Toon posts:

L7S7A2 + Kingston Valueram 2.5T 333 + XP2500 problemen.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey ik heb een week geleden nieuwe onderdelen gekocht voor m'n pc. Ik ben gisteren bezig geweest om deze in elkaar te zetten en heb de indruk dat er iets kapot is (duh, hij doet het niet) maar weet niet precies wat.

Het gaat dus om
L7S7A2 van elitegroup
512 MB Kingston Valueram 2.5T 333DDR
AMD XP 2500+

Het probleem is als volgt.
De pc boot met een klok van 1900+, logisch, omdat er nog niets is ingesteld in de bios. Echter als ik de FSB op 166 zet ipv 133 boot hij niet meer. De cpu moet het aankunnen.
Als ik het geheugen echter terug zet naar 133 en de cpu op 166 zet, dan boot hij wel, maar niet verder naar windows.. deze geeft een bluescreen. Opnieuw installeren van windows heeft ook geen nut, bij de installatie crashed deze al.
Ik heb alle onnodige hardware afgesloten, dus daar kan het niet aan liggen. Ik heb echter geen ander staafje DDR geheugen liggen om te testen of het daar wel mee lukt.
Ik heb ook geprobeert om de CPU op 133 en het geheugen op 166 te zetten. Dan boot hij ook, maar geeft echter dezelfde problemen.

Mijn eerste gok is dat het geheugen naar de kloten is, want ik heb eerder zoiets meegemaakt en toen weigerde windows ook om te booten. Dit was echter met m'n oude systeem TB1133 + 521 SDRAM.

Ik heb de voltages van het geheugen iets verhoogd in de hoop dat er meer stabiliteit kwam. Geen succes, hij blijft raar doen.
Ook heb ik de CAS op 3 gezet ipv SPD of 2.5 en de timing op Save, dit gaf geen effect.

Ik ga vanmiddag kijken of ik het geheugen kan checken met memtest, zit nu op school namelijk.

Aangezien ik er weinig zin in heb om alles terug te sturen, vraag ik me af of iemand hier misschien een oplossing weet?

btw, ik heb statisch vrij gewerkt, dus lijkt me stug dat het door mijn doen kapot is gegaan.... :(

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:57
Als je idd statisch vrij hebt gewerkt, snap ik niet waarom je je druk maakt
ik zou het setje dan simpelweg weer retour sturen, oftewel niet moeilijk doen als je garantie hebt ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

En installeren op default werkt ook niet ? (alles op 133 draaien).

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-04 08:41
wat staat er percies op je ram balkje? (stickertje??)
als je zoals killerace wel in windows kan komen als je alles op 133 zet, kijk dan even wat cpu-z zegt over je ram? (die ziet soms of het pc2100/pc2700 etc is!)

[ Voor 61% gewijzigd door Mister_X op 21-10-2003 11:35 ]

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 20:44 . Reden: niet goed gekeken ]

• jhead22
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Zet ff nieuwste bios erop !
www.ecsusa.com

Ik had hier precies het zelfde probleem.
Nieuw bios erop en over.

Komt volgens mij omdat je die nieuwe core hebt met 512KB cache. (ben naam ff kwijd :D)

[ Voor 29% gewijzigd door jhead22 op 21-10-2003 11:50 ]

Verwijderd

jhead22 schreef op 21 October 2003 @ 11:49:
Zet ff nieuwste bios erop !
www.ecsusa.com

Ik had hier precies het zelfde probleem.
Nieuw bios erop en over.

Komt volgens mij omdat je die nieuwe core hebt met 512KB cache. (ben naam ff kwijd :D)
Hier zelfde ervaring: pas na de nwe bios werd de 2500 Barton eindelijk herkend
ff spieken: mobo pcb 1.1A : l7la2_030313

Bios fix verhelpt overigens bij mij niet de onjuiste melding dat cpu 127graden zou zijn - direct al vanaf opstarten trouwens.

• dizzytal
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik heb een soort gelijk probleem.

L7S7A2 rev 1.1 en een XP2500+ Barton. Op 133 werkt alles perfect, maar zo snel ik de FSB op 166 gaat t mis. BIOS flashen maakt bij mij geen verschil, in Windows loopt mn PC vast.

RAM is bij mij niet het probleem dat loopt probleemloos op 200MHz FSB (en staat ook zo ingesteld)

Leverancier YorCom werkt echter niet hard mee aan een oplossing, want volgens mij zit het probleem in het mainboard, dat lijk de hogere FSB niet aan te kunnen. Stel ik de FSB op 134 loopt mn PC binnen een minuut vast.

Wordt ik afgescheept dat het een koelings probleem zou zijn, lijkt me sterk aangezien ik 2 jaar koelingsproducten heb verkocht, gemonteerd en geadvieseerd.

Nog even door zoeken en anders ga ik vrijdag langs een PC-boer en haal ik een nForce 2 bordje. Kijken of t aan de CPU of mainboard ligt.

If you didn't win today, you can always win tomorrow

Verwijderd

Topicstarter
Hey thnx, ik ga die nieuwe bios eens proberen, ook ga ik maar ff nieuwe koelpastaprut kopen, want gister had ik m'n oude setje weer ingebouwd en dacht.. ach eventjes zonder koelpasta maakt niet uit, maar het systeem werd rete instabiel en de CPU Surface 84 graden (1133 @ 800) dus dan zou de cpu 104 ongeveer moeten zijn geweest :X ik heb em maar meteen uitgezet (duh) en het rook wel een beetje verbrand, de core ziet er echter niet beschadigt uit en de pc boot nog wel normaal. Hopelijk is hij niet naar de kloten :P
Maar ik dacht, misschien was dat ook wel de reden bij de 2500+ want daar had ik ook geen koelpasta tussen gedaan, omdat ik het nog niet had. Ik dacht dat de temps dan maar ongeveer 10 graden omhoog zouden gaan ipv 30-40...

noujah ik zie het vanmiddag wel weer :)
nogmaals, tnx!

-edit-

Ik heb m'n mobo btw ook gekocht bij yorcom computers... :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2003 09:38 ]

Pagina: 1