met bink kunnen compressen en er een exe van maken, Hoef je ook niks te installeren op die pc :)
http://www.radgametools.com/bnkmain.htm

Specs nodig om dit aftespelen is slechts een 200mhz cpu. 8)

• m33p
Kijk, dat is een nog betere oplossing. Damster, het is een filmpje van een spel (wat acties) die horen bij een presentatie.

Verwijderd

Als het gewoon een avi filmpje is van MPEG ofzo in Windows Media player moet dat normaal wel lukken, al zou ik het niet echt op "full-screen" zetten >:)

• m33p
Hmz, nu zit ik met het volgende probleem... eigenlijk hoort dit niet in dit topic maarjah...

Het filmpje is gecompressed met Xvid, en omzetten naar bik werkt dan niet (?), ik krijg hem ook niet naar een uncompressed avi of een andere codec, iedeën?

Verwijderd

Ideen ?
Ja hier eens een kijkje nemen ;)
en omzetten naar bink werkt dan niet
Wel hoor gewoon avi selecteren, en bink it klikken. En dan even de juiste instellingen goed zetten en klaar. :)

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 14:48 ]

• CodeIT
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-08 10:50

CodeIT

Code IT

Als die schoolpc een cdrom heeft waar ie vanaf kan booten kun je met movix werken, dit is een klein windows programmaatje die een iso maakt van je film. Die iso zet je op cd. Zodra de pc aangaat en boot vanaf cd begint de film met spelen. Xvid en divx werken ook gewoon.
Movix zet eigenlijk gewoon een linux distro van 7 MB icm met mplayer op die cd. Werkt perfect hier, meestal zijn namelijk op school niet de goede codecs geïnstalleerd en mag je ze zelf ook niet installen.

[ Voor 15% gewijzigd door CodeIT op 21-10-2003 14:46 ]

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
JanTenHove schreef op 21 October 2003 @ 14:43:
Als die schoolpc een cdrom heeft waar ie vanaf kan booten kun je met movix werken, dit is een klein windows programmaatje die een iso maakt van je film. Die iso zet je op cd. Zodra de pc aangaat en boot vanaf cd begint de film met spelen. Xvid en divx werken ook gewoon.
Movix is eigenlijk gewoon een linux distro van 7 MB icm met mplayer. Werkt perfect hiero
Hoe zit dat met het geluid dan, werkt dat wel onder de distro dan ?

• CodeIT

CodeIT

Code IT

Viper_74 schreef op 21 October 2003 @ 14:45:
[...]

Hoe zit dat met het geluid dan, werkt dat wel onder de distro dan ?
Ja geluid werkt ook en eventueel kun je bij het maken van die iso ook subtitles toevoegen. Stond ook toevallig deze maand in de CT!.

• m33p
@XenoDaSouljah:
Welke instellingen, ik heb gewoon compressie uit (want dit is opzich niet belangrijk want het filmpje past wel op CD, dan en ros ik op convert, de eerste paar frames gaan goed, dan krijg ik een error dat het filmpje corrupt is (wat deze dus niet is, want ik kan hem gewoon afspelen) en dat bink er een weg omheen probeert te vinden.

Speel ik heb dan af, krijg ik zwart beeld (wat de eerste xx frames van het filmpje zijn) en dan een groen beeld met gekleurde vlakken (wat je ook vaak bij een verrotte DivX hebt :S)

@JanTenHove:
Hmz het is een optie, kweet alleen niet of de leraar daar blij mee is, tis nogal een computer analfabeet en dan ken je het wel....

@Viper_74:
Geluid is gelukkig niet belangrijk :)

• m33p
verkeerde knopje

[ Voor 98% gewijzigd door m33p op 21-10-2003 14:51 ]

• m33p
@JanTenHove:
Maar de computer staat standaard al aan ;) tis een leraren PC

[ Voor 131% gewijzigd door m33p op 21-10-2003 14:53 ]

• CodeIT

CodeIT

Code IT

@JanTenHove:
Hmz het is een optie, kweet alleen niet of de leraar daar blij mee is, tis nogal een computer analfabeet en dan ken je het wel....
Je hoeft het ook niet te zeggen :P, je flikkert het cdtje erin en zet die pc aan.

• Cuno
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Probeer eens ffdshow te installeren, dit draat prima op p2's.

• m33p
Hmz, ik heb ze allemaal eens nagekeken, en alleen Binkplay voldoet aan de eisen. De ISO is een 2e optie, maar het liefst zou ik het via Binkplayer doen.

Ik zit alleen met het probleem dat ik bij dat filmpje steeds een error krijg. Wat is een codec die Binkplayer wel ondersteund?

Verwijderd

Zover ik weet (uit ervaring) gaat Huffyuv, Divx 3,5, en de laatste xvid builds zonder problemen. Mocht je toch problemem houden zul je wel conflicten hebben tussen bepaalde codec. In principe heb je alleen dit nodig:

Huffyuv
Divx 3.11
Divx 5.1
Xvid (laatste builds)
Ac3 Playback filter
Eventueel ffdshow filter

Ik ben iig nog geen filmpje van het net tegengekomen die daar niet mee afspeelt ;)

edit:
via advanced play kun je een bink movie compilen naar een exe.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 15:54 ]

Pagina: 1