router en switch snelheid

Pagina: 1
Acties:
  • 81 views sinds 30-01-2008

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:03
ff op de deur in huis te vallen.
pas geleden heeft mijn pa speedxs extreme abbo aangevraagd met een router.
thuis heb ik al een switch staa(10/100). ik weet dat je switch op je router kan aansluiten.
maar collega van mijn pa zei dat dat veel langzamer is. hij zei dat ik beter een 4ports had kunnen nemen(switch voor nix gekocht :r 2 weken oud).
hij zegt dat de router via de switch eerst elke pc afgaat om pakketje af te leveren en dan pas de volgende. ik denk dat hij in de war is met een hub.
maar is er veel verlies in snelheid of is het te verwaarlozen :?

[This space is for rent]

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11:28

steveman

Comfortabel ten onder

nou hier heb ik een netwerkje met router + switches geen enkel verlies van snelheid dacht ik zo.

Ik dacht ook juist dat een switch efficienter was :?

ik las net je ondertitel, battlefield valt er prima mee te spelen ;)

[ Voor 20% gewijzigd door steveman op 21-10-2003 13:16 ]

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

• WiNlUx
  • Laatst online: 12-09-2023
PoweRoy schreef op 21 October 2003 @ 13:14:
ff op de deur in huis te vallen.
pas geleden heeft mijn pa speedxs extreme abbo aangevraagd met een router.
thuis heb ik al een switch staa(10/100). ik weet dat je switch op je router kan aansluiten.
maar collega van mijn pa zei dat dat veel langzamer is. hij zei dat ik beter een 4ports had kunnen nemen(switch voor nix gekocht :r 2 weken oud).
hij zegt dat de router via de switch eerst elke pc afgaat om pakketje af te leveren en dan pas de volgende. ik denk dat hij in de war is met een hub.
Hehe, laat die collega's hier eens ff de NT faqs lezen hehe :P

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

????

Switch is juist "intelligent" en geeft alleen de pakketjes door aan de pc die het aanvraagt. Kijk een HUB, die is dom en dumpt inderdaad gewoon de pakketjes door IEDER poortje.

:-)

Collega's....soms maken ze zulke leuke grappen!

[ Voor 5% gewijzigd door swampy op 21-10-2003 13:19 ]

There is no place like ::1

• PoweRoy
  • Laatst online: 11:03
dach ookal broodje aap verhaal :P maar thx voor snelle replies, kan ik weer rustig slapen en wachten op extreme abbo. @home zuigt de laatste tijd :P

[This space is for rent]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-08 21:37

leuk_he

1. Controleer de kabel!

PoweRoy schreef op 21 oktober 2003 @ 13:14:

Een hub is overigens bijna niet meer verkrijgbaar.

Het verschil insnelheid is te verwaarlozen. Alle consumenten versies van Breedband internet zijn VEEL langzamer dan 100Mb ethernet van de switch (zelfs aan 10mbit hebje meer dan genoeg lan om te internetten)

Een switch moet in elk data pakketje kijken voor welke interface het bedoeld is, en pas als de headers voorbij zijn kan hetdoorgestuurd worden. Dus een switch veroorzaakt wat vertraging. echter een switch stuurt een datapakketje alleen naar de juiste computer, en ontlast de rest van het netwerk.

Een hub is in theorie sneller op een klein netwerk, maar dat wordt weer teniet gedaan doordat een switch full duplex kan draaien, en een hub (in mijn ervaring) niet.

Maar voor internetten maakt een hub/switch/router niet zoveel uit, Je router is misschien een beperkende factor, maar nog meer de configureatie. Affijn het is theorie, in de praktijk kun je het allemall snel genoeg aan de praat krijgen.

(als je maar een ethernet modem neemt ipv van een USB modem, dat maakt wel uit voor een extreme speed abbo)

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 16-08 11:39
Wel is een hub bij kleine netwerken ( < 10 ) sneller dan een switch, ook al (zoals hier boven werd gezegt) is het verschil minimaal. Een losse switch aan een router hangen kan ook gewoon, en geef geen merkbaar snelheids verlies.

Verwijderd

Ik heb juist het tegen overgestelde van de TS.

De ingebouwde switch van mijn E-tech router is slechter qua snelheid.

Mijn 5 prts 10/100 switch is veel sneller.

De snelheid van ftp via de ingebouwde switch: tot ongeveer 100 kb/s
De snelheid van ftp via losse 5 prts switch: max 10 mb/s

Dus tel uit je winst.

Ik dacht ook van: "Alles geintegreerd", maar de switch van de router is bij mij slechter.

Dus ik zou zeggen, probeer eens met en zonder losse switch. FTP is een handig protocol om te kunnen testen.

Verwijderd

Hebben wij die FAQ's voor niets zitten tikken ofzo :?

Wat is het verschil tussen een Hub en Switch? :)

Voortaan graag wat verder kijken dan je neus lang is. Dit soort onderwerpen zijn al lang en breed besproken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.