Duizenden mailtjes per week! Hoe stop ik dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• sgiethoorn
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 14:18
Ik word de laatste tijd gebombardeerd met duizenden mailtjes met de volgende inhoud....

Van: System Administrator <postmaster@hetnet.nl>
Bijlage: ATT00016.dat
Onderwerp: Undeliverable: Delivery Status Notification (Failure)

Your message

To: Commercial Customer
Subject: Update

did not reach the following recipient(s):

ja1977@yahoo.dk on Tue, 21 Oct 2003 12:09:47 +0200
There was a SMTP communication problem with the recipient's email
server. Please contact your system administrator.
<hnexfe09.hetnet.nl #5.5.0 smtp;554 delivery error: dd Sorry, your
message to ja1977@yahoo.dk cannot be delivered. This account is over
quota. - mta176.mail.scd.yahoo.com>

-------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik wil dit natuurlijk NIET!!!!
Hoe kom ik hier vanaf?????? Ik word wanhopig.... :'(

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:52

job

blijkbaar heb jij een virus, dat virus zit allerlei mailtjes te sturen naar niet bestaande adressen. (of adressen waarvan de mailbox vol is (zoals in het voorbeeld))

of iemand die jij kent heeft een virus dat met jou email adres als afzender mailtjes stuurt naar niet bestaande adressen.

ik zou in elkgeval even je pc op virussen scannen: http://housecall.antivirus.com/

[ Voor 10% gewijzigd door job op 21-10-2003 12:19 ]

Verwijderd

Oei,..... stouterdd.....word de spammer gespamd? ;)

mischien heeft iemand je account gehackt?(of gewoon je un en pass..gejat)

• ArjanSp
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23-08 09:37
de afzender of de eigenlijke mailserver in het bericht achterhalen en naar de provider daar een abuse sturen. Mogelijk bekijken ze het dan spoedig...

• mlevd
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-08 13:17
Ervan uitgaande dat je die mailtjes niet allemaal zelf verstuurd hebt lijkt het er dan op dat je account wordt misbruikt, neem eens contact op met je isp hierover.
Installeer ook een goede virusscanner en draai eens een programma als ad-aware.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

!!!! ??? uit titel gehaald, verder is geloof ik hierboven al gezegd

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Het lijkt erop alsof jij mailtjes probeert te sturen naar dat yahoo.dk adres, maar die gozer zijn mailbox vol heeft zitten. Dan krijg je dit van jouw provider terug (hetnet bij jou dus).

Als je deze berichten niet meer wilt hebbn moet je of die gozer vertellen dat ie z'n mailbox moet schonen óf niet meer naar hem mailen :)

En als jij niet weer dat je mails versuurd naar dat adres zou ik een eens virusscanner/spywarescanner er op los laten. Maar het kan ook gewoon zijn dat ergens in de software die je gebruikt een optie "Mail log naar" staat aangevinkt.

Suc6 en laat het even weten als je wat vindt.

Verwijderd

mb dat iemand mail send onder jouw naam. SMTP is zo beroerd beveiligd dat je gewoon een willekeurig afzender adres kan gebruiken ion je mail....... Dus mb dat iemand gewoon je adres misbruikt. De server zal dan MB de reactie naar jou mail sturen..

Kwestie van header ff bekijke en kijken vanwaar de mail is verstuurd (de hostname!) en dan ff bij zijn provider aanklagen als hij dat vaker heeft gedaan.

• sgiethoorn
Deze zitten er ook tussen:

Your message

Subject: microsoft update
Sent: Tue, 21 Oct 2003 12:10:01 +0200

mail@z-diving.dk on Tue, 21 Oct 2003 12:10:27 +0200
You do not have permission to send to this recipient. For
assistance, contact your system administrator.
< mx1 #5.7.1 smtp; 550 5.7.1 Message content rejected, id=05797-02 -
VIRUS: Worm.Gibe.F>

• MoZe
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19:25
Dat is inderdaad een virus

VAO: K'nex Big Ball Factory 63045

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:04
sgiethoorn schreef op 21 October 2003 @ 12:51:
Deze zitten er ook tussen:

