Toon posts:

[asp.net] geen waarde bij string.length

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus heel simpel het volgende stukje code:

Visual Basic:
1
2
3
sStream = System.IO.File.OpenRead(sFile)
sSize = sStream.Length()
sStream.Close()

ik open even een string lees het bestand in, en hieruit de bestandslengte, nu voor een of andere vage rede, krijg ik geen waarde in sSize, ik heb al een paar keer gedebugged, sStream bevat dus af en toe wel de bestandsinhoud, dit is al een vaag probleem, maar sSize bevat zo en zo nooit een waarde, doe ik iets fout? is er een makkelijkere manier om de bestandsgrote te krijgen?

Stuk wat ik niet begrijp is waarom er niet altijd een waarden in sStream zit....

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
sStream is een stream, geen string.
Je hebt de file ook alleen nog maar geopend, en niet ingelezen.

Kijk eens naar de class StreamReader, en de verschillende Read methods.

[ Voor 28% gewijzigd door whoami op 21-10-2003 13:18 ]

https://fgheysels.github.io/

Verwijderd

Topicstarter
umm gooi maar dicht, bovenstaande code werkt dus wel, ik had alleen ff een variabele omgedraait, was nog laat toen ik dit had geschreven maar ja. Probeer maar eens je hoeft het niet in te lezen, geeft de juiste groote van het bestand, wel vaag, maar het werkt.

• OZ-Gump
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-06 10:37

OZ-Gump

terug van weggeweest

Dat is omdat je een stream creeert die het bestand betreft. Meest misleidend is denk ik je topictitle geweest, waarin je string.length hebt staan... :X ;)

My personal website

Verwijderd

Topicstarter
klopt, had stream.length moeten zijn, was ook een beetje aangeschoten heh toen ik dit maakte, maar maakt niet uit, het werkt nu zoals het daarboven staat.

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:38
Kijk trouwens ook eens naar de FileInfo class.

https://fgheysels.github.io/

• UniCache2
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-03 09:30
offtopic:
Je was aangeschoten om 13:02 uur?? :-)

Verwijderd

Topicstarter
offtopic:
nee gister avond toen ik het probleem ondervond, en werd een beetje laat wakker vandaag
Pagina: 1