SCSI Controller

Pagina: 1
Acties:
  • 144 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07-06 09:41
Ik ben opzoek naar een goede SCSI Controller.
Ik wil hem gaan gebruiken voor een 8x brander.
Ik zou graag van jullie willen horen wat een controller ik het beste kan nemen. (zo goedkoop mogelijk.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 905

Een fatsoenlijke..... ;)

Maar jij gaat dus voor die 8x Plextor???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Adaptec 2904 SCSI II PCI KIT Retail f126.00
Is dat wat??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 990

Ik heb een simpele PCI Advansys Scsi-kaart.
150 piekjes en hij is ook nog bootable ook! :) Er kunnen 7 apparaten aan en 1 externe.
Er zit een handig menu bij als je je pc opstart, waarin je alles precies kan instellen :) Kortom Advansys = Ok :)

Ik heb zelf Plextor 40sp cdrom, Plexwriter 20x8 en een Quantum Atlas IV 9,1GB eraan hangen! Werkt PRIMO!!! :)

Suc6

Greetz,

Myst_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 197

Als het goed moet zijn:
Adaptec AH-2940 (wel duur) maar ontzettend goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Heeft iemand nog meer tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 475

Als je geen SCSI-HDD van plan ben te gaan kopen, is die Adaptec UW pure overkill.

Die 2904 waar jij naar vraagt heb ik zelf, daar hangen 2 Cdroms aan en 1 6speed Writer.
Werkt perfect.

Dus voor Fl 125,- doe je goede zaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bij Mycom verkopen ze de NCR 810 SCSI-2 PCI, voor 90 piek....

Heb ik zelf ook en is een perfect ding.... :7

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die AHA-2940 is inderdaad totaal overbodig op het moment dat je geen UW-devices er aan hangt. Er kunnen zelfs terminatie problemen optreden als je een narrow devices aan een wide lus hangt!
Net zoiets als post bezorgen in een ferrari. Je hebt nog kans dat je een huis voorbij rijdt ook. :)

Reden te meer om een kaart als de AHA-2904 te kiezen, voor mij in alle systemen waarin hij gezeten heeft gewerkt.

Hamish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

AHA-2940 met narrow devices problemen... vooral op de wide bus... denk het niet. Een standaard 2940 heeft geen wide bus, ook geen ultra. Een standaard 2940 is dus geen overkill als je geen uw devices hebt, wel als je er toch geen hdd's aanhangt.
Voordeel van een aha-2940.. werkt altijd, onder alle os'en.
Nadeel van de 2904CD.. eigenlijk alleen geschikt voor cd spelers/branders/zip drives en scanners.
Nadeel van de NCR810.. relatief hoge cpu belasting (vergeleken met een 2940)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gert
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 07-11-2024
Hoge cpu belasting? Als ik on-the-fly kopieer dan is de cpu belasting 1% of minder. Dus dat valt wel mee.

En als je een Asus moederbord hebt dan is die NCR 810 ook meteen bootable.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

Ik heb een tijdje geleden ook zitten dubben op een scsi kaart. Gevraagd in newsgroups enzo.
Kwam een gozertje die erg overtuigend alles wist te vertellen, en die zei dat Initio erg goeie kaarten maakt. Dat bedrijf is van engineers van adaptec die niet tevreden waren over wat ze daar moesten maken (te weinig tijd enzo). Dus begonnen ze zelf een bedrijf: initio. Ik heb bij www.abgcomputer.nl zo'n ding gevonden. Het is een ultra. Bootable, 125 piek was ie dacht ik.
Ik moet zeggen dat ik geen ervaring met scsi hard hiervoor. Ik kan dus niet zeggen hoe hij het doet tenopzichte van andere kaarten. Maar ikheb er nooit problemen mee gehad. (met yamaha 6416 writer). Drivers voor heel veel besturingssystemen krijg je er bij (ook linux).
Nouja, ik zeg dus niet dat andere kaarten slecht zijn, maar als het goed is is dit merk net ietsje beter dan de anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
ik heb een dawicontrol 2974, doet het ook prima

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

hogere cpu belasting doet zich vooral voor bij het kopieren van veel kleine files, en dan voornamelijk bij gebruik van hdd's.

