[raid] huidige installatie behouden

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hay,

Ik heb hier een qtec ide-raid controller die ik wil inzetten voor een raid 1 configuratie.

Nu kom ik af en toe wel eens tegen dat als je gaat mirroren je je systeem zou kunnen behouden als je eerst je drivers installeert (onder xp in dit geval). Maar.. wat dan? Kan je daarna je hdd's aansluiten op je controller en in de bios een nieuwe raid array aanmaken? Dan verlies je toch ook alle data :?

Of is het een beter idee om na het installeren van de drivers, een image te maken, controller aansluiten, array maken en dan image terugzetten

En tenslotte :) : of is er soms een andere manier?

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwacht dat het e.e.a. af hangt van de gebruikte controller.

Met mijn Fastrack TX2 van Promise heb ik gewoon de drivers geïnstalleerd, de tweede harddisk eraan gehangen, een reboot gedaan en de array aangemaakt (RAID1) en vlotjes had ik een RAID1.

ARME AOW’er

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hmm tja.. t is dus een qtec 340R controller met een Silicon Image (Sil 0680 ACL144) chip erop..

• Robtimus
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:44

Robtimus

me Robtimus no like you

Maak backups en probeer het uit.

More than meets the eye
There is no I in TEAM... but there is ME
system specs

Verwijderd

Raid 1 gaat bijna altijd goed. Heb het zelf in ieder geval nog nooit meegemaakt dat het fout ging. Data van de eerste schijf blijft gewoon behouden. In geval van twijfel doe je eerst een duplicate zodat beide schijven dezelfde inhoud hebben.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

MadMurdock schreef op 21 October 2003 @ 13:13:
Hmm tja.. t is dus een qtec 340R controller met een Silicon Image (Sil 0680 ACL144) chip erop..
Daar is i.i.g. eerder over geschreven in andere topics. Denk dat je daar ook maar eens op moet gaan zoeken.

Voor dat je dat doet zou ik ook maar eens de uitstekende FAQ bekijken waarin een uitgebreid deel aan RAID wordt besteed.

Mogelijk vindt je daar snel een antwoord op je vraag maar nogmaals, ik voorzie geen problemen.

ARME AOW’er

Pagina: 1