Toon posts:

Stop error, help me de oorzaak vinden!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende systeem een aantal maanden geleden samengesteld:

- CPU: Intel P4 2.8 GHZ 800 FSB
- Moederbord: Asus P4C800 Deluxe
- Geheugen: Corsair TWinX 2x 256 MB 3200 LL
- Videokaart: Geforce 4 Ti4400
- Hardeschijf: Maxtor 80 GB 7200 RPM
- 300 WATT B-merk voeding.

Het OS wat ik draai betreft Windows XP Pro SP1. Het systeem is niet overgeclocked.

Afgelopen zondag kreeg ik een stop error. Na het rebooten wilde ik weer inloggen en vlak nadat ik inlogde kreeg ik precies dezelfde stop error. Het betreft de volgende stop error.

STOP: 0x0000008E (0xC0000005,0x806104C7,0xF661D9AC,0x00000000)

Heb toen geprobeerd om in te loggen in safe mode. Dit werkte. Ook kan ik safe mode + network kiezen. Maar safe mode + vga veroorzaakt dezelfde stop error.

Om achter de oorzaak te kunnen komen ben ik gaan googlen en kwam er achter dat dit een vrij algemene error is. Op microsoft.com kwam ik een artikel tegen waarin stond dat het aan kapotte geheugen kan liggen.

Ik heb vervolgens de geheugen vervangen, maar de stop error bleef. Ook heb ik geprobeerd om windows opnieuw te installeren, maar ook tijdens de installatie kreeg ik dezelfde stop error.

Ik heb vervolgens alle niet essentiele onderdelen los gekoppeld, maar de stop error bleef komen.

Ook heb ik memtest geprobeerd te draaien met de meeste onderdelen los gekoppeld (ook HD), maar deze blijft telkens hangen.

Vervolgens heb ik een andere videokaart geprobeerd, maar de error bleef.

Heb toen de laatste bios erin geflasht, maar ook toen bleef de error komen.

De onderdelen die ik dus nog niet heb kunnen vervangen zijn het moederbord, de cpu en de voeding.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen.

Mochten er mensen zijn die een minidump (wat windows maakt na een error) kunnen debuggen, dan wil ik graag een dump sturen (64KB)...

Ik hoop dat er mensen zijn die me verder kunnen helpen.

Verwijderd

Geheugen dus. Vervang dat eens, of als je meerdere bankjes hebt, één voor één testen. Volgens mij had je dat zelf ook al wel kunnen beredeneren... :)

Verwijderd

Topicstarter
heb al verschillende geheugen reepjes geprobeerd

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk even de geheugentimings na, het kan zijn dat deze te strak staan, ook voor het nieuwe geheuegen. Probeer desnoods even in de BIOS de fail-safe defaults te loaden, dat mag ook nog wel eens helpen.

Om het geheugen echt te testen is het draaien van memtes86 wel aangeraden trouwens, alleen de reepjes hoeven niet het probleem te zijn (neem b.v. die timings).

[ Voor 29% gewijzigd door Laurent op 21-10-2003 15:19 ]

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 13:13:
heb al verschillende geheugen reepjes geprobeerd
Hoeveel reepjes tegelijk? Probeer het met één.., als je dat al gedaan hebt, vermeld het ff. Is makkelijker om je probleem op te lossen.

[ Voor 20% gewijzigd door Pewwy op 21-10-2003 15:26 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb eerst de reepjes die erin zaten 1 voor 1 geprobeerd en in verschillende sloten...helpt niet.

Daarna heb ik andere reepjes geprobeerd en dat verhielp het probleem ook niet.

De timings zijn niet te strak.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dit ijkt me een voeding probleem>> 300 watt bMerk voor zon mooi en krachtig systeem houdt niet over...

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:42

momania

iPhone 30! Bam!

0x0000008E: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
(Click to consult the online MSDN article.)
A kernel mode program generated an exception which the error handler didn’t catch. These are nearly always hardware compability issues (which sometimes means a driver issue or a need for a BIOS upgrade).
Als het bij installeren ook al is lijkt het bij jou dus echt hardware related.
Probeer eens met zo min mogelijk hardware in je pc te booten en te installeren.

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Verwijderd

Heb dit met m'n vorige mobo gehad.

Lag aan het chipje op mobo welke de CAS instelt.
Ik had CAS-2.5 geheugen, BIOS zag deze als CAS-2

Probeer dit:
In de BIOS staat de CAS-Latency op Auto
Zet deze Manual op bv 3 of 2.5 en test dit uit.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
momania schreef op 21 October 2003 @ 16:03:
[...]

Als het bij installeren ook al is lijkt het bij jou dus echt hardware related.
Probeer eens met zo min mogelijk hardware in je pc te booten en te installeren.
Dit is niet de preciese error die ik krijg. Bij de error die ik te zien krijg staat geen omschrijving oid.

Morgen maar een betere voeding erin zetten, kijken hoe het dan gaat.

• Viper®
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Haal anders alle kaarten uit je moederbord, haal alles los behalve je schijf met Windows. Start in safe-modes, gebeurd het dan nog steeds.
Geheugen vervangen, geheugen timings zo traag mogelijk, eventueel nieuwe voeding, nog steeds ?
Bios resetten, eventueel nieuwe bios, nog steeds?
Herinstallatie Windows zoals je opstelling nu is, nog steeds ?

Probeer dat eens :) nog steeds stops... dan weet ik het ook niet meer
Pagina: 1