Ik heb een winnt 4.0 server (die binnenkort gemigreerd wordt) maar nu voor veel broadcast verkeer schijnt te zorgen. Ik kan echter totaal geen oorzaak vinden van het vele verkeer. Er draait geen DHCPclient/server op, geen DNS. Services als Computer Browser staat uit en er staatn geen vreemde prottocollen op aan. En draait verder een www, ftp en mail server op. Ik heb gezocht naar software om broadcast te meten maar kan hier niks voor vinden. Ook op got gezocht maar kon geen informatie vinden. Is broadcast verkeer te meten (op de server zelf)?
Ik heb inmiddels met Etherreal een capture gedaan en ik zie dat hij de hele tijd bij de gateway via het arp protocol een whois vraagt voor elk IP in die range. Is dat uit te zetten?
Er zijn uitsluitend ARP requests naar de gateway.

Meer verkeer met als Destination broadcast is er niet. Is dit normaal die ARP requests (volgens mij wel, allemaal whois'ses naar ip adressen in dezelfde range). En kan ik uitsluiten dat er nog ander broadcast verkeer zou zijn?

Meer verkeer met als Destination broadcast is er niet. Is dit normaal die ARP requests (volgens mij wel, allemaal whois'ses naar ip adressen in dezelfde range). En kan ik uitsluiten dat er nog ander broadcast verkeer zou zijn?
[ Voor 55% gewijzigd door MrCaBLeGuY op 21-10-2003 14:02 ]
Zou je aub niet binnen 24 je topic willen 'kicken', maar de
knop willen gebruiken 
Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Verder denk ik dat je meer kan maakt in Network Troubleshooting, dus verplaats ik em even
Zie ook: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Verder denk ik dat je meer kan maakt in Network Troubleshooting, dus verplaats ik em even
Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*
OK thnx, ze waren niet als kick bedoeld meer als toevoeging, zal volgende keer editten
Ja, dan moet je het virus verwijderen; je server is gewoon geïnfecteerd met een van de bekende internet wormenMrCaBLeGuY schreef op 21 oktober 2003 @ 13:29:
Ik heb inmiddels met Etherreal een capture gedaan en ik zie dat hij de hele tijd bij de gateway via het arp protocol een whois vraagt voor elk IP in die range. Is dat uit te zetten?
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
lekker onderbouwdBrahiewahiewa schreef op 22 October 2003 @ 00:22:
[...]
Ja, dan moet je het virus verwijderen; je server is gewoon geïnfecteerd met een van de bekende internet wormen
wat je ook kan doen is een werkstation in dat netwerk dowen en dan met een tool
gaan sniffen.
zal morgen ff kijken hoe het tooltje heet (ligt op me werk
Sniffer Pro dus
het zijn hoofdzakelijk TCP zendingen dus het is niet het klasieke broadcast(udp) gebeuren
waar dient die server nog verder voor ?
als een workgroup server ? meerdere clients die met hem communiceren?
[ Voor 7% gewijzigd door Duinkonijn op 23-10-2003 11:07 ]
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Nou:
Als een machine systematisch het hele subnet afgaat en een ARP request doet voor elk IP-adres, heb je 99,99% kans op een virus. Als een virus scan op TS' server niks oplevert heeftie òf een slechte virus scanner òf hij is de 0,01% uitzondering die de regel bevestigt. Maar zo lang ik TS niet luidkeels heb horen roepen dattie z'n server al tig keer gescanned heeft met verschillende recente virus scanners die allemaal niks hebben kunnen vinden, hou ik het op een virus.MrCaBLeGuY schreef op 21 October 2003 @ 13:29:
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Probeer het eens met Sniffer Pro zou ik zeggen.
Het kan inderdaad wel een virus zijn ik heb het een keer gehad met m`n laptop ding bleef maar ip adressen pollen zowel binnen als buiten het lan.
Wat maar wat probeert hij te resolven ? is het iets buiten het lan of is hij gewoon op zoek naar werkstations wat hij normaal via de dns of de wins zou doen ?
Het kan inderdaad wel een virus zijn ik heb het een keer gehad met m`n laptop ding bleef maar ip adressen pollen zowel binnen als buiten het lan.
Wat maar wat probeert hij te resolven ? is het iets buiten het lan of is hij gewoon op zoek naar werkstations wat hij normaal via de dns of de wins zou doen ?
Pagina: 1