Toon posts:

Eth0, blijft hangen

Pagina: 1
Acties:
  • 33 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Sinds kort draai ik redhat 9.0 ipv slackware 9
alleen wanneer ik de 2e keer reboot heb ik problemen met eth01, die kan de dhcp niet vinden en blijft hangen en failt na een tijdje, ik heb ook win2000 op de andere partitie staan en daarmee kom ik wel het internet op, ik heb redhat nu 4 x geinstalleerd, maar het valt op , dat nadat ik gereboot heb na de 1e of de 2e keer het internet eruit ligt, ik heb via netconfig, de ip etc hard ingesteld, maar dat wil ook niet lukken, en weer terug gezet naar DHCP , dat wil ook niet lukken, wat ook vreemd is, ik heb tijdens de install, aangegeven dat de firewall uit moest staan, en wanneer ik nu naar systeembeheer/beveiliging ga, staat de beveiling op hoog... weet iemand hier een antwoord op??
ik heb verders niks geinstalleerd wat de netwerkinstellingen aan zou passen

dank alvast!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10:30
is het eth0, eth1 of eth01??? Het lijkt me dat het eth0 is. Dit is je standaard netwerkkaart. Evt. heb je nog een eth1 voor een intern netwerk, maar eth01 bestaat voor zover ik weet niet. Check dit eens goed, want als je die ingesteld hebt is het best logisch dat ie het niet doet...

Verwijderd

probeer Pump eens te installeren en gewoon te runnen met de commando "pump" zonder eth0 er achter

ik had vroeger problemen met DHCP en debian en nadat ik dit programatje runde kon ik weer op het internet

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 11:18 ]

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Wat ook wel handig zou zijn, is eventuele uitvoer die in je logfiles staat ;)

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Topicstarter
sorry typo lolz,.. het is eth0

Verwijderd

Topicstarter
DarkRain heb je een link voor me waar ik die pump ken dl? ( rpm )

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Wat dacht je van rpmfind.net ?

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

Verwijderd

Topicstarter
Paultje3181 , ik heb 4 netwerkkaarten eth0 / eth1 / eth2 /eth3 alleen eth0 heb ik enabled
via ./netconfig en ook gecheckt via de gui van redhat

Verwijderd

Topicstarter
cool thnx!

Verwijderd

nee , ik heb het met het apt-get gezocht , gedlled en installed

het stond op de 7de cd van debian , anders zou je eens op google/linux moeten zoeken

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ehmm.. Downloaden en zoeken van software is wel erg basic hoor :o
Lees eens de NOS policy - updated 01/04/03 door om te zien wat we van een topic(starter) verwachten :)

Dicht.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.