Nieuwe doorbraak? Nieuw Projectiescherm voor beamers

Pagina: 1
Acties:

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik werd geattendeerd op de weblog van Adam Curry (live.curry.com/dutch), waarin hij het heeft op een nieuwe doorbraak op het gebied van projectie schermen.

Het beeld schijnt veel helderder te zijn, en omgevingslicht zou geen probleem meer zijn. Met een middelmatige beamer zou je met dit scherm een betere beeldkwaliteit kunnen bewerkstelligen dan een duur plasmascherm.

De site van het bedrijf dat deze dingen verkoopt is: http://www.grandmasterview.nl

Ook op Viperweb.nl staat er een stukje over geschreven http://log.viperweb.nl/2003/10/19.html#a103

Heeft iemand hier zo'n ding (gezien), of er meer over gehoord? Ik heb net een prima 2ehands beamer aangeschaft en ben erg te spreken over de resultaten, maar voor Home Theatre kun je de kwaliteitslat natuurlijk niet hoog genoeg :9 leggen!

• BuG2FiX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 14:24
als je die site leest, dan lijkt er te staan 'wij verkopen lucht'. Het gaat om een projectiescherm, dus over projectie op een scherm. vervolgens hebben ze het over 'perfect stilstaand beeld' wtf heeft dat met het scherm te maken, ik denk dat je beamer dat bepaald. Verwarrend. of zie ik het verkeerd?

er staat helemaal niks over het hoe en waarom dat scherm zo goed zou zijn, alleen dat ie er heel gaaf uit ziet blijkbaar. heb je die productinfo al opgevraagd? ben benieuwd.

• Likos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-04-2024
Ik heb ergens iets gelezen over dat er een speciale gepolariseerde laag op zit die alleen het licht wat "van voren" op het scherm invalt wordt gereflecteerd, en dus omgevingslicht minder storend wordt.
Je beeld vanuit je projector wordt dus beter in vergelijking met een traditioneel scherm

Verwijderd

Leuk dat er op dat gebied geïnnoveerd wordt, natuurlijk. Maar volgens mij kan je beter een paar honderd euro bij je beamerbudget optellen, en een plaat MDF wit (+zwart voor contrastrand) schilderen en aan de muur hangen... :)