(ben zelf eigenaar van een Buslogic (Mylex) BT 958 UW controller met een plextor setje en 9,1 uw hdd :) , een 2940UW met een yamaha cdr200 en nog een Buslogic met 1xUW en 3xSCSI2 hdd's. Kon beide buslogic kaarten voor een schijntje kopen (200,-) omdat ze hier in NL totaal onbekend zijn, en ze zijn beter dan mn 2940 :) )

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhiteAss
Is er nog een bepaald merk controller dat beter is dan andere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Niet online
Zero,

Beetje verwarring aan mijn kant
Ik verhaspelde AHA-2940U (ultra scsi) en de
aha-2940UW (ultra wide scsi)

De plain old AHA-2940 is naarmijn weten niet tet koop en vervangen door AHA-2940U.
Deze heeft wel nut als je een ultra-scsi writer hebt. (plextor etc..)

de aha-2904 is inderdaad minder geschikt voor andere apparaten (lees: HHD's) dan scanners, cd (writers/speler) etc.

Hamish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1560

Neem een DAWI Control U-SCSI die heb ik er ook inzitten best goed ding kost 200 piek.
Volgens mij is dat ding hetzelfde qua opbouw als de Adaptec, het enigste verschil is volgens mij de prijs, drivers, doos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
  • Laatst online: 24-05-2021
Kan iemand mij vertellen wat een

Adaptec 2940AU precies is? Bij Adaptec nl. nix over te vinden, alleen info over 2940 family... maar ik wil graag meer info erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1568

Ik heb een Tekram DC-390F Ultra Wide SCSI-kaartje. Kost 245 piek bij www.intercom-mailorder.com Hij bevalt mij uitstekend en is zeker niet duur. Duitse degelijkheid!!

Matlok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Niet online
Nielsman,

hiero:

[URL=http://www.adaptec.com/products/datasheets/specs/aha2940ultra.html]http://www.adaptec.com/products/datasheets/specs/aha2940ultra.html[/ URL]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RdB_IA
  • Registratie: December 1999
  • Niet online

RdB_IA

42

niemand van initio gehoord? (zie eerste geposte reply van mij)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83

Ik had er nog nooit van gehoord, dus heb ik even op de Initio site gekeken :) ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 331

Kan inderdaad de Dawicontrol van harte aanbevelen; zelfde bouw als adaptec maar de helft goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
Hamish > Cheers mate!

Maar uhm, weet je zeker dat die AU deze 2940Ultra is? Waarom staat er dan AU? Waar zou die A dan voor staan?
U2W etc verklaart zichzelf ook allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Niet online
Nielsman,

Hmm Adaptec heeft kennelijk gewoon dat 'AU' bedacht ipv U... geen idee. U zou voldoende zijn,
De volgorde waarin ze verschenen was deze:

2940
2940UW
2940AU (vervangt 2940)
2940U2W

Hamish

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
> Hamish, ikke heb hiero 3 x 4,3 GB Western Digital Single-ended Ultra Fast Wide SCSI-3, 7200 RPM schijven dus. Het is 68pins, maar kan ik die kwijt op die 2940AU? Ik heb er al 2 x 50pins opzitten (50pins is ook de connector)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Niet online
Nielsman,

Heb je typenummer voor mij van die schijven,
zoek ik 't ff uit voor je.

Hamish

(De 50p AU lijkt me NIET geschikt, het zou wel werken (met de goede terminatie, maar je profiteert dan niet van performance van je WD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielsman
> Hamish...

WD Model: WDE4360-0007A5
Hier kun je hem vinden:
http://www.westerndigital.com/products/drives/specs/oldspecs/WDE4360ultraspec.htm

Kijk dan bij het 0007 model. Wat betreft snelheidsverlies, dat vind ik niet erg, is vooral voor opslag bedoelt.

Thanx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hamish
  • Niet online
Nielsman,

Als je het performance verlies voor lief neemt, is een AHA-2940AU en aanverwante kaarten goed genoeg. Nogmaals, zorg voor een je _goede_ (granite AMP e.a.) 68-50p convertors & een goede terminator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 07-06 23:31
/me heeft ook zo'n initio geval. kostte maar 90piek. :) doet het altijd, en in elk os (dat ik geprobeert heb; win95, 98, nt4, w2k, linux redhat, freebsd :))

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1