Your message

Subject: microsoft update
Sent: Tue, 21 Oct 2003 12:10:01 +0200

mail@z-diving.dk on Tue, 21 Oct 2003 12:10:27 +0200
You do not have permission to send to this recipient. For
assistance, contact your system administrator.
< mx1 #5.7.1 smtp; 550 5.7.1 Message content rejected, id=05797-02 -
VIRUS: Worm.Gibe.F>
Hier staat zelfs duidelijk in dat je met een worm zit, begin dus gewoon met eerst je pc te scannen, dan zal het probleem wel al wat minderen. :)

Verwijderd

http://vil.nai.com/vil/content/v_99377.htm

-- Update March 12, 2002 --
To date, more than 50% of the W32/Gibe samples received are damaged. The file header is corrupt. Therefore, the files do not run or infect. The 4190 DATs include detection of these corrupted files as W32/Gibe.dam.
This mass-mailing worm masquerades as a Microsoft Security Update patch (named Q216309.EXE) in order to dupe users into executing it.

• sgiethoorn
Oke, het probleem is nu duidelijk. Ik begrijp dat ik een worm heb...fijn :|

Maar wat is nou de snelste manier om dit te verhelpen?
Ik ben namelijk niet thuis in virussen enzo...nooit eerder mee geconfronteerd.

• Pim.
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-08 06:58

Pim.

Aut viam inveniam, aut faciam

Lijkt mij het zinnigste om een anti-virus proggie over je bak te laten gaan:

http://security.symantec.com/

kijk daar eens

"The trouble with quotes from the Internet is that you can never know if they are genuine." - Elvis Presley | Niet met me eens ? DM ME

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-08 15:56

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

sgiethoorn schreef op 21 October 2003 @ 17:52:

Dan ben je zeker ook nog nooit geconfronteerd met een virusscanner?

Installeer die in ieder geval en zorg voor een regelmatige update.

Je kan online je pc laten scannen [google=online virus scanner]

Als je weet om welke worm het gaat, ga je naar bijvoorbeeld http://www.norton.com waar je op zoek gaat naar je virus. Daar kan je dan ook de remove-instructies vinden.

• Rafe
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
sgiethoorn schreef op 21 October 2003 @ 17:52:

Dat staat onder andere in de SA FAQ - HELP ik heb een virus!. :)

Heb je geen virusscanner draaien :?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

Hoe weten jullie nou zo zeker dat het geen worm is die onder de naam van de TS mailt?!

Wees consequent, maar niet altijd

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Ook schreef op 21 October 2003 @ 20:06:
Hoe weten jullie nou zo zeker dat het geen worm is die onder de naam van de TS mailt?!
wat bedoel je hier precies mee? in ieder geval lijkt me de opmerking niet helemaal relevant, het moge duidelijk zijn dat de TS een worm heeft aangezien zn mail geweerd word door de server met het bericht dat hij een worm heeft :)

TS: ik zou een virusscanner gaan kopen, em updaten en een full-system scan laten doen. Verder kan je, zoals Rafe al aangeeft, even in de SA FAQ kijken :)

• Ook
  • Laatst online: 14-07 16:25

Ook

Yes I can!

G33rt schreef op 21 October 2003 @ 20:16:
[...]

wat bedoel je hier precies mee? in ieder geval lijkt me de opmerking niet helemaal relevant, het moge duidelijk zijn dat de TS een worm heeft aangezien zn mail geweerd word door de server met het bericht dat hij een worm heeft :)
[...]
Nou, wie zegt dat de TS die mails uberhaubt echt verstuurd heeft?? De NDR bounce mails komen bij hem terecht omdat zijn mailadres als afzender is gebruikt.. maar wie zegt dat hij de mails ook echt bij hem vandaan komen? Zoals al eerder is gezegd in dit topic, een virus pakt vaak een willekeurige emailadres die dan vervolgens als afzender dient voor een reeks verspreidingspogingen.. Die "chosen one" hoeft dan dus zelf helemaal niet besmet te zijn, maar die krijgt wel al die waarschuwingen en bounce messages!

