Toon posts:

[XP]Thuis netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Thuis hebben we een router, en twee pc's met windows xp. Beide pc's zijn aangemeld op de werkgroep "THUIS", wanneer ik via PC A naar deze werkgroep ga zie ik beide pc's netjes zoals het hoort, echter krijg ik alleen toegang tot PC A en niet tot PC B, er komt te staat dat ik geen toegang tot de netwerk resource en dat \\PCB niet bestaat.

Wanneer ik op PC B naar de werkmap ga komt er te staan dat de PC geen toegang heeft tot de netwerk resource.

Verwijderd

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-08 08:06

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je wel de schijven/mappen gedeeld? Je moet namelijk mappen/schijven apart op gedeeld zetten. Dit kun je doen door met de rechtermuisknop op bijv je harde schijf te klikken in Deze Computer, dan opent zich een menutje. Kies daaruit Eigenschappen. Ga dan in het venster dat zich dan opent naar Delen en Beveiliging, en zet daar het delen van dat station.
Je kunt ook gewoon de Wizard Thuisnetwerk draaien en op het eind kun je kiezen om verder te gaan met een wizard voor bestanden delen.

Voordat je dit soort vragen stelt zou je eigenlijk de search moeten gebruiken of ff wat FAQ's doorlopen. Weet bijna zeker dat dit soort vragen eerder gesteld zijn.
Zet hier ook even neer wat je allemaal al gedaan hebt om zelf het probleem op te lossen. Dit voorkomt dubbele antwoorden.

[ Voor 22% gewijzigd door Ultraman op 21-10-2003 13:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
Op beide pc's is het een en ander gedeelt, netwerk wizard heb ik ook doorlopen en de in de search gevonden microsoft help: WinXp Pro Thuis netwerk problemen. wie helpt?

Verwijderd

Twee dingen even checken:
  • "NetBIOS over TCP/IP" aanvinken
  • "Microsoft File- and Printersharing"-service geïnstalleerd
Het kan helpen om op alle machines even dezelfde user aan te maken met dezelfde pass, en daarmee op één van de machines in te loggen. Alhoewel dit eigenlijk nog niet aan de orde zou moeten zijn, pas bij het aanvragen van shares..

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
wat van OS gebruik je zelf? en de andere computer?

Verwijderd

Topicstarter
Net BIOS over TCP/IP staat op beide aan, browser monitor service ook, beide pc's draaien winxp, de ene pro en de ander home edition
Pagina: 1