Toon posts:

Sommige sites werken niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey

Ik heb thuis een netwerk dat bestaat uit : router + 3 pc's . Op alle pc's is winXP geinstalleerd. Nu is het probleem, dat ik sommige sites niet kan bezoeken, zoals st-inc.nl. Als ik st-inc.nl ping geeft hij een error. Maar ping ik het ip van st-inc.nl , dan krijg ik wel een reactie.

Mijn gegevens:
router: sweex broadband router
ip: 192.168.2.1
subnet mask: 255.255.255.0
default gateway: 0.0.0.0
dns: Hoe kan ik dat zien vanaf mijn clients?

PC 1:
Windows IP-configuratie

Host-naam . . . . . . . . . . . .: pikon
Primair DNS-achtervoegsel. . . . .:
Knooppunttype: . . . . . . . . . .: onbekend
IP-routering ingeschakeld. . . . .: nee
WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
Beschrijving . . . . . . . . . . .:
Realtek RTL8139 Family PCI Fast Ethernet NIC
Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-20-18-8D-D6-16
DHCP ingeshakeld. . . . . . . . . : ja
Autom. configuratie ingeschakeld. : ja
IP-adres. . . . . . . . . . . . . : 192.168.2.102
Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.2.1
DHCP-server . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
DNS-servers . . . . . . . . . . . : 192.168.2.1
Lease verkregen . . . . . . . . . : dinsdag 21 oktober 2003 11:04:30
Lease verlopen . . . . . . . . . : dinsdag 28 oktober 2003 11:04:30

PC2: hetzelfde als PC1 , alleen dan met ip: 192.168.2.101

PC3: hetzelfde als PC3, alleen dan met ip: 192.168.2.103

De router maakt via een PPTP gateway verbinding met het internet. Dus het verhaal: http://www.annoyances.org/exec/show/article04-107 daar werkt ook niet voor mij. Ik heb al geprobeerd om op de client andere dns-servers te gebruiken, maar dat werkte niet. Op de router heb ik ook verschillende dns-servers geprobeer, maar ook dat werkte niet :)
edit: ik heb geen firewall, en de windows firewall staat ook uit.

Weet iemand wat het probleem is?

Verwijderd

Ik denk dat het probleem zit in het feit dat je je router een DNS server laat proberen te zijn. Volgens mij kan dat niet. DHCP ok, maar een Domain Name Server zal het toch niet zijn. Die heb je als het goed is van je provider gekregen. Dat is de reden waarom je PCs geen verbinding kunnen krijgen met sommige sites. Ze proberen het IP nummer te vinden van die sitenamen in je router. Maar ze moeten kijken bij de DNS van je provider.
Succes.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in de router ook al geprobeerd om via de nameservers van mijn provider (hccnet) de sites bezoeken. Maar nog steeds dezelfde sites kan ik niet bezoeken.

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Je router weet niet waar de DNS server zich bevindt. Je mot op je router wel een DNS serveropgeven. Die van je ISP.
Met DHCP krijg je alle info vanaf je router, en als je bij je pc's kijkt, staat dat de DNS-server 192.168.2.1 is, maar je router DNS't niet, omdat dat ding niet weet waar die de info moet ophalen.
Dus ff je primaire DNS-server van je ISP invullen, en gaan :)
En misschien ff ipconfig /renew op je werkstations in je dos-box tikken.

[ Voor 11% gewijzigd door RaZ op 21-10-2003 11:29 ]

Ey!! Macarena \o/

Verwijderd

Topicstarter
mm ik heb de nameservers van hccnet (62.251.0.6/62.251.0.7) ingevuld in mijn router. Maar als ik 62.251.0.6 ping, krijg ik een timeout... (62.251.0.7 werkt wel)Terwijl ik nog wel sites kan bezoeken. ook staat er in ipconfig /all . Nog steeds als dns adres: 192.168.2.1...

En zoiezo, als het daaraan lag, dan zouden alle sites toch niet moeten werken? En niet alleen een paar niet.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 11:53 ]

Verwijderd

Stel eens één van die clients in met de DNS-adressen van je/een provider. Probeer er eventueel meedere uit dit topic: [rml][ DNS Servers] Overzicht[/rml]. Die van UTwente bijvoorbeeld is altijd wel goed.

Dat je het op je router hebt toegevoegd doet niet af aan het feit dat dit probleem in de DNS-servers van je provider kan zitten.
Haal in ieder geval dat IP-adres van je router voor the time being uit de DNS-lijst op je testclient.

• Bikkel-Rulez
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-12-2025
ook al eens gepoorbeerd ipconfig /renew is de dns nu wel veranderd?

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet wat er aan de hand was, maar vanmiddag deed alles het opeens weer....
maar iig bedankt voor de hulp :)

• alexcj
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Gokje, de DNS servers van HCCnet waren ook allebei weer in de lucht ?
Pagina: 1