[ Voor 5% gewijzigd door Ook op 21-10-2003 20:38 ]

Wees consequent, maar niet altijd

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-07 08:52
Ook schreef op 21 oktober 2003 @ 20:37:
[...]
Nou, wie zegt dat de TS die mails uberhaubt echt verstuurd heeft?? De NDR bounce mails komen bij hem terecht omdat zijn mailadres als afzender is gebruikt.. maar wie zegt dat hij de mails ook echt bij hem vandaan komen? Zoals al eerder is gezegd in dit topic, een virus pakt vaak een willekeurige emailadres die dan vervolgens als afzender dient voor een reeks verspreidingspogingen.. Die "chosen one" hoeft dan dus zelf helemaal niet besmet te zijn, maar die krijgt wel al die waarschuwingen en bounce messages!
Klopt, alleen de kans is erg klein.
Ik durf met 80% zekerheid te zeggen dat hij ook echt een worm op ze pc heeft zitten.
Die gewoon via de gegevens van outlook (express) zit te mailen.

• sgiethoorn
Oke, nieuwe update.
Ik heb inmiddels Norton Antivirus 2003 geinstalleerd. Alleen hier direct een probleem. Norton schakelt telkens na een paar tellen uit. Dus ik start bijvoorbeeld de update, hij begint en dan ineens is alles weg. Ik vermoed dat het virus dus ook norton telkens uitschakeld...

Nu heb ik naar aanleiding van de post van De Digitale Kip:

" http://vil.nai.com/vil/content/v_99377.htm

-- Update March 12, 2002 --
To date, more than 50% of the W32/Gibe samples received are damaged. The file header is corrupt. Therefore, the files do not run or infect. The 4190 DATs include detection of these corrupted files as W32/Gibe.dam.
This mass-mailing worm masquerades as a Microsoft Security Update patch (named Q216309.EXE) in order to dupe users into executing it. "

Naar aanleiding van dit bericht heb ik op de site van Norton een removal tool gedownload en deze gedraaid. Maar precies het zelfde probleem, hij springt er gewoon uit. Ik heb hem later in veilige modus gedraaid en toen zei hij dat het virus niet aanwezig was. Ook Norton virusscanner vond niks in veilige modus. Na een nieuwe start bleek Outlook niet meer op te starten (misschien door de remove tool?)

En ik heb inmiddels wel iets meer dan 6400 mailtjes....

Help?! Ik weet het niet meer...

• deejee007
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-07 16:02

deejee007

Ubuntu fan

Belangrijke bestanden opslaan op cd-r(w) en format c:

Windhoos opnieuw installeren en virusscanner installeren

Dan belangrijke bestanden eerst scannen en dan terugzetten.

Have fun :*)

Niels en Lieke in the house

• mutsje
  • Laatst online: 04-09 15:28

mutsje

Certified Prutser

maak gebruik van de online virusscanservice die de meest antivirus makers hebben. Wordt via een webinterface jou workstation gescanned.. dus niks installatie virusscan on demand.... beetje zelf nadenken wordt erg gewaardeerd op GOT.

Verwijderd

No offence maar onbegrijpelijk dat mensen nog steeds zo zulke beginners zijn achter pc's zonder enige beveiliging :'( Meestal is het zo dat na een infectie het geen zin meer heeft om een virusscanner te installen, virussen zijn slim :? Nouja, zoals werd aangegeven, herinstalleren, geen andere keus. Have fun

• sgiethoorn
Oke, bedankt allemaal!

Ik heb idd geformateerd, virusscanner geinstalleerd en geupdate.
en toen ben ik meer dan 6900 mailtjes binnen gaan halen.
waarvan er ongeveer 40 een virus bevatten.
ben nu virusvrij....

Verwijderd

Ik krijg dit soort mailtjes ook regelmatig. Bij mij komt dat omdat ik een keer mijn e-mail adres heb achter gelaten op verschillende websites. Dit dus nooit doen!
Als je zelf via e-mail virussen, worms e.d. ontvangt hoeft dat niet te betekenen dat je zelf een virus hebt. Er zijn verschrikkelijk veel programma's op het web die e-mail adressen zoeken en die vervolgens gaan spammen.
Helaas kun je hier niet zo veel aan doen. Misschien kun je wel in de bron code van het mailtje kijken, daar vervolgens het ip adres uithalen van waar het verzonden is en dit dan gaan tracen. Stuur dan een e-mail naar dit ip adres, of neem contact op met je provider en geef dit adres door.

Anders, maak een nieuw e-mail adres aan. 8)
Pagina: 1