Toon posts:

Umax 2100U klote scanner

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil even mijn gal spuwen.

Ik heb een Umax astra 2100U fatbed scanner geprobeerd te instaleren op w2k-pro.
En dit lukt NIET , de zogenaamde 2k drivers zijn kut en werken niet .
Mocht iemand dit probleem kennen en een oplossing weten, (op het kopen van een goeje scanner of een ander OS instaleren na) hoor ik het graag.

Ik heb em niet gekocht maar gekregen, dus dat scheelt toch maar weer... Maar toch

Verwijderd

Probeer vuescan eens.
www.hamrick.com

• Big_Tower
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-08-2024
Ik heb idd hetzelfde gehad. Onder Win 98 SE werkte hij perfect evenals Win XP, maar onder W2000 doet dat ding idd geen ene moer. Zelfs via de supportpage van Umax ben ik er niet uitgekomen. Terwijl zij glashard, mailwisseling, zeggen dat het moet werken. :?

Ik ben van ellende maar over gestapt op Windows XP, om toch maar te kunnen scannen. Voor Windows XP ben je trouwens de drivers van Umax niet nodig, tijdens de installatie wordt de scanner keurig herkend. Alleen de knoppen werken niet. :*)

Maar ik wens je er verder veel suc6 mee.

Verwijderd

Topicstarter
Vuescan geinstaleerd doet ook niets jammer .
Ik denk dat ik het hier maar gewoon bij laat zitten, dammit.
Ik zal 'ooit' wel naar XP overstappen.

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-12-2025
Wat werkt er dan niet aan de drivers?
The hardware assistent of Win2k chooses the wrong '.inf' file to install the scanner. zie : http://www.umax.co.uk/support/technotes/f122B.htm#scsimap

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

Verwijderd

Topicstarter
Goed we gaan het weer proberen...
Win2k asks for the 'scsimap.sys'
Dit ben ik nog niet tegengekomen.

'win2k ask-te' bij mij om het bestand ; 'pv8630.sys' (wat je, volgens de instucties, apart moest dowloaden) en daarna om het bestand ; '1220u.inf' wat mijn computer direct liet crashen...

Verwijderd

Topicstarter
Nou dat was leuk... Sluit dit topic maar want hij doet het nog steeds niet. :frust:
Pagina: 1