Goed set bij elkaar gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 49 views sinds 30-01-2008

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Ik ben van plan eindelijk een nieuw hifi set te kopen, want dat is wel redelijk nodig. Ik zit nu nmlk nog met een 30 jaar oude kenwood 28 jaar oude pioneer en een 15 jaar oude philips cd speler + 30 jaar oude speakers :P

Ik wil dus eens wat nieuws (goh) ik luister veel muziek maar kijk ook best wel wat (muziek) DVD's

ik heb et volgende op et oog

Denon AVR-1803 485,=
Denon DVd-900 of 700 (wat zijn de grootste verschillende,??) 320,=
Speakers van speaker & co, de Standaard 500,=

ik weet dus dat av receivers minder goed zijn, maar is deze goed genoeg om deze speakers te kunnen aansturen, daar twijfel ik eigenlijk het meest over.
Verder is de vraag of een kiss-DP-500 de zelfde kwaliteit is als een Denon DVD speler.

Zijn er nog andere alternatieven voor ± de zelfde prijs?

One World Concepts

Verwijderd

Ik zou zelf maar eens gaan luisteren bij een goede Hifi-zaak, daar kom je misschien nog andere merken tegen die je meer aanstaan. Wij kunnen niet voor je beslissen, dat moeten je oren, je budget en je hersenen doen (misschien wil het oog ook wel wat.).

• B_FORCE
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
mm, ja alleen is dus de vraag of deze versterker die speakers kan voeden, want dat kan ik niet zo 123 naast elkaar horen.
Wat het ook is, is dat ik geen zin heb in een miskoop, dat bv je versterker na 2 weken opeens tegenvalt.
Waar ik om vraag zijn wat meningen over deze configuratie...

One World Concepts

Verwijderd

Qua budgetverdeling zit het wel goed. Als die boxen gewoon 8 ohm zijn dan kan elke versterker ze gewoon aansturen. Laat je niet gek maken dat je veel watt's je nodig hebt, dat is allemaal onzin. Alleen als de je boxen hebt met een maffe impedantiecurve moet je daarop letten, maar dat is zelden (sommige electrostaten). Luister ook nog naar wat andere dingen, zodat je wat referentie voor jezelf hebt waar de verschillen zitten, en dat je straks zelfverzekerd een keuze kunt maken. Suc6 ;)

Verwijderd

B_FORCE schreef op 21 oktober 2003 @ 14:18:
mm, ja alleen is dus de vraag of deze versterker die speakers kan voeden, want dat kan ik niet zo 123 naast elkaar horen.
Het gaat er toch zeker om dat het goed klinkt? Je moet die verhalen over "het voeden van de speakers" en "lastig aanstuurbare speakers" niet zo letterlijk nemen. Soms zit er veel verschil tussen versterkers bij zogenaamde lastige speakers. Maar het gaat er uiteindelijk om dat het in jouw oren goed klinkt. En waar kan je dat beter horen dan bij je favo Hifi winkel?
Wat het ook is, is dat ik geen zin heb in een miskoop, dat bv je versterker na 2 weken opeens tegenvalt.
Als je goed genoeg luistert en probeert (met de instellingen) dan zal deze set (die sowieso wel uit goede componenten bestaat) zeker niet tegenvallen.

Die speakers van Speaker & Co ken ik verder niet, maar bij Speaker & Co kan je toch ook gewoon luisteren?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:28

JvS

Ik heb hem zelf ook

ik weet dus dat av receivers minder goed zijn, maar is deze goed genoeg om deze speakers te kunnen aansturen, daar twijfel ik eigenlijk het meest over.
Dit staat letterlijk in de AV faq (maak je daar niet druk om).

Verder zal je echt eens moeten gaan luisteren en daarop je oordeel gaan vormen. Audio kopen doe je op je eigen smaak en je orientatie begin je in de winkel met je eigen oren, niet op het forum. Als jij het niet mooi vindt, moet jij het niet kopen. Wij kunnen niet ruiken of jij het na twee weken niet mooi vindt.

[ Voor 17% gewijzigd door JvS op 26-10-2003 22:49 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.